Ga naar inhoud


LNB voor Triax 78


Anoniem
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Even een korte vraag:

 

Ik heb een Triax 78 cm met daarop (blijkt nu) een niet-CD LNB die bedoeld is voor grotere Triax schotels. Bij flinke regenval valt het beeld dan ook weg. Signaal op een dream 500 hd bij droog weer is rond de 80, bij regenval zakt dat terug tot onder de 60.

 

Ik zet er aan te denken om de LNB te wisselen voor een CD-LNB. Wat voor signaalsterkte is er te verwachten van deze LNB met een Triax 78 cm en wat zijn de prestaties bij regenval? Ik weet dat de regenreserve van een 88 cm beter is, maar gezien de lengte van de pijp is daar helaas geen ruimte voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik denk toch nog een beetje beter uitrichten je 78cm

en die pijp dat je zegt daar kan normaal toch ook een 88cm op gemonteerd worden !

maak anders een een paar foto's van jou opstelling

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en is dat een stuk dak dat ik zie ?

maak anders nog een paar foto's aub met duidelijk overzicht 

ik denk dat je hem hoger moet gaan plaatsen,heb de indruk dat het stukje dak je signaal wat hinderd

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een plaatje van de zijkant. Jammer dat de satboer de pijp net-aan heeft genomen, waardoor een 88 cm niet mogelijk is. Rechts een stuk van de dakkapel, waar wel overheen gekeken wordt. Ik denk dat ik voor een 88 cm ga met een andere pijp. In het verleden al eens een 88 cm gehad met 4 lnb´s op een rail en dat ging uit de grote kunst. Plaatje staat op zijn kant, zie ik na plaatsen van het bericht, maar het geeft een idee hoe het er op de zijgevel uit ziet ;)

post-73002-0-42315000-1415095869_thumb.jpg

aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan hem zeker verplaatsen zie ik,dus pijp omhoog ruimte genoeg zie ik

zet je beugel +- 10 stenen hoger

post-41606-0-95380200-1415096823_thumb.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste kiekiek

 

Ik neem aan dat de pijp op twee muurbeugels gemonteerd is. Kun je de pijp nog niet een stukje verder omhoog plaatsen? Meestal steekt de pijp wel 10cm of meer onder de onderste muurbeugel uit.

 

En nee smetje. De dakkapel vormt geen enkele belemmering voor de ontvangst. Zie de schuine lijn van 29 graden die ik getekend heb en zowat een meter over het dak gaat.

 

ja sprietje

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nee smetje. De dakkapel vormt geen enkele belemmering voor de ontvangst. Zie de schuine lijn van 29 graden die ik getekend heb en zowat een meter over het dak gaat.

 

 

De dakkapel vormt inderdaad geen enkel probleem. Ik kan op het moment helaas het dak niet opklimmen vanwege een flink ongeval waarvoor ik thuis zit, maar ik vraag me af wat voor LNB er nu op zit en voor wat voor schotel die nou eigenlijk is. Volgens de satboer dus voor een grotere schotel, maar is dat wel zo? Ik heb even een ingezoomde foto genomen. Is er iemand die hem herkend?

post-73002-0-89615400-1415108120_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verplaatsen van beide beugels naar rechts zou ook kunnen. Dan hoef je ook slechts 2 gaten bij te boren, blijft je kabel lang genoeg, en heb je flink extra marge voor een grotere schotel. Maar ik weet natuurlijk niet hoe dat optisch staat bij jouw huis....

En er bestaan volgens mij ook verlengstukken voor een antennemast; dat kan ook altijd nog.

 

Terug naar je vraag: Welke duo-LNB heb je dan nu (type; en/of afstand tussen de buisjes (hart-op-hart))? Dan kunnen de experts op dat vlak beoordelen of dat goed zou passen op een Triax88-schotel (of een andere) voor jouw locatie (geef de regio/plaats waar je woont dus ook even aan).

 

groet, A33

 

Edit: Oh je hebt zelf ook net gepost, met de vraag welke duo LNB je eigenlijk hebt...  :-) 

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een mooie tegelvoet op het dakkapel? Paar goede rubber matten eronder. Kan je een 88 plaatsen. Ik heb nog wel een LNB in de aanbieding voor Astra 1,2 en 3...............compleet met 78 cm Triax.

 

Los van dat, die 88 gaat met een lange buis en bovenin de pijp geplaatst veel kracht op alles uitoefenen. Hou daar ook rekening mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug naar je vraag: Welke duo-LNB heb je dan nu (type; en/of afstand tussen de buisjes (hart-op-hart))? Dan kunnen de experts op dat vlak beoordelen of dat goed zou passen op een Triax88-schotel (of een andere) voor jouw locatie (geef de regio/plaats waar je woont dus ook even aan).

 

 

Tussen Zaltbommel en Nijmegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Beste kiekiek

De duo-lnb is een Smart TMS 43. Deze is bedoeld voor een 80-85cm schotel. Een Triax 78 is maar een 70cm schotel.
Een Triax 78 is een onhandige maat wat betreft duo-lnb's. Dat komt omdat er duo-lnb's worden gemaakt voor een 60cm schotel en een 80-85cm schotel. Geen van beide zijn dus ideaal voor een Triax 78.
Als je de schotel wilt behouden, dan adviseer ik je toch een duo-lnb te nemen voor een 60cm schotel. Wil je liever een wat grotere schotel zodat je ook meer regenreserve hebt, dan kun je die duo-lnb prima op een Triax 88 zetten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een afbeelding van de Smart TMS 43.

Dit zie je ook aan de ronde bovenkant aan de voorzijde die ook op jou foto te zien is.

Wel slordig dat de rubber tule niet geplaatst is. Nu kan er water in de coaxkabel lopen.

Ach, en een Triax 88 koop je al voor €34,95
 

post-60869-0-09321300-1415121254.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...