Ga naar inhoud


schotel voor 25.5 uitrichten in Exloo


hhh

Aanbevolen berichten

Voor een familielid wil ik een schotel met enkele lnb uitrichten op astra 3 (23.5) voor ontvangst van de hd kanalen van cds. Kan iemand mij hier de gegevens voor doorgeven. Op de instructievideo van cds zegt men tussen 29 en 30 graden hellingshoek van de schotel op internet kom ik waarde van 27.6 graden tegen. Weet niet of dit veel verschil uitmaakt?

Andere optie zou zijn een duo lnb van cds die is ook aanwezig maar dit lijkt mij veel lastiger uitrichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Address: Exloo nederland

Longitude: 6.8649°

Satellite: 23.5E ASTRA 3B
Elevation: 27.6° schotel  op deze zetten als de pijp 100% waterpas staat 

en ik zou dan  de duo  lnb nemen van cds

welke schotel heeft hij  afmeting enz

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duo LNB hoeft niet lastiger te zijn.

Je richt hem uit als enkele LNB waarna de andere Astra ook gelijk goed is.

Let wel op dat je de juiste type duo-LNB bij je schotel hebt en dat je DiSEQC instellingen in je ontvanger goed staan.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel hoorde bij een set van de gamma dacht ik.Ongeveer 60 cm volgens mij past de duo lnb niet op de arm van de schotel. Dan zouden ze een nieuwe 64 cm schotel moeten kopen? Het is voor een tv op de slaapkamer weet niet precies welke extra kosten ze willen maken. Kijken meestal nederlandse zenders en filmkanaal van cds. Dan is 23.5 genoeg dacht ik? Schotel en enkele lnb zijn aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou inderdaad kunnen dat de lnb-klem te dik is en dat de CanalDigitaal duo-lnb niet op die schotel te plaatsen is. Er is een dunne ronde klem voor nodig, zie afb. Eventueel kun je er een speciale houder voor nemen, zie afbeelding 2.
Het nadeel als je de Astra 19,2 niet kunt ontvangen is dat je ook de fastscan zenderlijst niet in kunt laden. Hierdoor moet je de zenders handmatig in de juiste volgorde zetten en bij zenderaanpassingen de transponders handmatig inladen.
 

post-60869-0-15458900-1415355585_thumb.png

post-60869-0-61141700-1415355631.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schotel hoorde bij een set van de gamma dacht ik.Ongeveer 60 cm volgens mij past de duo lnb niet op de arm van de schotel. Dan zouden ze een nieuwe 64 cm schotel moeten kopen? Het is voor een tv op de slaapkamer weet niet precies welke extra kosten ze willen maken. Kijken meestal nederlandse zenders en filmkanaal van cds. Dan is 23.5 genoeg dacht ik? Schotel en enkele lnb zijn aanwezig.

 

De keuze is aan hun zelf natuurlijk.

Zoveel exclusieve kanalen van Canal Digitaal zijn er is er niet meer over op 19.2E: De MTV/VH1 kanalen waar nog wel muziek op uitgezonden wordt, Mezzo, Nickelodeon, Vivid, Motors TV, Dorcel. E.e.a. ook alleen te ontvangen afhankelijk van het type abonnement.

Wel is er ook nog veel FTA op 19.2E natuurlijk, o.a. BVN vind ik ook wel aardig, bijv. als herhaalkanaal.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Triax schotel van 64 cm is goed voor de duo lnb van cds? Denk dat ik dat maar ga voorstellen. Ook geen gedoe met inlezen fastscanlijst en schotel ook niet zo duur. Nog iets onder de tegelvoet leggen? En ook hier de 27.6 elevatie aanhouden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zenderlijst inladen op de Astra 23,5 kan alleen met de M7 Sat 801.

Het is niet echt belangrijk om de paal zuiver waterpas te hebben. Als die iets voorover staat, stel je de elevatie iets hoger in op de schaalverdeling van de schotel, staat de paal iets achterover, dan stel je de elevatie iets lager in. Het gaat dan meestal maar om 1 graad.

En Triax 64 koop je al voor €19,99
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

rubber er onder leggen op de steun punten ,altijd goed 

en goed waterpas zetten 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...