Ga naar inhoud


Dreambox 8000 met Merlin scant niet alle Ziggo zenders in


duitsland

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn DM8000 de Merlin image met de Gemini plugin. Op mijn DM8000 zitten oa 2 kabel tuners om de Ziggo zenders te kunnen ontvangen. Nu is het probleem dat deze combinatie niet alle kabel zenders wil vinden. Ik heb de zoek instellingen al op verschillende manieren ingesteld maar hij vind er nooit meer dan ongeveer 49.

Als ik de PLI image gebruik is dat geen probleem vanwege de kabelscan plugin.

Er moet toch een manier zijn om mijn tuners alle zenders van Ziggo te laten vinden ?

 

Heeft iemand hier daar meer ervaring mee ?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Loui' bedankt voor je snelle reactie. Je bedoelt gebruik de kabel xml van pli ? Plugin of een echte xml file ?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik net gedaan maar er zit geen regio Alkmaar 8888 bij zover ik kan zien.

Wat ik al op intenet zocht is een frequentie overzicht van deze regio zodat ik alles handmatig en tp voor tp kan invoeren. Daarmee kom ik toch ook al een heel eind.

 

Helaas is de kabelscan plugin ook nergens te vinden anders zou ik deze als ipk kunnen toevoegen in Merlin.

Het is natuurlijk wel vreemd dat het op PLI feilloos werkt maar niet op Merlin.......

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik net gedaan maar er zit geen regio Alkmaar 8888 bij zover ik kan zien.

Wat ik al op intenet zocht is een frequentie overzicht van deze regio zodat ik alles handmatig en tp voor tp kan invoeren. Daarmee kom ik toch ook al een heel eind.

 

Helaas is de kabelscan plugin ook nergens te vinden anders zou ik deze als ipk kunnen toevoegen in Merlin.

Het is natuurlijk wel vreemd dat het op PLI feilloos werkt maar niet op Merlin.......

Ik kan je natuurlijk niet verplichten om OpenPli te gebruiken, maar als ik dit zo lees dan zou ik niet twijfelen om OpenPli te nemen.En openPli is natuurlijk meer op Nederland gericht dan Merlin misschien zit het daar in.En

daarmee is jou probleem ook opgelost denk ik.

aangepast door Loui (K)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel zo maar ik al vanaf het Dreambox begin een echte fan van Gemini. Ook omdat er echt veel plugins in zitten zoals Twitter en Facebook om er maar even 2 te noemen. Verder vindt ik dat een image maker die aangeeft de beste box aller tijde niet meer te willen ondersteunen door wat voor reden dan ook voor mij klaar is. En dat terwijl zij vroeger alleen maar DM gebruikten voor het door ontwikkelen van de PLI image. Ik heb de PLI image ook een paar keren op mijn Dreambox 8000 gehad maar kom toch weer terug op Merlin met de Gemini plugin.

 

Ik bedankt je voor je goede adviezen Loui, maar ik houd het bij Merlin. Ik kom er wel uit en kan niet wachten tot de nieuwe Goliath komt. De centen heb ik in ieder geval al opzij gelegd :)

 

Prettige avond !

  • Like 1

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...