Ga naar inhoud


TiVuSAT ervaring


Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Gisteren is mijn TiVuSAT kaart aangekomen. Deze wordt door OScam gelezen. Gaat overigens prima. Na 2 minuten beeld op de RAI HD zenders.

 

Maar nu een grappige (voor mij vreemde) ervaring. In het OScam log eerst uiteraard 'not found' en later 'found' met beeld. Echter.... Na een herstart van OScam geeft de TiVuSAT reader 'CARDOK' en 'no entitlements'?!?

Maar wel gewoon beeld... Is dat bekend?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja dat is bekend. Maar heb jij een nieuwe kaart of een oudere? Welke CAID is het ?

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de gouden… Reageert op 183E en 183D…. Krijg de ‘reguliere’ TiVuSAT kanalen en RAI 4K.. Museum en Zen 4K doen het alleen met de zilveren kaart of de zwarte.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar.. Je leert toch altijd weer wat bij.. Andere Nagra kaarten moeten dan weer minimaal 1 tier hebben om te werken (HD+, Canal Digitaal, Ziggo).. Had dus ook zoiets bij TiVuSAT gedacht/verwacht….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zit er al op, dat is de nagra tier zelf blijkbaar.

 

                         Valid To      
nagra 2099-12-31

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan bevestigen dat ik hetzelfe fenomeen heb "no entitlements", maar werkt wel. Zet wel elk weekend een van de boxen 's nachts op Tivu om er voor etn zorgen dat ik altijd beeld heb. Als ik dat niet doe (en niet elke week zou kijken), gaat de kaart even op zwart tot de update binnenkomt. Dat is nu opgelost.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week is mijn tivusat kaart (de lichtblauwe) na vele jaren trouwe dienst op zwart gegaan. Krijg "not found" ondanks EMM updates  Even zitten googelen en blijkt dat de oudste kaarten vanaf 6 juli 2022 geleidelijk aan worden uitgezet vanwege extra beveiligingsmaatregelen. De gouden kaart komt ergens in 2024 aan de beurt.

 

Weet iemand of de zilveren 4k kaart probleemloos werkt in oscam? De zwarte kaart is uitgesloten want die zou enkel werken met speciale oscam versie + een niet-publieke sleutel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zilveren werkt, maar daar is moeilijk aan te geraken.. Deze decodeert ook alle 4K kanalen.. De gouden doet alleen RAI 4K, MyZen4K, MuseumTV e.d. blijft zwart..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat ze de zilveren niet meer uitleveren… Je ontvangt de zwarte (met CI+)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

zijn er mensen die de zwarte kaart met CI+ module in de vu+  werkende hebben? ik heb net een nieuwe vu+ duo besteld en wil binnenkort een tivusat kaart kopen.

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, T55: 4.8E,9E,13E,19E,23.5E,28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een Nagra CAK7 OScam hebt werkt hij ook in OScam... Heeft alleen wat extra Keys nodig in je reader...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-7-2022 om 12:57, Mimisiku zei:

Gisteren is mijn TiVuSAT kaart aangekomen..........Na 2 minuten beeld op de RAI HD zenders.

Is RAI 4k de moeite waard? Wat dat is ongeveer het enige wat deze kaart me extra kan bieden met alles wat al op 5west te oogsten is.

 

Op de reguliere RAI HD kanalen vind ik regelmatig content die de naam HD niet echt waardig is. Behalve het sport kanaal. Dat is perfect. Jammer dat ik geen sportliefhebber ben zoals de meeste Italianen. Behalve dan de Giro en de Tour. Die vanwege de vaak fantastische landschappen de moeite van het volgen waard zijn.

 

En ehh.... versta je ook nog een beetje Italiaans? Anders blijft het plaatjes kijken....

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een redelijk taalgevoel en pak(te) dat altijd makkelijk op. Jaren TV3/TV1000 gekeken en op een gegeven moment kon ik dat prima volgen. Wil datzelfde met Italiaans doen. Frans volgt ik ook redelijk….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat taalgevoel heb ik dus niet. Wis-, natuur- en scheikunde moesten het lage gemiddelde ophalen dat door mijn gebrek aan taalgevoel was gezet.

 

Italiaans moeten we wel leren want we gaan er wonen. In onze laatste levensfase. Mijn hersenen van 67 jaar vergeten op deze leeftijd een stuk makkelijker dan dat ze iets onthouden. Frustrerend dat ik wel weet dat ik een woord inmiddels al 5 maal heb opgezocht ..........

 

Je hebt wel gelijk dat je met een bepaalde basiskennis langzamerhand een taal kunt leren. Ik ben nu sinds een half jaartje bezig met dagelijks zo'n 3 uur Italiaanse tv te bekijken/luisteren. Het gaat steeds beter. Zojuist nog een boeiend verhaal gezien op RAI Storia omtrent Italiaanse gastarbeiders in Belgische kolenmijnen. Nu 60 jaar geleden. Met arbeidscondities de de middeleeuwen nog maar nauwelijks waren ontgroeid.... RAi Scuola is ook vaak boeiend. Naar mijn weten hebben we in Nederland niet zoiets. Hier neigt alle TV zo'n beetje naar opvoedkunde binnen de D66 bandbreedte.

  • Like 1

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...