Ga naar inhoud


Hoeveel wijkt schotel af naar oost en naar west op een Stab HH120


lujo

Aanbevolen berichten

Op de foto's hieronder is te zien hoe ik van plan ben om een Triax 88 of Fuba DAA 850 te bevestigen.

Als ik dit type bevestiging gebruik loop ik kans dat ik niet alle satellieten zal kunnen ontvangen omdat de schotel tegen het hekwerk zal komen.

 

Vandaar dat ik benieuwd naar ben of iemand in het bezit van een Stab HH120 en Triax 88 of andere vergelijkbare schotel zou kunnen meten wat de maximale ontvangst zou zijn?

 

 

post-35669-0-08507100-1415899445.jpg

post-35669-0-38563500-1415899451_thumb.jpg

post-35669-0-76446500-1415899456_thumb.jpg

aangepast door lujo
Link naar reactie
Delen op andere sites


zorg dat hij hoog genoeg komt ,zodat hij het hekwerk niet kan raken,lijkt mij beter 

en aan welke zijde komt die te staan van het hekwerk?

maak aantekening op de foto aub

heb je veel vrij zicht? gebouwen of bomen enz

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb redelijk wat zicht. Tot +/- 50E zou ik zonder problemen moeten kunnen ontvangen. Richting het westen heb ik in principe vrij zicht.

 

Ik wil ook een niet al te lange stang nemen. Andere optie is om een L-profiel stang te nemen zodat ie niet tegen hekwerk komt maar dat probeer ik ook te voorkomen.

 

Zie foto hoe ik dit bedacht heb.

 

 

post-35669-0-33199200-1415903931.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou 2x bevestiging beugel plaatsen boven en onder dan staat het veel stabieler,en met een langere pijp ,dan kan je toch nog wat meer doen met je schotel ;)

steek er rubber tussen dan maak je geen beschadiging op het hekwerk ;)  :excl:

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wat googlet, zul je een heel assortiment aan kant en klare stangconstructies vinden voor allerlei balkonmontages.

Je hoeft niet per se zelf iets te bedenken.

Er zit mogelijk wel een montage bij die je draaicirkel vergroot doordat de schotel verder buiten het balkon komt te hangen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste lujo

Als je die pijp wilt gaan monteren die je in gedachte hebt, dan moet je die wel zo onwijs vast zetten om te voorkomen dat die niet gaat draaien, dat je gegarandeerd flinke beschadigingen op de railing krijgt. Veel verstandiger is dan om een stuk pijp van 1,5 meter te kopen en die met twee kruisklemmen vast te zetten, dus zowel onder als boven aan de balustrade. Dan kun je ze ook normaal vast zetten en met dun rubber er tussen, beschadig je de balustrade niet. Bovendien kan de buis dan nooit omwaaien.

 

Zie ook hier:  http://www.youtube.com/watch?v=eNKcf17-Rg0
 

post-60869-0-45240600-1415909018.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Deze klemmen moeten gewoon nog te koop zijn , en anders maak je ze toch zelf ;-)

ga naar de ijzerboer en haal daar wat rvs materiaal/ staalplaat  , klemsetjes  enz bij de satboer en eigen vindingrijkheid  .

Je bent toch geen stekker hobbyist toch !!!!!!!! .

aangepast door acid

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...