Ga naar inhoud


duo lnb voor astra 1 en 3 installeren


maxbro

Aanbevolen berichten

Die CanalDigitaal duo-lnb past prima en behoort ook tot de kwalitatief goede (gemaakt door Inverto) hoewel ik de laatste tijd soms wel klachten hoor over dat er soms bij zijn die niet goed functioneren maar ja dat is garantiewerk en een kwestie van omruilen voor een goed werkende.
Je ontvanger moet op diseqc-1.0 ingesteld worden met Astra 19,2 op 1 of A en Astra 23,5 op 2 of B. Bij redelijk wat ontvangers gebeurt dat zelfs automatisch.

Het beste is de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten en de schotel op de Astra 23,5 uit te richten.
De duo-lnb moet geen 11 graden schuin staan zoals met de bijgeleverde mal is aangegeven maar 15 graden in Sant Pere Pescador . Gebruik daarvoor de bijgevoegde hoek.
 

post-60869-0-05825500-1401127842_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe kan dit het beste afstellen, dat de lnb in deze hoek komt te staan.de schotel ga ik op een campingstatief zetten op het gras aldaar.

Ik weet niet welke statief je bedoeld,maar ik heb er nog gezien als een driepekkel (maar ik weet niet of jullie dit woord begrijpen?).

Dan zou ik onder de 3 poten een tegel of hier zeggen ze ook een dal onder leggen om een groter draagvlak te hebben.want anders kan een poot of meerdere in het gras zakken en u ontvangst negatief beïnvloeden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft die hoek van 15 graden. Die print je uit, knipt hem uit en plak hem op de achterzijde van de duo-lnb. Als de bovenste lijn precies horizontaal op de duo-lnb is geplakt, draai je de duo-lnb zo, dat de schuine lijn precies horizontaal staat.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...