Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het? - deel 5


reho

Aanbevolen berichten

Héél mooi Gene !!

 

Was inderdaad niet gemakkelijk, ik zal de hints eens uitleggen :

 

  1.  De eerste hint ging over de inhoud van de song, namelijk prostitutie. En ja, voordat een prostituee wat kan beginnen, moet ze natuurlijk eerst wachten op een man. ok, deze was wat vergezocht, geef ik toe, maar de song was wel mooi  :D  :D​ 
  2. Bij de tweede hint ("ook bekend bij de band die jullie zoeken") heb je 3 mogelijkheden : ofwel de zanger, of de song, of de locatie. In dit geval waren er zelfs 2 van toepassing, en die verwezen dan naar Arctic Monkeys, nl zowel de zanger "Hawley provided vocals for Bad Woman, a B-side to Arctic Monkeys' single Teddy Picker"  als de locatie "Artists who have used the studios for either practice or rehearsal include Arctic Monkeys" 
  3. Hint 3, welk moment van de dag ? When the Sun Goes Down...
  4.  The Last Shadow Puppets bestaat uit 3 bandleden, één daarvan is Alex Turner, tevens zanger van Arctic Monkeys
  5.  In de video van de song "I remember" zie je de Engelse acteur Stephen Graham. Op zijn wiki zie je dat hij in meerdere video's te zien is, waaronder ook in de song die jullie zochten.
  6.  De naam die niet geheel te zien was is Bruce (Bruce Willis zie je in deze clip), maar deze hint hielp enkel om de locatie te vinden.
  7. En dan nog de laatste hint, maar had je zelf al mooi uitgelegd.

 

Hoop dat het zo wat duidelijker is. Mag jij nu wraak nemen met een mooie nieuwe opdracht  :lol:

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 947
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Even op adem komen met een "klassieker" in dit spel: we zoeken dit gebouw en vragen ons af wat er in de jaren zestig gebeurd is. Het resultaat is nog steeds een unicum in zijn genre. 

post-41082-0-76223400-1425323569_thumb.jpg

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had Louis Neefs menen te herkennen op je eerste plaatje , ging dus de richting Eurosongfestival uit.

 

Louis Neefs naam tweemaal deel : in 1967 te Wenen met Oh oh ik heb zorgen en in 1969 te Madrid met Jennifer Jennings. Beide keren eindigde hij als zevende.

 

Gezien je hint : "Het resultaat is nog steeds een unicum in zijn genre" , blijf er maar een over en dat is Madrid.

 

Na de één-na-laatste stemming, die van Portugal, stonden Spanje, Nederland en Frankrijk allen op 18 punten. De presentatrice was al een beetje beduusd en kondigde aan dat ze de winnaar bekend wilde maken. De EBU-controleur wees haar er op dat Finland nog punten moest geven. Finland kwam in de uitzending en gaf zijn punten door. De spanning steeg toen het Verenigd Koninkrijk 1 punt kreeg en óók op 18 punten kwam. Als Finland één punt aan Nederland of Frankrijk zou geven, zou de winnaar duidelijk zijn. Finland deed dat niet. Toen de Finse juryvoorzitter zijn stemming afsloot ontstond er flinke beroering in de zaal. Er waren dus vier winnaars met 18 punten. Enig in het Songfestival.

 

Het festival in Madrid had plaats in :

 

Teatro Real

http://nl.wikipedia.org/wiki/Teatro_Real

https://www.google.nl/maps/place/40%C2%B025%2705.0%22N+3%C2%B042%2740.0%22W/@40.418056,-3.711111,220m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x0:0x0?hl=nl

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Perfect gevonden Crazy Sat:

het was inderdaad de enige keer dat er vier winnaars waren in het Eurovisie Songfestival.

Op het eerste plaatje: de volledige Nederlandse ploeg die aantrad in de voorselectie- met o.a. Rob de Nijs, Anneke Grönloh, Patricia Paay... ...waarvan uiteindelijk Lenny Kuhr werd afgevaardigd naar Madrid en één van de vier winnaars werd.

Voor Belgie was het inderdaad Louis Neefs die ons land verdedigde. 

En Isabel(le) verwees naar het plein van de koningin van Spanje, tevens opdrachtgeeftster voor de bouw van het theater.

 

Jij mag weer verder, en wij luisteren nog even naar dit nummer: geen overwinning voor Spanje in 1973, maar wel een nummer dat ik nog steeds met plezier terug kan beluisteren.

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh , en ik die dacht aan :

 

Belle Pérez
echte naam : María Isabel (Belle) Pérez Cerezo ,  is een Spaanse zangeres.
Ze werd bekend dankzij haar deelname aan het VRT-programma Eurosong, de Belgische voorselecties voor het Eurovisiesongfestival, met het liedje Hello World.

 

Maar ik zoek het weer te ver hé. :D

 

Ik heb deze namiddag en vooravond enkele zakelijke en familiale verplichtingen , weet dus niet of ik er nog eentje kan plaatsen voor vandaag.

 

Als er iemand een nieuwe heeft klaarliggen , gooi die maar op het vuur , anders wordt het misschien morgen. Ik zie wel.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rotweer hier, dus gooi ik  maar een nieuwe opdracht in de groep:

Op de plaats van het pijltje (A) staat iets, en dat is eigenlijk het gevolg van een zin in een bekende song.

Waar, wat, welke song en welke zin uit die song....

post-41082-0-56920300-1425397021_thumb.jpg

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Gene, die heb ik een heeeeel lang geleden al geplaatst, duurde best lang voordat het antwoord werd gevonden.

 

Tja, dat wordt stilaan onvermijdelijk Don, ik controleer meestal via de zoekfunctie maar ditmaal is er dus toch eentje door de mazen van het net geglipt. Ik denk dat het ook van voor mijn tijd moet geweest zijn. Hopelijk is Crazy Sat nog een tijdje druk bezig met zijn andere zaken. ;)

 

Volgende hint:

post-41082-0-89263000-1425412078.jpg

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gene, het kwam me al enigszins bekend voor, maar precies hetzelfde is mij dus ook overkomen. Deze heb ik ook al eens geplaatst (en werd toen ook min of meer op de vingers getikt door Don  :D ).

 

Kijk hier maar eens : https://www.sat4all.com/forums/topic/327424-spel-waar-is-het-deel-4/page-150

 

Laten we anders maar gewoon even genieten van deze song, dag is bijna om. Dan laten we gewoon de beurt maar aan Crazy Sat en zien we morgen wel weer  :)

 

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites

dus zo gaat dat: Truus plaatst een opdracht met een hint van Lou Reed en de song " Waiting for the Man" en dat brengt mij bij een aardig plaatje in Winslow, Arizona.

Mijn geheugen is een gatenkaas en ik denk dus een mooie opdracht te plaatsen. Blijkt die zelfs al twee keer te zijn geplaatst. En dan toch maar beweren dat ik de zaak gecontroleerd had  :cry: . Mooi niet dus. 

Ik hoop nu maar dat Crazy Sat weer niet komt zeggen dat hij een warme douche genomen heeft... :D

Ik kruip terug onder mijn steen.  :whistle:

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...