Ga naar inhoud


Tijd voor een nieuwe TV?


Aanbevolen berichten

Zo is dat.  Maar die is al weer geschiedenis, ook afbesteld :-) Voor nog eens 70 Euro minder kwam ik vandaag een special WK offer tegen voor de Sony Bravia KDL-50W656A, net over de grens in Luxemburg, hier 20 minuten vandaan. Toch nog een maatje groter, geen 3D, en volgens de tests met uitstekende zwartwaarden / contrast.  Die ligt nu achter in de auto te wachten tot morgen, wanneer mijn vrouw voor een lang weekend op pad gaat ;-)  Heerlijk in alle rust installeren en afregelen. Net op tijd voor het WK Hockey !

 

Voor de geïnteresseerden breng ik binnenkort wel verslag uit.    Ciao,  Henk

aangepast door Belsat

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals beloofd breng ik even kort verslag uit. Meer is te vinden op Tweakers. Dat review was er ook grotendeels verantwoordelijk voor dat ik meteen toesloeg toen deze Sony KDL-50W656A opeens vlak in de buurt voor 599 E werd aangeboden. Evenzo het fraaie design met uiterst dunne zilverkleurige rand en de elegante chromen voet die overigens ook voor ophanging kan worden gebruikt. Dat er geen 3D op zit ervaar ik als een voordeel. Het minimalistische design zorgt er voor dat de Sony ondanks de 50" niet als een groot bakbeest oogt. Je schijnt er volgens de reviews ook voortreffelijk mee te kunnen gamen.. En als de VU+ Duo op een ongelegen moment de geest geeft biedt de ingebouwde sat tuner met Discq uitkomst.

 

Out of the box zijn kijkhoek, geluid en beeldkwaliteit matig. Dit laatste is uiteindelijk na twee dagen experimenteren met de overvloed aan instellingen en last but not least dankzij een software update (via internet) gelukkig helemaal goed gekomen :-) Mede omdat het scherm halfmat is vind ik de beeldkwaliteit overdag zelfs beter dan bij mijn vorige plasma. De beperkte kijkhoek is niet relevant als je maar met z'n tweeën bent en voor het geluid is sowieso een aparte versterker nodig. De smart functies moet ik nog uitproberen; die zijn m.i. bijzaak als je een trage internet verbinding hebt, zoals hier in de Ardennen.

 

Al met al denk ik dat deze Sony in mijn geval een uitstekende opvolger is van mijn goeie ouwe Panasonic plasma. Die mag naar de slaapkamer!

 

Ciao,  Henk

aangepast door Belsat

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tv;s waarvan je geen kijkhoek probleem ed hebt ,zijn de OLED TV'S ..

LG is de  enige die de 4 color pixel techniek heeft naast Rood Groen Blauw,ook een  Witte sub pixel heeft ,dit geeft een tot nu toe een ongekend  contrast en mooie natuurlijke en ge detaileerde kleuren, en geen kijkhoek problemen ,ook zijn ze inkl .de Curved modellen 55" zeer energie zuinnig  slechts100W.

Voor meer info kijk op hun website,en ga eens in de winkel kijken ,echt super scherp ,en een oneindig contrast echt super mooi,echter ook de prijs ca €5000- is super ,maar ja, een utra dun scherm ca 6mm dik en ook nog flexible ,tot zekere hoogte natuurlijk.is ook wat waart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ columbo: Zal best heel mooi zijn maar ik ga echt geen 5000 Euro uitgeven aan een TV. Bovendien ben ik er inmiddels achter dat hoewel de TV nog zo mooi kan zijn, je toch volledig afhankelijk bent van de kwaliteit van de input. En des te meer naarmate het scherm groter is!

 

@ Tonskidutch: Ik moet even mijn "review" van de Sony relativeren. Ik denk dat veel van de juichende beoordelingen komen van gamers; in die categorie schijnt hij inderdaad uniek te zijn. Dat heeft blijkbaar te maken met de korte responstijd maar m.i. ook omdat daar de input tegenwoordig van hoge kwaliteit is. 

 

Wat ik mij niet gerealiseerd had is dat bij normaal tv kijken de kwaliteit van SD met het stijgen van het formaat steeds slechter wordt. Mijn positieve beoordeling heeft daarom alleen betrekking op HD zenders, waarvan er gelukkig steeds meer zijn. Dit onderscheid tussen SD en HD was me bij mijn vorige 42" Plasma (N.B. 720p) nooit zo opgevallen. Dit onderscheid zit hem vooral in de resolutie / beeldscherpte, de zwartwaarden lijken ook bij SD wel voldoende.

 

Ciao,  Henk

aangepast door Belsat

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarom zou je nog naar SD zenders kijken, ondertussen is bijna alles beschikbaar op een HD stream.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook SD uitzendingen kan gewoon mooi zijn weergegeven indien op niveau uitgezonden, kijk maar naar de BBC zenders

 

De "extra" film pakketten HBO en FilmX zijn ook niet allemaal HD en toch mooi genoeg om te zien

Ik heb de keuze uit heel wat Film zenders in SD en HD

Soms overtreffen de FTA zenders in SD zelfs qua sprankelende beeldinhoud die zogenaamde HD abonnement zenders.

 

Want we maken verschil betreffende de compressie en de bandbreedte / Bitrate en de resolutie en de beeldverhouding.

Dat moet je TV allemaal kunnen volgen en weergeven. Met of zonder PAYTV kastje ervoor geschakeld.

 

Wetende dat er ook de hillbilly cowboys onder de paytv providers en de zendgemachtigden zijn (hetgeen ook meermaals besproken wordt in de diverse subfora) moet je altijd die of deze "HD gekte" en zogenaamde kwaliteit met wat korreltjes zout nemen.

 

Vandaar dat uitgebreid testen voorafgaand aan de aankoop van nieuwe TV's zoals al vaker geschreven erg belangrijk is.

Daar wijk jij, beste Belsat, echter KOMPLEET van af door die impulsieve bestel en koop acties de laatste dagen.

 

ik heb er niet zo'n probleem mee... als het beeld maar goed is en dat blijkt OOK op SD zenders nog steeds goed te lukken.

als het TVeetje bevalt zijn ook wij blij voor jouw en je keuze.

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonskidutch. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk en ik wil me graag verontschuldigen dat ik eerst advies vraag maar uiteindelijk toch mijn eigen weg volgde..

 

De keuze voor de Sony was inderdaad tamelijk impulsief maar ik had wel degelijk weliswaar kort maar intensief research gedaan op internet, o.a. op Tweakers. Bij een aantal dealers langs gaan is hier in de bush niet zo simpel (dan moet ik naar NL of D) en ik geloof sowieso dat het beeld in de shop lastig te beoordelen is.

 

Behalve de positieve reviews m.b.t. beeldkwaliteit heeft de Sony meer goede eigenschappen:

 

- Goede prijs / kwaliteit verhouding (belangrijk i.v.m. mijn Calvinistische opvoeding :-)

- Hij is halfmat (belangrijk i.v.m. de 4 grote schuifdeuren in de woonkamer)

- Ondanks het grotere formaat (50") dan gepland lijkt hij door de minimale randen nauwelijks groter dan de vorige 42". Inclusief de elegante voet is hij zelfs 2 cm minder hoog (belangrijk voor de goede verstandhouding met moeders)

- De leverancier op slechts 20 min afstand in Lux (lagere BTW en belangrijk voor de garantie en evt. service)

 

Al met al zijn wij hier beiden zeer tevreden. Inderdaad zijn er gelukkig ook heel goede SD zenders. BBC is inderdaad prima maar ik dacht dat die HD waren? Waar de kwaliteit minder is zijn die zenders waar bij de VU+ zenderinfo 704x576 staat vermeld, maar die kan ik best missen.

 

Vriendelijk dank voor alle commentaar!  Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...