Ga naar inhoud


Synology NAS


HJS

Aanbevolen berichten

Op 8-2-2022 om 10:31, Psychosammie zei:

 

Of je wacht nog even op de DS722+

 

Wellicht interessant om hierop even te wachten vwb de specs van het apparaat
Aan de andere kant, de 720 voldoet hoogstwaarschijnlijk ook al aan m’n verwachtingen en zal dan hopelijk in prijs dalen.
 

mvgr, HJS 

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je krijgt een jaar of 8 support op apparaten uit een model jaar. De DS720 is dus van 2020. Dan heb je in feite dus 2 jaar minder support.

 

Ik geloof dat dit jaar de support voor de 13 serie is vervallen. Mijn DS214 is dus volgend jaar aan de beurt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb al een paar jaar de Vu+ uno 4k gecombineerd met een Synology ds 218j nas server. E.a. werkte probleemlloos! tot vorige week allhans.  Nu ben ik de verbinding kwijt tussen deze 2 apparaten. Ik kan via vu+netwerk geen verbinding meer maken met de Synolgy nas!  Wat ik ook verander aan de instllingen, de info mount op actief groen maar  verbonden /niet verbonden blijft rood;  Alle instellingen veranderd zonder resultaat. Zoals op de expertinstellingen;

aktief aan, lokaal gedeelde map op DS218j,  type mount op CIFS share ,  server ip bij mij op 192.168.2.12,  servr share op 218download (di de map op mijn synology) geen verv, harde schijf.  Mount opties  rw   En mijn naam + wachtwoord.

 

ik zal wel iets fout doen maar   ?    Help ik weet het niet meer!

IMG_0658.JPG

IMG_0656.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eens een keer een wat recentere versie in je box plaatsen. Volgens mij gebruik je een oude(re) openpli versie. Voor wat betreft de mounts is daar volgens mij wel het e.e.a. gewijzigd. Uiteraard wel een backup maken voordat je gaat flashen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Synology werkt wel naar behoren? 

Je lijkt voor de Synology geen vast IP adres te gebruiken. Klopt het IP adres nog wel? 

 

Krijg je geen foutmelding?

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het plots gebeurd dat er geen verbinding meer is, dan moet je op een andere manier kijken of er überhaupt een verbinding in het netwerk mogelijk is

 

ik gebruik DCC_E2.exe ook voor mijn NAS (naast de eigenlijke bedoeling van de Vu+ receiver)

daarmee kun je ook telnetten en ftp'jen als je aanmelding Admin rechten heeft

indien die connectie lukt, moet je de veiligheidsinstellingen in ogenschouw nemen op de NAS m.b.t. het IP adres van de Vu+ of die wel toegelaten wordt voor CIFS en NFS <= @jwhen01 die instellingen opde synology kun je ook effe tonen middels een screenshot

overigens met NFS gaat het ook prima tussen NAS en Vu+ in mijn netwerk (ik gebruik CIFS-SAMBA alleen voor de windows pC en NAS)

 

 

aangepast door Tonskidutch
vraag aan jwhen01

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-5-2022 om 15:08, jwhen01 zei:

Ik heb al een paar jaar de Vu+ uno 4k gecombineerd met een Synology ds 218j nas server. E.a. werkte probleemlloos! tot vorige week allhans.  Nu ben ik de verbinding kwijt tussen deze 2 apparaten. ...etc

 

 

weloverwogen heeft deze problematiek niets met een aankoopadvies te maken zoals @HJS als topic starter stelde en hoort dus eerder thuis in een eigen topic

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...