Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het? - deel 5


reho

Aanbevolen berichten


  • Reacties 947
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Knap Don, en je hoeft niet te twijfelen want:

plaatje 1:

In 1909, Hines  was responsible for the construction of the first full mile of concrete road pavemenin the world, the stretch of Woodward Avenue between Six Mile Road and Seven Mile Road in Detroit.

Nogal wat hints verwezen naar " (working on)  the road"

 

Plaatje 2

Hines originated the concept of painting a line down the center of a road to separate traffic in opposing directions. The idea came to him after watching a leaky milk wagon leave a trail down the street. Painted center lines were first used in 1911 on River Road in Trenton

 

Omdat wiki niet specifeert of het nu de East River Road of de West River Road is ga ik er maar van uit dat ze als één baan beschouwd worden en dus moest ik in plaatje twee wel degelijk twee rode lijnen aanbrengen.

Er zaten nogal wat hints in naar " de lijn", en ook ééntje naar Gibraltar ( USA,, Michigan).

 

Toegegeven dat het wat moeilijker kon zijn door het feit dat beide kleuren - wit en geel - in usa gebruikt worden. Maar ik vond de verwijzing naar de gemorste melk een mooi staaltje praktijkgericht denken.

En dan nog dit:

As a cyclist in 1890, Hines formed a Good Roads organization in Michigan

 

Oh ja: er zijn nog andere theorieën over het ontstaan van wegmarkeringen, maar wij gaan er steeds van uit dat wiki correct is....

tenzij ze fout zitten natuurlijk. 

 

Je hebt gewonnen en dus komt het meisje met de zomerjurk jou kant uit, maar alleen als je ook een nieuwe opdracht plaatst.  :D

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

We doen er deze keer eentje zonder plaatje "waar is het" omdat het anders gelijk te duidelijk zal worden waar het is. Wat ik zoek is een stad, song en uitvoerende artiest. Maar als je de song weet heb je ook gelijk de uitvoerende artiest en de stad.

 

We beginnen met deze youtube:

 

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfew, dit is niet gemakkelijk Don, maar met het kaartje erbij heb ik wel iets gevonden

 

Ik dacht aan de song Billericay Dickie, a song by Ian Dury, from his debut album New Boots and Panties!!.

It is narrated by a bragging bricklayer from Billericay, and is filled with name-checks for places in Essex.

 

Burnham-on-Crouch is a town and civil parish in the Maldon District of Essex.

The Essex town was mentioned in the song "Billericay Dickie", by Ian Dury. This song alludes to Burnham's somewhat upmarket status in the county.

 

Een stukje tekst uit de song : I had a love affair with Nina, In the back of my Cortina.

 

En dan deze song dus

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...