Ga naar inhoud


TiVuSAT ervaring


Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, kwetal zei:

Italiaans moeten we wel leren want we gaan er wonen.

ik ging er ook wonen, Rome, toen ik nog 40 jaar was. Maar er is niks van die taal terecht gekomen helaas ook met vier maanden scholing vooraf.

Veel te rap die Italianen met dat vlotte gebabbel. Je probeert hun "eerste zin" nog te vertalen in je hoofd en formuleert je antwoord en dan gaan twee a drie zinnen over je heen en volgt het niet meer.

 

Als ik niets hoef te beantwoorden dan volg ik het al een heel stuk makkelijker op Rai TV

p.s off topic sorry

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Datzelfde probleem heb je met Fransen ook…. Daar moest ik regelmatig ‘lentement’ zeggen… Zodra ze denken dat je ze verstaat is het van lratatatatatatatata’…

  • Haha 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Als ik niets hoef te beantwoorden dan volg ik het al een heel stuk makkelijker op Rai TV

p.s off topic sorry

Off topic? Italiaans proberen te leren via de TV durf ik wel een TIVuSAT ervaring te noemen.

 

Je zegt het al, het leren spreken in het Italiaans zou de laatste fase moeten zijn in een langdurig proces de taal onder de knie te moeten krijgen. Alle klassieke methodes om een taal te leren laat ik nu links liggen. Ik heb allerlei boeken en methoden in huis maar gebruik die slechts als naslagwerk.

 

Eerst moet een basis gelegd worden door te luisteren, te luisteren en nog eens te luisteren. Het mooie van de RAI kanalen 1 t/m 3 is dat er bijna altijd Italiaanse ondertiteling beschikbaar is via teletekst. In het begin heb je dat vaak nodig om te vast te stellen wat ze nu precies zeggen. In het dagelijkse Italiaans heb je als luisteraar twee moeilijkheden te overwinnen. Ten eerste de genoemde snelheid van spreken. Het gaat vaak zo rap dat dat de klank van het voorgaande woord naadloos overgaat in de klank van het opvolgende. Daar hebben wij als beginners vaak onoverkomelijke moeilijkheden mee. Een tweede moeilijkheid is het fenomeen van het "mangiare del parole". Lang niet alle Italianen spreken de woorden zo uit dat deze ook door ongeoefenden eenduidig kunnen worden begrepen.

 

Nu ben ik een aantal maanden bezig met allerlei vormen van de Italiaanse spraak "at random" te beluisteren. Zelfs de reclameblokken beluister ik tot het einde. (De eindeloze herhalingen ervaar ik nu als nuttig i.p.v. vervelend :) ) Zodra het luisteren echt vlot gaat ga ik pas over naar de volgende fase van het proberen te spreken. Ik heb er vertrouwen in dat het gaat lukken op deze manier. Wie weet ga ik daarna ook nog wat aan grammatica doen.....

 

 

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt een goed plan @kwetal

ikzelf kon die Italiaanse taal als 6e taal niet meer in het hoofd krijgen, ja voor een panini bij de bakker of een pasta bestellen op Piazza dei fiori, nabij ons bureau. Maar over m'n vak lullen en discussiëren met de burgemeester van Rome dat was overkill.

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 22-7-2022 om 16:33, Mimisiku zei:

De zilveren werkt, maar daar is moeilijk aan te geraken.. Deze decodeert ook alle 4K kanalen.. De gouden doet alleen RAI 4K, MyZen4K, MuseumTV e.d. blijft zwart..

Weet je zeker echt zeker dat deze kaart werkt in oscam? Ik heb nu nog een gouden tivusat kaart en ik wil de 4k kanalen ook graag open hebben in oscam op mijn vu plus ultimo 4k ontvanger. Moet je voor de zilveren kaart ook dingen aanpassen in je reader in oscam? 

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zilveren kaart wordt uitgefaseerd t.g.v. de nera (1856). De oro reageert op caid 183e, de argenta op 183d.. Naar verluidt werken beide in OScam. Alleen de nera werkt niet meer in OScam (heeft het wel gedaan met extra keys, maar de publieke rsa is inmiddels uit….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

De zilveren kaart wordt uitgefaseerd t.g.v. de nera (1856). De oro reageert op caid 183e, de argenta op 183d.. Naar verluidt werken beide in OScam. Alleen de nera werkt niet meer in OScam (heeft het wel gedaan met extra keys, maar de publieke rsa is inmiddels uit….

Bedoel je met uit gefaseerd voor de zilverenkaart dat die binnen kort niet werkt of dat hij niet meer verkocht gaat worden? Ik wil dit graag weten , omdat ik zon zilveren kaart wil gaan kopen. Ik heb de rsa key al gevonden voor oscam.

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

                                                    3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

                                               Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De blauw/witte eind 2023 en de oro/argenta eind 2024 volgens de TiVuSAT site

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-9-2022 om 11:08, Mimisiku zei:

maar de publieke rsa is inmiddels uit….

 

Dan zijn er 3 mogelijkheden.  Of de public generic rsa is vervangen maar dan moet je alle blocken in de ontvangers updaten, dat zal wel niet. 

 

Of ze zijn naar unieke koppeling over gestapt, de kaart kijkt nu niet meer naar de generieke rsa maar naar de rsa die in elke box verschillend is. 016c block nodig van de ontvanger of ci+ waarmee gekoppeld is.

 

Of ze zijn naar CAK7 gegaan waarbij andere RSA sleutels gebruikt worden en dat kan nog steeds generiek zijn.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb momenteel een Tivusat smartcard (blauwe/witte versie) en heb zojuist (ook) gelezen op Tivusat dat deze smartcard kaartjes uitgefaseerd gaan worden. En Tivusat is reeds begonnen met de kaartjes die zijn uitgegeven in 2009. En volgens mij heb ik mijn kaartje in deze periode gekocht. Dus dat wordt wachten op een zwart beeld en dat kan ik in casa mia niet hebben. 

 

Ik wil daarom de zwarte Tivusat versie aanschaffen en heb twee vragen hierover.

 

Heeft iemand op dit moment de zwarte Tivusat smartcard werkend met Oscam (in OpenPli)? 


En heeft iemand op dit moment de zwarte Tivusat smartcard met CI+module werkend in OpenPli?

 

 

[VU+ Uno 4k SE 8.3] [VU+ ZERO 4k OpenPli 8.3] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Nera (1856) werkt sinds kort NIET meer met OScam. Heeft wel gewerkt (heb de RSA, NUID en CWEKEY hier). De CI+ module + Nera kaart niet in bezit dus kan ik niet testen…

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nadat TiVuSAT had aangegeven dat ze vanaf 21.12.2022 nieuwe anti-piraterij maatregelen gaat nemen heb ik besloten om een officiële WeCAM CI+ module te kopen. De TiVuSAT Gold kaart draait nu nog met OScam, maar dat gaat na 21.12 mogelijk niet meer…

 

De nieuwe WeCAM CI+ module getest in een TechniSAT S5 (officieel CI+ gecertificeerd) en daarmee werkt de Gold kaart. Ook getest op de DM920 en ook daar werkt de combinatie prima…. Ook geprobeerd met OpenPli8.1 met CI+ ondersteuning. Hier werkt de combinatie *niet*…

 

Wellicht interessant voor personen die ook een TiVuSAT kaart hebben….

 

 

37D5111B-4334-4584-BA66-F2A51BF05CCE.jpeg

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku goed dat je jouw ervaring deelt. Ik heb een paar weken geleden ook een CAM+kaart gekocht van Tivusat (zie hieronder). En vandaag ook de stap gemaakt om de zwarte Tivusat kaart + CAM-module te configureren.

 

image.png.31c41c457f7d091d83cae3341c9ddc9f.png

 

Hieronder mijn situatie.

 

Ik draait OpenPli 8.3 en heb vandaag de Digiquest CAM + zwarte Tivusat werkend gekregen (dus beeld). Ik was (en ben) niet erg bekend met het configureren van een CI-module op OpenPli en heb hulp gehad. 

 

Ik heb op hoofdlijnen de volgende stappen genomen.

Mijn VU-Zero uitgezet. CAM+(zwarte)kaart erin. VU-Zero aangezet en kreeg een foutmelding van OpenPli dat de CAM+kaart niet werd ondersteund (of iets dergelijks; kan de exacte melding niet meer voor me halen). De VU-Zero startte vervolgens op. Vervolgens de reader naar mijn Tivusat/183D uitgezet. Daarna via het menu de CI enabled (menu Main menu - Setup - SoftCam/CI). Daar werd door OpenPli "Tivusat 4k" herkend. Nog geen beeld op dat moment.

 

Daarna een folder aangemaakt /etc/ciplus/ vier bestanden in geplaatst. CI disabled en weer enabled. En vervolgens zag ik een window op het scherm verschijnen (zie hieronder).

image.png.8cc958d0b3b94fd9aded64b04a9cfdbc.png

 

En daarna had ik beeld (van Italiaanse kanalen). Vervolgens ook Oscam aangezet om mijn (lokale) CD-kaartje te laten werken. De reader naar mijn Tivusat/183D heb ik uitgelaten.

 

Vervolgens de Plugin "commoninterfaceassignment" geïnstalleerd. En CAID 0x1856 en de service "TV8 HD" geconfigureerd. Ik had verwacht dat dan alleen deze combinatie zou werken. Dat is niet het geval en alle Italiaanse kanalen blijven open gaan.

 

Ter info

Zappen met de CAM+kaart module gaat langzamer dan met Oscam.

 

Nog enkele eigenaardigheden

1) Kanaal RAI 4k met de CAM+kaart (zwart) laat geen goed beeld zien; alsof deze niet goed wordt ontsleuteld. Onderstaande 4k-kanalen van Tivusat gingen wel goed open.

 

image.png.fc07838400fe4f58bff8f35b43b0cc75.png

 

2) De reader naar Tivusat/183D aanzetten zorgt er voor dat de Italiaanse kanalen bevriezen.

3) En zoals hiervoor genoemd - CAID en service toewijzing (assignment) werkt niet naar mijn verwachting.

4) Toen de CAM+kaart nog niet werkte kon ik wel RAI (HD) kanalen zien.

 

ps: zonder CAM (Digiquest) heb ik de zwarte Tivusat kaart niet werkend gekregen; mijn kennisniveau mbt (soft)cam is laag.

 

 

 

aangepast door pieter532
Esthetische verbetering

[VU+ Uno 4k SE 8.3] [VU+ ZERO 4k OpenPli 8.3] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zwarte kaart werkt niet (meer) met OScam. Heeft het wel gedaan maar is ergens in september uitgezet. Dit zelfde wil TiVùSAT nu ook met de andere kaarten doen vanaf 21-12-2022..

Bij mij wilde het met OpenPli 8.1 absoluut niet… Zou je een screenshot willen plaatsen van jouw CI instellingen?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku hieronder mijn CI-instellingen. Laat even weten of dit is wat je zoek.

image.png.25925c649cf2b613865f56cb1876885b.png

 

=> dit waren de standaard instellingen.

aangepast door pieter532

[VU+ Uno 4k SE 8.3] [VU+ ZERO 4k OpenPli 8.3] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...