Ga naar inhoud


Triax 78 triple of losse lnb's


Erwinnaar
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Allen,

 

Momenteel een prachtige opstelling met vier lnb's. Het gaat om een Triax 78, vier Alps koppen en originele Triax rails. 

 

De laatste tijd ergerlijk vaak uitval van beeld door regen. Voordat ik de boel ga finetunen (wat overbodig lijkt maar wie weet helpt het nog wel iets) vraag ik me af:

 

Omdat we nooit Hotbird kijken maar wel de Astra's, zou een triple lnb monteren meer regenreserve opleveren dan de situatie met vier losse koppen? Wie heeft zo'n situatie ook?

 

Is een rotor op een 65 Triax, of ander merk schotel, misschien nog beter wat ontvangst met regen betreft? (ivm volledige focus op satelliet) t.o.v losse lnb's op een 78 model Triax en of triple lnb op 78 model Triax.

 

Veel vragen dus. Alvast dank.

aangepast door erwinnaar
Link naar reactie
Delen op andere sites


nog een optie

zet je multyrail op een triax van 88cm of 110cm en stel hem goed af

prijs is beter koop dan een trippel lnb

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er nog wel wat winst te behalen is met een triple-lnb op een Triax 78 met regen. Het vergt wel heel secuur afstellen maar de behaalde resultaten die hier al diverse malen op het forum passeerden, waren heel goed.

Tja, en een triple-lnb zie ik al te koop staan voor €74,95.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm...ik vind het verdacht. Je hebt een joekel van een schotel en zegt weinig regenreserve te ervaren. Ik heb zo'n "dienblad" van een multytenne. Het signaal valt alleen weg bij onweersbuien of zware hoosbuien. Met normale- of stevige regenbuien is de ontvangst ok.

 

Mij lijkt het dat je met opnieuw uitrichten een beter resultaat kan halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

de laatste tijd ook regelmatig uitval gehad bij regen.

Maar de regen die er op die momenten uitviel, dat was niet normaal.

Dus of je er veek aan kan doen is nog maar de vraag.

 

Trouwens gisteren avond viel eerst vier, vijf, vitaya weg op 19°.

De duitsers gaven nog steeds goed signaal.

Later viel ook een en VTM weg op 23.5 terwijl de andere niet TVV zenders het wel deden.

 

Dus zelfs bij de uplink hadden ze problemen met de regen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier (oost ned)ook de laatse tijd  vaak uitval gehad met name BBC3 , BBC4. Ik heb de rail nu onderste boven in de houder gemonteerd zodat de rail schuiner staat. Ik heb nu een sterker signaal op de 28,2 en 13.  Het signaal van de duitse ard is iets minder geworden. De nederlandse zenders kijk ik vooral via de kabel. (dvb-c)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er nog wel wat winst te behalen is met een triple-lnb op een Triax 78 met regen. Het vergt wel heel secuur afstellen maar de behaalde resultaten die hier al diverse malen op het forum passeerden, waren heel goed.

 

Tja, en een triple-lnb zie ik al te koop staan voor €74,95.

 

 

Sprietje: als ik je antwoord zo lees is het dan zo dat die triple lnb meer signaal opbrengt dan die huidige vier lnb's? 

 

Dus als ik de vier Alps inruil voor de triple lnb (Astra 1,2 en 3) ga ik erop vooruit wat betreft signaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het wel. Hoewel de ALPS-lnb's met minst gevoelig zijn voor regendruppels op de kop van alle smalle lnb's heb je ook bij ALPS last van regendruppels. Een triple-lnb met een normale feedhorn heeft daar veel minder last van. Ik verwacht dan ook dat je met een triple-lnb minder last hebt van beelduitval bij flinke regenbuien.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervolgvraag:

 

Zou een Skytenne zoals in de volgende link https://www.technisat.com/nl_NL/Skytenne/352-10007-1846/ weer een stap vooruit zijn ten opzichte van een Triax 88? Wie heeft deze twee systemen getest? 

 

Wat betreft duurzaamheid: ik geloof dat een Skytenne beter is van constructie. Er is een kloon van de Skytenne te koop voor 170 Euro, daar zouden mijn losse Alps wel in passen, zoals in de volgende link van deze fabrikant. https://www.telestar.de/de_DE/PROFIRAPID-85-mit-TELEMOUNT/352-2596-1598/ Ik heb geen idee of het een Technisat is of niet, hij lijkt er wel op.

 

Vraag aan Sprietje: kunnen daar dan geen goede Inverto lnb's in met grotere feedhorn?

aangepast door erwinnaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...