Ga naar inhoud


transpondernieuws juli 2014


Aanbevolen berichten


  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hoi,

 

even een mededeling van mijn kant.
ivm een verbouwing waarbij alle vloeren in huis worden vervangen moet het huis leeg zijn.
hierdoor heb ik van ongeveer 7 tot 27 augustus geen beschikking over satelliet en kabel tv.
ook mijn internet ligt er dan uit.


in mijn tijdelijke woon ruimte boven op zolder ga ik in die tijd gebruik maken van het digitenne bakje.


in deze tijd kan ik dus geen melding maken van de diverse satelliet zenders e.d.
natuurlijk heb ik ivm de bouwwerkzaamheden er ook geen tijd voor.


vind het niet leuk maar is niet anders en over een maand is alles hopelijk weer als vanouds.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

@devrijefries, als je wilt, hoef je helemaal niet te stoppen met je dx-rapportages.

Op zolder kun je vast wel dvb-t dx-en. Zeker als je een Yagi-antenne je dakraam uitsteekt. ;)

Wie weet hoever je komt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@devrijefries, als je wilt, hoef je helemaal niet te stoppen met je dx-rapportages.

Op zolder kun je vast wel dvb-t dx-en. Zeker als je een Yagi-antenne je dakraam uitsteekt. ;)

Wie weet hoever je komt.

hoi,

 

ga ik zeker doen , alleen heb ik in die tijd ook geen internet ter beschikking zo dat ik er geen melding van kan maken

 

tsja..hoort erbij..

succes met de klus!!!

klopt, 

daar ik in een 100 jaar oude boerderij woon moet ik zo nu en dan wat groot onderhoud plegen.

in maart 2 dak kajuiten vervangen en nu de vloeren die aan het verzakken zijn 

in verband met de btw regeling (6% ipv 21%) deze klus dit jaar gepland 

 

Een maand in de troep, nou, sterkte ermee ! :)

bedankt, maar daarna is ook alles weer mooi

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

mededelingen van cds:

Op 30 juli rond 01:00 uur worden er technische werkzaamheden verricht aan een satelliet-transponder. De uitzendingen van onder andere Discovery Channel, Comedy Central en enkele radiozenders worden dan kort onderbroken.

 

CanalDigitaal biedt op 30 juli nieuwe geforceerde zenderlijsten aan (in HD en in SD).

 

Nederland 1, 2 en 3 HD zijn vanaf 1 augustus 2014 uitsluitend te zien vanaf het BasisHD-pakket. Daarnaast maakt de HD-versie van de Publieke Omroep deel uit van het HDTV-pakket. 

 

Radiozenders van de Publieke Omroep en FunX

Na 1 augustus 2014 zijn de radiozenders Radio 1, 2, 3FM, 4, 5 en 6 alleen nog te beluisteren via de ASTRA-satelliet op 23,5 graden Oost. Als ook jongerenradiozender FunX.

 

nautical Channel niet langer via de ASTRA-satelliet te ontvangen

Nautical Channel heeft besloten om te gaat uitzenden via de Eutelsat en stopt met uitzenden via ASTRA 19,2. Dat betekent dat met ingang van 30 juli 2014 Nautical Channel geen deel meer uitmaakt van het CanalDigitaal zenderaanbod.

 
aangepast door de vrije fries

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

ga ik zeker doen , alleen heb ik in die tijd ook geen internet ter beschikking zo dat ik er geen melding van kan maken

 

Bedoel je dat je geen draadloos internet hebt?

 

En als je goed hoog zit met een goede antenne, zouden sowieso Denemarken, Duitsland en wellicht Engeland binnen je bereik moeten liggen met het huidige zomerweer.

 

http://www.dxinfocentre.com/

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt

hoi,

 

ben nog even met mijn broer aan het brainstormen geweest.

en we hebben het volgende bedacht:

de kabelmodem(voor internet) aangesloten laten en hem in de vensterbank zetten zodat de werklieden geen last hebben bij het verwijderen en vernieuwen van de vloer.

 

mijn pc verhuisd naar boven en wordt voor zien van een wifistick welke contact maakt met het modem in de vensterbank waardoor ik toch kan blijven internetten en update`s kan blijven doen.smile.gif

 

daar de satellietontvanger niet kan worden gebruikt kan ik dan niet updates die ik zelf heb ondekt bij het scannen vermelden.

 

ook kan ik nieuwe zenders e.d. die ik via internet opspoor niet controleren of de info correct is.

want gewoonlijk controleer ik of de gevonden info correct is voordat ik het meld op het forum.

 

als het jullie goed lijkt wil ik de gevonden info wel melden in het forum onder de vermelding van niet gecontroleerd of info juist is.

 

dit alles onder voorbehoud dat wij hier de wifi zaterdag a.s goed krijgen.

__________________

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...