Ga naar inhoud


Ontvangst van 13, 16, 19.2, 23.5, 28.2?


lujo

Aanbevolen berichten

Dat hoef je niet uit te proberen, dat past gewoon op een Triax 88. Ze worden er speciaal voor verkocht, zie:  http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=262
Alleen heeft deze maar 1 aansluiting maar hij is precies hetzelfde als de triple-lnb met vier aansluitingen: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=263
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een Triax 78 met Triple (quad) lnb en een BU twin waarbij de Triple met 23.5 in de klem zit en dat werkt goed .

De Triple voor een 88 cm + een lnb voor HB in een 88 cm zou nog beter moeten gaan .

Één uitgang van de  Triple zit aan poort 1 van een standaard 4/1switch welke intern zo is aangepast dat die niet reageerd op diseqc commando 2 en 3 .

Alleen bij comm. 4 schakelt de switch naar de HB lnb .

 

post-30993-0-43609200-1402085765.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@trust

ben erg geinteresseerd hoe je die schakeling gemaakt hebt cq de diseqc switch aangepast hebt, misschien een how-to?

 

Een standaard How-to is erg lastig , er zijn n.l. nogal wat verschillende uitvoeringen switches .

Van diegene die ik nog heb liggen (Emitor)  kan ik het wel laten zien .

Sluit de switch aan op een satbox , om te zien welke poort actief is heb ik test-leds (led met 2K2 weerstand in een kunststof F afsluitdop) in de poorten A , B , C en D gestoken  

Kies in het tuner menu diseqc settings , een bepaalde poort , meet op het het grote IC welke aansluiting reageert bij het wisselen van instelling .

Volg die aansluiting naar de schakeltransistor van de bijbehorende poort .

Onderbreek de aansluitingen naar de schakeltransistor van poort A , B en C .

Soldeer 3 diodes in doorlaatrichting van de op A , B en C reagerende aansluitingen van het IC naar de schakeltransistor van poort A .

 

Sluit één uitgang van de Triple aan op poort A en een andere sat op poort D .

 

Met deze switch zijn meerdere experimenten uitgevoerd , dus niet letten op op verwijderde componenten en solderingen

post-30993-0-52890200-1402223976_thumb.jpg

post-30993-0-98043300-1402223993_thumb.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...