Ga naar inhoud


Is dit ook een forum voor beginnende dombo's?


Bakske

Aanbevolen berichten


  • Beheerder

Hallo,

 

k heb me zojuist geregistreerd op dit forum.

Ik ben al jarenlang Canal Digitaal kijker met gebruik van "normale ontvangers". (Lemon 070 en SAB explorer). Omdat ze beiden kuren beginnen te vertonen en omdat de vrienden van M7 mijn 2e smartcard drastisch verhoogd hebben overweeg ik om 2 Maxdigitaal XP 1000 aan te schaffen en dan via LAN mijn kaart te sharen.

Ik vrees dat ik hier wel wat hulp bij nodig zal hebben, maar ik ben compleet blanco op dit gebied.

Ik heb al eens op dit forum rond gekeken en er is verdraaid veel te vinden, maar het meeste is voor mij redelijk abracadabra.

 

Kan ik via dit forum indien nodig ook uitleg krijgen in jip-en-janneke taal of moet ik hiervoor ergens anders zijn?

 

Sorry, maar waar haal jij uit zijn bovenstaande uitleg dat hij maar 1 coax heeft?

 

Daarop zeg jij dan:

 

Jij zou dus willen kopen 2 XP 1000 om vervolgens met 1 kaart beide boxen te bedienen.

 

En das nou net niet heel handig om te doen. Want? Om met 1 kaart 2 boxen te bedienen heb je dus ook 2 tuners nodig als ze beide aan staan en dat gaat niet want er zit er maar 1 in een box en de tweede doet dus niks want er zit geen coax aan. Je wilt immers sharen.

 

Maak een keuze, de eerste box met kaart 2 of meer tuners erin en de tweede box kan dan bijv. een XP1000 zijn. Al is dat dan net de zwakste uit het hele spectrum.  Dat de eerste box dan ook 2 of meer coaxkabels moet hebben moge duidelijk zijn.

 

Hij wil gewoon 2 receivers vervangen en daarvoor 2 x een XP1000 in de plaats zetten. Bij beide receivers dus coax er uit en in de nieuwe receivers coax er in, netwerkkabels er op en klaar. De rest is slechts een kwestie van configureren en dat gaat met wat hulp hier wel lukken.

 

Ik denk dat het bij iemand anders schort aan begrijpend lezen :D

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

intern sharen met twee boxen is helemaal niet moeilijk.

Ik heb Pli 4.0 op mijn boxen staan dus het kan allemaal op een iets andere plaats staan, maar als dat zo moest zijn, dan gaan ze dit wel melden.

 

Om CCcam in te stellen om je kaart met een ontvanger te delen moet je wat toevoegen aan de CCcam.cfg.

 

Best installeer je daarvoor DCC op je pc.

 

 

Start het programma op  en stel het zodanig in de het programma zowel je router als je box ziet.

Best is om je twee ontvangers een vast ip adres te geven.

bv Ontvanger met kaart : 192.168.0.101

     Ontvanger zonder kaart : 192.168.0.102

Dit kan je doen in je router of in de box.

Doe je dit in de box, kies dan een ip adres dat buiten de DHCP range ligt van je router.

 

We gaan nu verder naar de ontvanger met de kaart in.

 

Als de lijnen in DCC allemaal groen zijn kies je in het linker vak FTP.

Je krijgt dan de mappenstructuur van je box te zien.

Ga naar de map VAR

Ga naar ETC

Scrol naar onder tot je CCcam.cfg tegenkomt

 

Klik hier rechts op en kies voor bewerken

Zoek de regel :  # F: user1 pass1

zet hier onder    F: root dreambox

 

Dat is alles wat je moet doen in de ontvanger met de kaart

 

 

Maak vervolgens, via DCC, verbinding met de box zonder kaart

Ga via dezelfde mappen naar de CCcam.cfg.

 

Zoek de volgende regel : # C: 192.168.1.2 12000 user2 pass2

Plaats daaronder                C: 192.168.0.101 12000 root dreambox

 

Dus in beide gevallen doe je het # weg

 

In dit voorbeeld is er gebruik gemaakt van de adressen 192.168.0.101 en 192.168.0.102.

Als jij ander adressen gebruikt moet je die natuurlijk wijzigen in de door u gebruikte adressen.

 

mvg

  • Like 1

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Michel het beschrijft zo is het.

Ik ga 2 receivers vervangen. Ik heb overal Coax, dat is het probleem niet. Op dit moment heb ik ook overal kaarten, maar gezien de extreme prijsverhoging van M7 voor de 2e kaart wil ik hier vanaf.

Ik wil dus 2 vliegen in één klap vangen. Mijn verouderde en wankele receivers vervangen en meteen de kosten van de extra kaart vermijden en als dat even kan via sharing zodat ik niet iedere keer de kaart van de ene receiver in de andere moet steken afhankelijk van waar ik op dat moment kijken wil.

 

De uitleg van jeevanhoof komt al redelijk dicht in de buurt van mijn verstandelijke vermogens.

Ik ga binnenkort die dingen ophalen en dan zie ik wel.

 

Zo op dit moment (omdat ik die dingen nog niet heb natuurlijk) heb ik bijvoorbeeld helemaal nog geen idee hoe ik die dingen kan benaderen.

Als ik de netwerkverbinding tot stand heb gebracht kan ik ze dan gewoon via elke willekeurige computer benaderen via de verkenner op moet ik ze benaderen zoals ik mijn router en modem benader via 192.enz.?

Nogmaals dit weet ik allemaal nog niet en dat zie ik t.z.t. wel.

Ik ben al lang blij met het feit als ik er dan niet uit kom dat ik hier terecht ken zelfs met mijn jip-en-janneke taal en jip-en-janneke kennis.

2 stuks Octagon XP1000+, OpenPLi 4.0, CCcam, OScam, Enigmedit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast coax heb je dus ook overal een netwerkaansluiting nodig. Draadloos kan ook, bijvoorbeeld via een usb wifi adapter. Je kunt de box als een computer benaderen, daarnaast via de webinterface, telnet en ftp.  Als je windows8.x gebruikt moet je de box wel in dezelfde werkgroep plaatsen als de computer en dan kun je bestanden op de box rechtstreeks met een geschikte editor als Notepad++ bewerken.

 

Het lijkt moeilijker dan het is omdat je theoretisch moet werken, de praktijk werkt handiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die dingen besteld bij een lokale satellietboer hier.

 

Hij voorziet ze van de juiste Disecq instellingen en van pli 4. Hier zou cccam al in zitten die ik dan zelf in moet vullen afhankelijk van mijn situatie. Het verhaal van jeevanhoof met de vaste ip-adressen.

Deze ip-adressen ga ik in ieder geval in mijn router instellen. Binnen mijn thuisnetwerk heb ik reeds alle apparatuur vaste ip-adressen toegekend buiten de dhcp  range. De dhcp range is normaal beschikbaar voor gastgebruikers van mijn netwerk.

 

Het  probleem gaat straks dus misschien ontstaan als ik de cccam regels moet gaan schrijven.

En dan moet ik natuurlijk ook nog eens kijken hoe dat zit met poorten sluiten en poorten openen, of dat voor mij van toepassing is. Ik wil in ieder geval nooit en te nimmer met mijn kaart naar buiten gaan sharen en ik wil dus ook nooit en te nimmer dat hackers er via een of ander poort bij zouden kunnen en dat bijvoorbeeld CanalDigitaal mij als publieke cardsharer zou kunnen gaan betitelen met alle gevolgen vandien zoals ik die hier al op het forum gelezen heb.

2 stuks Octagon XP1000+, OpenPLi 4.0, CCcam, OScam, Enigmedit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je hangt ze beide met een netwerkkabel aan je router en als ze beide aangesloten zijn en je in het menu van de XP1000 succesvol een software update kunt draaien, kijk je op de XP1000 in instellingen-systeem-netwerk welk IP adres de beide boxen hebben.

 

DCC zou ik helemaal niet gebruiken, die rommel heb je nergens voor nodig. dat zijn tools voor mensen die het niet willen snappen ;)

 

Het enige dat je nodig hebt is notepad++ (gratis) http://notepad-plus-plus.org/download/v6.6.8.html

 

In onderstaand voorbeeld is het IP adres van de box met de kaart 192.168.1.100 en de andere box (zonder kaart) 192.168.1.101

 

Die noteer je en vervolgens klik je in Windows op de start knop en typ je in het zoekvenster in:

 

\\192.168.1.100\root\etc     (de verkenner opent nu de betreffende map op je xp1000)

 

In deze map staat dan de CCcam.cfg en die kan je bewerken door er met de rechter-muistoets op te klikken en 'edit with notepad++) te kiezen.

 

Plaats helemaal bovenaan in dit bestand de regel"

 

F: gebruikersnaam wachtwoord

 

en sluit het bestand (wel opslaan)

 

Nu de box zonder kaart:

 

klik je in Windows op de start knop en typ je in het zoekvenster in:

 

\\192.168.1.101\root\etc     (de verkenner opent nu de betreffende map op je xp1000)

 

Ga naar de CCcam.cfg en bewerk ook die met notepad++

 

en plaats daar helemaal bovenaan in het bestand:

 

C: 192.168.0.100 12000 gebruikersnaam wachtwoord

 

en afsluiten en opslaan...

 

That's it

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Michel:

Duidelijk verhaal. Ik draai alles met Win7. Het enige wat ik nog moet doen is Notepad++ installeren. Dat zal nog wel lukken.

Vervolgens ga ik als ik de xp1000's heb deze een vast ip-adres toekennen en dan met notepad++ de regels toevoegen. Moet lukken denk ik.

 

@Mojo:

Goede tip, maar ik ga er niet vanuit dat het thuisfront zonder beeld komt te zitten. Ik heb tenslotte de oude receivers ook altijd nog. Daarnaast heb ik ook nog een DVT FTA ontvangst op zowel de Nederlandse Publieke, Vlaamse Publieke en Duitse zenders.

2 stuks Octagon XP1000+, OpenPLi 4.0, CCcam, OScam, Enigmedit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je de mogelijkheid hebt, zou ik de XP1000's op DHCP laten staan en ze in de router een vast IP adres geven door middel van een MAC adres reservering (Bind to MAC of iets dergelijks).

 

Dan hoef je dat niet steeds in te stellen, wel zo gemakkelijk.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...