Ga naar inhoud


Tijd voor een nieuwe TV?


Aanbevolen berichten

Goedenmiddag!

 

Aangezien ik de laatste ontwikkelingen niet zo goed heb gevolgd zou ik graag een keer jullie advies willen vragen voor het volgende:

 

Sinds een jaar of 5 kijken wij met grote tevredenheid TV m.b.v. een Panasonic 42" Plasma, HD Ready, aangestuurd door een VU+ Duo HD satellietontvanger. We zitten er 3-5 meter vanaf. Ik ben altijd Plasma fan geweest, maar ik moet toegeven dat het beeld overdag niet optimaal is, vooral door reflecties vanuit de tuindeuren. 's Avonds is het prima.

 

Langzamerhand begin ik aan een nieuwe TV te denken, maar het aanbod aan Plasma's is niet overweldigend. Ik zoek nu iets met minder reflecties, 1 maat groter met perfect en hoog contrast beeld. Smart mag, maar hoeft niet, zelfde voor 3D. Om het moeilijk te maken wil mijn vrouw een zilveren frame..

 

Bij mijn naspeuringen kwam ik deze tegen: Samsung UE46F6500  Deze was vorig jaar in een kleinere maat "beste keus consumentenbond" en in de reviews was iemand die als minpunt het matte scherm noemde. Dus misschien is dit net wat ik zoek. Bovendien is 'ie er in zilver ;-)

 

Ik aarzel nog omdat ik ook lees over OLED, 4k ultra HD en dat soort nieuwigheden.  Wat vinden jullie van mijn keus; is dit wat of kan ik beter wachten op die nieuwere technieken? Of zijn er sowieso betere alternatieven..?

 

Ben benieuwd!   Ciao,  Henk  (Pensionado in de Ardennen)

aangepast door ceesv
Link naar webshop verwijderd

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


pensionado's hebben nog al wat reserves om zomaar een nieuwe TV te kopen? :blink::wink:

een paar gordijnen dichtdoen helpt wellicht ook :D

 

ontspiegelde schermen zijn met een loep te zoeken / vinden MET dezelfde briljante kwaliteit als je Pana plasma

 

overigens, je kunt ook bij Panasonic blijven als je de nieuwe types eens inspecteert

 

ciao

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonskidutch!

 

Vriendelijk dank voor de reactie, hoewel die wel een beetje cryptisch is ;-) Bedoel je dat die Samsung best goed is omdat 'ie mogelijk ontspiegeld is maar dat Panasonic toch beter is? Deze dan bijvoorbeeld:  

Panasonic TX-L47ET60E - 3D led-tv - 47 inch - Full HD - Smart tv

Wel 50 Euro duurder, maar voor een pensionado nog wel te doen :-)

 

Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

P.S.  Het allerbelangrijkste is voor mij toch de beeldkwaliteit, met name contrast en de diepte van het zwart. Ik vraag mij af of dit tegenwoordig met LED ook te bereiken is (bij welke merken / types dan) omdat er bij Plasma zo weinig keus is. Is er wat dat betreft verschil tussen full LED en Edge LED? En zijn er nog negatieve aspecten aan 3D, of kun je dat gewoon uitschakelen?

 

Henk

aangepast door Belsat

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sec voor de beeldkwaliteit zou ik nog steeds Panasonic kiezen.

De signaal verwerking bij Panasonic zorgt voor een mooier beeld.

Voor allerlei smart(internet) functies is de Samsung verder in zijn ontwikkeling.

De 3-D functie is(kan) gewoon uitgeschakeld worden.

 

Ik ben op dit moment mij aan het oriënteren voor een nieuwe Ultra HD (4K) beeldscherm, de Panasonic WT 600

Alhoewel in de winkel het beeld er schitterend uitziet laten de tests zien dat zwart bij dit led-lcd toestel de plasma schermen nog niet evenaart.

Ook het formaat, 65" is aan de krappe kant.

Ik ben van 43" naar 65" gegaan en UHD en 3-D komen pas echt tot hun recht bij een groot scherm.

Voor de zwart en contrast waarden ligt op dit moment Plasma nog steeds op voorsprong.

 

Panasonic heeft nog een paar Plasma's in hun programma, je kan ook besluiten een van de laatste schermen aan te schaffen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over een half jaar schijnt er de nieuwe AX900 serie aan te komen waarvan Panasonic claimt dat die de concurrentie met de high end plasma aan kan.

Ik ben alleen bang dat er een flink prijskaartje aan zal hangen.

 

Overigens is het op dit moment niet het juiste tijdstip om een nieuw 2014 model uit te gaan zoeken.

De fabrikanten zijn niet op tijd klaar en veel modellen zijn pas leverbaar na het WK.

De goedkope modellen zijn wel aanwezig maar wil je een beter en groter scherm dan heb ik al in meerdere winkels nul op het rekest gekregen.

Soms kon ik kiezen tussen een kromme of een platte Samsung maar geen andere merken om te vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriendelijk dank voor alle adviezen. Helaas is mijn internet verbinding hier erg traag. Daarom denk ik dat de betere Smart functie van Samsung minder belangrijk is dan de betere beeldkwaliteit van Panasonic. Verder is 47 inch absoluut het maximum is dat mijn vrouw tolereert :-(  Dan wordt Plasma lastig.  Dus kom ik uit op de Panasonic TX-L47ET60E. Meer dan 800 Euro wil ik eigenlijk ook niet uitgeven.

 

Ik hoop dat mijn redenering klopt, zo niet dan hoor ik dat heel graag. Anders wordt het toch weer een Panasonic!

 

Nogmaals vriendelijk dank,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toen ik van 43 naar 65" omschakelende was er bij moeders ook sceptisch over de afmetingen.

Nu wordt er door haar gezegd dat de opvolger ten minste 85" moet gaan worden.

 

Ik heb net wat berichten over de AX 900 serie gelezen, dat lijkt een goede kandidaat voor de opvolger te worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is Moeders hier minder flexibel. Het was indertijd al heel wat om tot de huidige 42" te komen. Dus nog eens 5 inch er bij is echt het hoogst haalbare. En, als ik heel eerlijk ben, vind ik dat zelf voorlopig ook wel genoeg.. 

 

Die AX 900 klinkt inderdaad fantastisch; zo blijft er tenminste nog iets te wensen over ;-)

 

Ciao,  Henk

aangepast door Belsat

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indertijd zijn wij naar "ik ben toch niet gek" gegaan. Die hebben meestal een batterij aan schermen aan de wand hangen. En zij hebben tl buizen. Ideaal om te kijken in hoeverre deze tl verlichting reflecteert in de diverse schermen. Met zorg een van de weinige tv's uitgekozen die inderdaad nauwelijks reflecteert en prachtig beeld geeft. En waarvoor je de hoofdprijs betaalt. En deze vervolgens bij de ons vertrouwde leverancier besteld en gekocht.  Het smart-gedeelte gebruiken wij overigens nooit, het blijft behelpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke was dat dan wel?  Ik heb inmiddels de Panasonic TX-L47ET60E online besteld maar kan die evt nog annuleren. Binnen 30 dagen retourneren mag ook. Dat bewaren we maar voor noodgeval ;-)

 

Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx.  De Panasonic is alweer afbesteld. Sinds mijn bestelling, vanmorgen is de prijs opeens 130 Euro gedaald.. 

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En opnieuw besteld voor de lagere prijs :-)

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...