Ga naar inhoud


DVBS smart tv LG installeren canal digitaal lukt niet


ezb
Ga naar oplossing Opgelost door Johan45,

Aanbevolen berichten

Hallo

 

heb vandaag een LG 47LB670V smart tv gekocht, nu lukt het me niet om canal digital te activeren. heb achter in toestel mijn smartkaart van CD in originele CI-module geplaatst. Maar krijg niet de volgorde van canal digital. begint eerst bij duitse zenders, Hoe krijg ik de normale volgorde van CD.

 

Hoop dat iemand dit weet,

 

Alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


In het menu van je decoder moet er dan een optie zijn om de kanalenlijst van CanalDigitaal te kiezen.

Is die optie er niet dan kan je nog proberen om de nieuwste software in je TV te plaatsen.

Misschien is die optie van CanalDigitaal zenderlijst inlezen dan wel aanwezig.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op dit forum

 

Tja, een LG 47LB670V staat niet in de lijst van CanalDigitaal gecertificerde TV's. Het is dan ook heel goed mogelijk dat er geen mogelijkheid is om de fastscanlijst van CanalDigitaal in te laden.
Hier de lijst van gecertificeerde TV's: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/overlay/gecertificeerde-televisies.pdf
In dat geval moet je de zenders handmatig in de door jou gewenste volgorde zetten.

 

Ik heb nog even op internet gekeken maar vind niks over een fastscanfunctie voor CanalDigitaal. Die zal er dus ook wel niet inzitten.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Die lijst is niet zalig makend. Oftewel, hij wordt niet goed bijgehouden.

Als je zeker wil zijn probeer je de nieuwste software voor je TV, als het daarmee niet gaat is het einde oefening voor je TV.

Je kan dan alleen nog bij de fabriekant/ importeur of leverancier om een update vragen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kennis van mij had dit probleem ook en informeerde bij LG en kreeg het volgende antwoord:


Hartelijk dank voor uw e-mail aan LG Customer Service. Vervelend te vernemen dat de zenders niet op de gewenste kanalen zijn.

Om gebruik te kunnen maken van Fastscan moet de televisie gecertificeerd zijn voor Canaldigitaal. Onze televisies zijn niet door Canaldigitaal gecertificeerd dus die optie is niet beschikbaar. Wel is het mogelijk om een decoder aan te sluiten op de televisie, waardoor zo'n configuratie wel in te stellen valt.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

LG Electronics Benelux

Houssein Aarrass
Customer Service Representative

Bent u tevreden over het antwoord? Deel uw mening onderaan deze email.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Received Date : 11/03/2014 22:23 56 
The type of inquiry : Installation & Connectivity 
Product/Model No. : LCD TV ( 33" and over )/47LA7408 

Kan ik met deze TV de Fastscan van Canaldigitaal uitvoeren?
Module is geplaatst maar NED1-2-3 staan niet op positie 1-2-3.
Moet er een software update plaatsvinden?



Klik hier voor het sturen van een nieuwe e-mail.
 
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb nieuwe software geupdated en geinstalleerd , maar helaas. en als ik de laatste schrijver mag geloven, zit het er gewoon niet in deze tv. heb wel een receiverkastje, maar wilde die juist kwijt. Voor nu maar weer in gebruik genomen. Zal proberen of canal digital nog wat kan betekenen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja ezb, zo zie je maar. Als je graag TV wilt kijken zonder extra satellietontvanger en je een TV gaat kopen waar al een satellietontvanger in zit, is het wel belangrijk van de voren te informeren of die TV de fastscan mogelijkheid heeft als je daar prijs op stelt.
Had je daar ook naar gevraagd bij de verkoper of kon?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wilt dat dan zeggen,dat als er geen fastscan mogelijkheid inzit voor cd,dat die dan automatisch ook de ci module van canal digitaal niet aanvaard met smartkaart?

Ik ken het systeem niet zo van een tv,maar er zijn toch ci ontvangers zonder fastscan mogelijkheid,die wel de ci en kaart van cd aanvaarden?Vroeger toch,of is dit voltooid verleden tijd?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

En anders rest nog de optie om alle zenders op het handje te rangschikken. Lekkere tijdrovende klus. Als de TV ook een optie heeft om per transponder zenders te zoeken, zou ik dat aanraden. Zo raak je een hoop ongewenste zenders buiten (wat het editen dan weer makkelijker maakt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, mijn kennis had eerst bij Ex---- geïnformeerd en daar werd bevestigd dat de TV geschikt was voor CD. Daarna is hij naar de Ma--- gegaan want daar was de TV in de aanbieding en ook daar werd bevestigd dat deze TV geschikt was voor CD. Ze vertelden er niet bij dat je dan wel zelf de kanalen moest sorteren. Trouwens werkt deze TV zonder problemen met de wiite CD module.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sattv4iedereen

Ik lees alleen maar in bericht 1 dat ezb schrijft:

"Maar krijg niet de volgorde van canal digital. begint eerst bij duitse zenders, Hoe krijg ik de normale volgorde van CD."

Ik mag hieruit concluderen dat hij wel de zenders van CanalDigitaal ontvangt maar niet in de CanalDigitaal volgorde. Dat schrijft hij ook in bericht 10.
Ik denk dat hij ook nog het geluk heeft dat hij een witte module gebruikt want met de module met wereldbol was dat nog niet eens zeker.

De vraag had dus niet alleen moeten zijn: "kan ik hiermee de zenders van CanalDigitaal ontvangen" maar ook "beschikt deze TV over de fastscanlijst van CanalDigitaal."
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier de reaktie van CD

 

Hartelijk dank voor uw e-mail.

U geeft aan dat problemen heeft met de televisie (LG 47LB670). Onderzoek leert dat wij de televisie niet op de lijst van gecertificeerde televisies kunnen vinden. Eerlijkheidshalve is deze lijst nog niet helemaal up to date. Het instellen van de juiste zenderlijst (en volgorde) ligt sowieso aan de instellingen van de televisie. Helaas kunnen wij niet anders mededelen.

 

Ga nu nog een email schrijven aan LG misschien dat zij het dan weten.Of iemand moet nog een idee hebben, om de volgorde juist te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

   Net antwoord gekregen van LG, toestel is niet gecertificeerd, dus kan je ook niet de volgorde kiezen, Advies is om de favorietenlijst zelf aan te maken, dat is dan wel mogelijk. ga nu proberen om de zenders op een usb stick te krijgen en dan zo te laden, want als ik dit telkens moet aanpassen als CD een nieuwe software update doet, wordt ik daar ook niet vrolijker van.

 

Iedereen dank voor de hulp, maar er is dus niets aan te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Zou het niet mogelijk zijn om de tv via een hotelstand een satelietenlijst te laten exporteren? Ik heb een lg smart tv type 32lm660s-za maar heb geen idee of er een hotelstand op zit en of je dus op die manier een zenderlijst kunt importeren / exporteren. zou denk ik een uit komst kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...