Ga naar inhoud


abonnement opgezegd, en bevestigd gekregen, en toch nog betalen?


wiz

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik heb er even naar gezocht, maar geen juridische onderbouwing voor gevonden.

 

Situatie is als volgt: Ik ben van internet provider gewisseld. Ik heb mijn abonnement op 2 augustus jongstleden op kunnen zeggen omdat op die datum de migratie datum naar mijn nieuwe provider werd aangekondigd.

 

Eerste hobbel was al dat men in eerste instantie mijn telefoongesprek niet kon terugvinden en dat ik het na een paar dagen nog eens moest proberen, dat is uiteindelijk recht gezet (toch handig om logging te hebben van voip :) ). Omdat er een migratie gaande was bij die provider zou ik op 25 augustus jongstleden gemigreerd worden. Eerste eind datum werd gesteld op 2 September, een maand later als de melddatum.

 

Omdat men mij niet meer wilde migreren (had ook geen zin, op 18 augustus was ik over op mijn nieuwe provider) stuurde men mij een brief dat de einddatum 25 augustus zou worden.

 

Inmiddels heeft men voortvarend als ze zijn alvast de factuur voor september van mijn rekening geschreven welke ik heb gestorneerd. Nu krijg ik een brief dat er betalingsachterstand is en dat zij van mening zijn dat hoewel ik geen klant meer ben ik toch moet betalen.

 

Ik heb wat mail correspondentie gehad met de afdeling factureren, en zij adviseren mij om toch te betalen, en alles wat ik teveel heb betaald krijg ik bij het opmaken van de eindfactuur vanzelf weer terug (na een tijdje, en hoe lang dat kon duren wist men niet exact te beantwoorden).

 

Nu gaat het mij helemaal niet zo zeer om het bedrag, het gaat mij om het feit dat omdat zij er (bewust) lang over doen om de eindfactuur op te maken men denkt dat zij recht hebben op nog een betaling.

 

Ik heb ze nu de vraag voorgelegd waarom zij van mening zijn dat zij recht hebben op nog een maand betaling van mij. Daar heb ik nog geen reaktie op gehad.

 

Iemand een idee hoe dit juridisch in elkaar steekt?

 

Mij lijkt het dat als de einddatum 25 augustus wordt bevestigd men geen enkel recht heeft om de termijn van september te incasseren, en als dat niet lukt dan een aanmaning te sturen en eventueel nog een met incasso kosten erbij. Als er op 2 augustus gevraagd wordt om een abonnement te beeindigen, en er is rond de 25ste bevestigd dat dit rond is, dan had op dat moment toch ook de eindfactuur opgemaakt kunnen worden zodat dit helemaal niet aan de orde geweest zou zijn?

 

in hoeverre sta ik in mijn recht te weigeren om te betalen?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de einddatum 25-8-2014 is hebben ze geen recht meer om september in rekening te brengen. Als je de einddatum zwart op wit hebt, hebben ze geen poot om op te staan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gaat duidelijk het administratiesysteem mank. Het deugt gewoon niet met dat "vooruitbetalen".

Het bedrag voor september is niet verschuldigd, omdat er ook geen dienst is geleverd ("gepresteerd").

Wiz, je staat volledig in zijn recht. Vervelend is alleen dat gelazer dat je ermee hebt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Euh, niet CD, een internet provider. Ik snap niet dat men met droge ogen stelt dat het een maand duurt voordat de eindfactuur opgemaakt kan worden. En als dat dan "toevallig" over de betaaldata van de volgende maand is men het heel normaal vindt om dat dan alvast te incasseren. Tuurlijk krijg je het uiteindelijk terug, maar in hoeverre mag een bedrijf dit op deze manier doen, dat vraag ik me af.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh, niet CD, een internet provider. Ik snap niet dat men met droge ogen stelt dat het een maand duurt voordat de eindfactuur opgemaakt kan worden. En als dat dan "toevallig" over de betaaldata van de volgende maand is men het heel normaal vindt om dat dan alvast te incasseren. Tuurlijk krijg je het uiteindelijk terug, maar in hoeverre mag een bedrijf dit op deze manier doen, dat vraag ik me af.

Oke, heb mijn bericht aangepast. ;)

 

Verder heb je helemaal gelijk. Betaling innen voor een niet-geleverde dienst kan wettelijk niet, laat staan dat het geëist kan worden.

De fout ligt bij hen. Zij moeten dus aan de slag, niet jij.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb er even naar gezocht, maar geen juridische onderbouwing voor gevonden.

 

Situatie is als volgt: Ik ben van internet provider gewisseld. Ik heb mijn abonnement op 2 augustus jongstleden op kunnen zeggen omdat op die datum de migratie datum naar mijn nieuwe provider werd aangekondigd.

 

Eerste hobbel was al dat men in eerste instantie mijn telefoongesprek niet kon terugvinden en dat ik het na een paar dagen nog eens moest proberen, dat is uiteindelijk recht gezet (toch handig om logging te hebben van voip :) ). Omdat er een migratie gaande was bij die provider zou ik op 25 augustus jongstleden gemigreerd worden. Eerste eind datum werd gesteld op 2 September, een maand later als de melddatum.

 

Omdat men mij niet meer wilde migreren (had ook geen zin, op 18 augustus was ik over op mijn nieuwe provider) stuurde men mij een brief dat de einddatum 25 augustus zou worden.

 

Inmiddels heeft men voortvarend als ze zijn alvast de factuur voor september van mijn rekening geschreven welke ik heb gestorneerd. Nu krijg ik een brief dat er betalingsachterstand is en dat zij van mening zijn dat hoewel ik geen klant meer ben ik toch moet betalen.

 

Ik heb wat mail correspondentie gehad met de afdeling factureren, en zij adviseren mij om toch te betalen, en alles wat ik teveel heb betaald krijg ik bij het opmaken van de eindfactuur vanzelf weer terug (na een tijdje, en hoe lang dat kon duren wist men niet exact te beantwoorden).

 

Nu gaat het mij helemaal niet zo zeer om het bedrag, het gaat mij om het feit dat omdat zij er (bewust) lang over doen om de eindfactuur op te maken men denkt dat zij recht hebben op nog een betaling.

 

Ik heb ze nu de vraag voorgelegd waarom zij van mening zijn dat zij recht hebben op nog een maand betaling van mij. Daar heb ik nog geen reaktie op gehad.

 

Iemand een idee hoe dit juridisch in elkaar steekt?

 

 

 

in hoeverre sta ik in mijn recht te weigeren om te betalen?

Lees de algemene voorwaarden die van toepassing zijn op jou abonnement.

Daarin moet beschreven staan hoe je de overeenkomst beëindigt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inmiddels reactie gehad van provider, en men bood excuses aan, het was inderdaad een terechte stornering :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...