Ga naar inhoud

Smargo V2 aan de praat krijgen...

sat4me

Aanbevolen berichten

Heb een Smargo V2 aangeschaft en probeer die in OSCAM aan te praat te krijgen onder ubuntu. lsusb geeft 002:006 aan dus dat opgegeven in OSCAM, maar blijf onderstaande fout krijgen...

• 2014/09/19 00:18:00 8C7AEE0 r Smartreader device 002:006 not found
  • 2014/09/19 00:18:00 B6700468 h webif: decompressed 153936 bytes back into 362100 bytes
  • 2014/09/19 00:18:00 B6700468 h HTTP Server running. ip=0.0.0.0 port=8888
  • 2014/09/19 00:18:00 8C7AEE0 r Smargo [smartreader] Cannot open device: 002:006

Nu heb ik wat gegoogled en kom niet echt verder, wat mensen met zelfde issue, en eigenlijk staat er nooit echt een oplossing. Heb via deze site en via Argolis de update / settings tools gevonden, maar daar kom ik ook niet verder mee. In Linux een communicatie error, zonder enige mogelijkheid to dieper checken waarom, en in Windows ziet de tool hem ook niet, ook niet na installeren van FDTI driver...

Kortom, ten einde raad, heb hem al bijna in de blender gegooid... Iemand hier nog een idee, zo'n zelfde rampending aan de praat gekregen? Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1ste resultaat in Google, geschreven door napster792. Wellicht heb je er wat aan:

Hi guys,

i write this little tutorial for avoiding you to spend too much time like me.

I bought a new smartreader v2 (grey case), and at the beginning i have a lot of problem.

First of all, if you try to use this reader with oscam, oscam is not able to find it out.

So: first solution (not so good), using mouse protocol, and device /dev/ttyUSB0 on pc. (only after upadating firmware, see after)

Second solution (better) using smartreader protocol.

1) download smargo tool from argolis.com 

for linux (need libc >= 2.15)

2) extract the zip, set chmod 755 to smartreader2tool and smartreader2update

3) attach the smartreader v2, without smartcard, to an usb port.

4) launch smartreader2update, it should update your smargo (i think is mandatory cause smartreader2tool detect the smargo only after this update, no idea why)

5) launch smartreader2tool, you should see all the config

6) launch smartreader2tool, with parameter -n. (./smartreader2tool -n AERTY675), where AERTY675 is the new serial of smargo (random). it should be a 8 character name. (by default smartreader2 doesn't have serial)

7) if you need to change other parameter see ./smartreader2tool -h

8) exit terminal, go to oscam webif, readers, scan usb, and check your reader is online wit your new serial (like that)

Bus 003 Device 009: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC

iProduct 2 Smartreader2 plus

iSerial 3 AERTY675

9) in oscam.server, set your reader with protocol smartreader, and device SRv2;Serial:AERTY675, where AER.. is your smartreader2 serial, (like that)

protocol = smartreader

device = SRv2;Serial:AERTY675

Hope it may help you :)

Happy reading

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eerst in Windows Systeembeheer onder apparaten of je de drivers kunt zien. Deze kun je vanzelfsprekend vinden onder, COM poorten, dan Eigenschappen enz. Je ziet dan onder drivers iets van FTDI 2.8.14.0.

Voor de driver onder Windows moet je volgens mij zoeken naar CDM20814.

Dit is van belang voor je upgrade naar 1.7, om reader toegankelijker te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.7 is voor de V1 reader. de blauwe smargos, de update tool voor de V2 de grijze is  versie v1.00

Ik heb er drie hier, en het is allemaal geen probleem in windows 7, even de driver laten zoeken, de updatetool gebruiken, daarna de settingstool voor hem een naam te geven.

Daarna de oscam.server config aangepast en klaar

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, geen beweging in te krijgen, denk dat het ding kapot is. Windows 7 installeert hem wel maar als ik properties bekijk in device manager hangt de hele boel tot ik de smargo er uit trek, dan geeft ie pas infomover de driver enzo. De tools werken ook niet, zien de smargo niet, ook niet in Linux...

Iemand nog tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de reader nieuw uit de doos gekregen? Of een gebruikte?

Heb net ook even een reader in mijn pc gehad, die ik ook een softwareupdate heb gegeven vorig jaar, maar dan heb ik hetzelfde probleem als jij.

Toen ik ze nieuw uit de doos kreeg was het geen probleem, moet ik de drivers weer eens zoeken die er toen mee werkte.

Ik heb de reader toen ook met de settingstool bewerkt, dus als ik in oscam bij readers kijk en scan usb druk, krijg ik ze gewoon te zien bij naam

Zal morgen eens kijken of ik ze nog eens kan bewerken

Heb dit probleem ook gehad met de blauwe, was een kwestie om de goede drivers even te pakken via apparaatbeheer, daarna kon ik ze weer bewerken met de settingstool

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook kijken naar ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm, volgens mij zou deze het ook moeten doen.

Ik kan mij herinneren dat het ook een iets met timing heeft te maken, en de reader niet volledig insteken. (het ledje moet net branden)

De settingstool opstarten terwijl je probeert de reader te lezen of een wijziging aan te brengen. (steeds blijven proberen). Ik dacht ook dat dit verholpen was, met de V2 reader, want ik had ook hetzelfde hangprobleem met mijn V1 reader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook kijken naar ftdichip.com/Drivers/D2XX.htm, volgens mij zou deze het ook moeten doen.

Ik kan mij herinneren dat het ook een iets met timing heeft te maken, en de reader niet volledig insteken. (het ledje moet net branden)

De settingstool opstarten terwijl je probeert de reader te lezen of een wijziging aan te brengen. (steeds blijven proberen). Ik dacht ook dat dit verholpen was, met de V2 reader, want ik had ook hetzelfde hangprobleem met mijn V1 reader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 2.8.14.0 heb ik ook, dit zijn de drivers voor de V1 readers, daar kan ik ook niks mee met de V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even op de site van de fabrikant gekeken, en daar staat de oplossing.

De VCP enable tool staat er ter beschikking mocht je bij apparaatbeheer de reader niet aan de praat krijgen

Download het programma, en trek je reader even uit de usb poort, open het programma, klik op ''Enable all VCP ports" duw je reader terug en je kunt met de settingstool nu de hoogste compoort pakken, in mijn situatie zag ik eerst alleen compoort 1t/m3 nu is er com21 bij gekomen.

EnableSmartreaderVCP.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo ziet de config er ongeveer uit die je nodig hebt als je de reader aan de praat wil krijgen in oscam

Bij device zie je SRv2;Serial:smargo1 staan smargo1 is de naam die ik mijn reader gegeven heb, je kan er uiteraard van maken wat je wil

Bij de mhz en cardmhz zijn hogere instellingen nodig als bij de V1 readers omdat ze dezelfde chipset schijnbaar gebruiken als de triplereader van de fabrikant

[reader]
label                         = mysmargov2
protocol                      = smartreader
device                        = SRv2;Serial:smargo1
autospeed                     = 0
ecmwhitelist                  =
ecmheaderwhitelist            =
detect                        = cd
mhz                           = 600
cardmhz                       = 600
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,15
blockemm-unknown              = 1
blockemm-g                    = 1
lb_weight                     = 500
dropbadcws                    = 1
auprovid                      = 00006A
ratelimitecm                  = 4
ratelimittime                 = 9950
srvidholdtime                 = 5000

Link naar reactie
Delen op andere sites

EINDELIJK!!! :)

Werkelijk na tientallen keren proberen heb ik hem eindelijk werkend. Uiteindelijk gaf Windows 7 aan dat ie al de juiste firmware versie had (1.1?), en toen kon ik ook de settings uitlezen met de andere tool. Daar heb ik toen enkel een naam gegeven, en daarmee ziet OSCAM hem, en werkt het ook nog met de CD kaart.

Iedereen bedankt voor de hulp! Wat een gedoe om zo'n ding werkend te krijgen zeg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

EINDELIJK!!! :)

Werkelijk na tientallen keren proberen heb ik hem eindelijk werkend. Uiteindelijk gaf Windows 7 aan dat ie al de juiste firmware versie had (1.1?), en toen kon ik ook de settings uitlezen met de andere tool. Daar heb ik toen enkel een naam gegeven, en daarmee ziet OSCAM hem, en werkt het ook nog met de CD kaart.

Iedereen bedankt voor de hulp! Wat een gedoe om zo'n ding werkend te krijgen zeg...

Had hier ook problemen mee maar het is me gelukt om de Smargo een naam te geven, echter het lukt me niet om hem in OSCAM werkend te krijgen. Als ik op scan USB klik dan ziet OSCAM hem wel:

Bus 003 Device 002: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC iProduct 2 Smartreader2 plus iSerial 3 Smargo1

Als ik op add reader klik kan ik geen protocol smartreader kiezen, wanneer ik hier smargo kies en vervolgens de rest invul lukt het me niet om hem aan de praat te krijgen.

Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...