Ga naar inhoud


Beelduitval door sneeuw


Sprietje

Aanbevolen berichten

Misschien als de wind erop gericht staat dat het blijft plakken, ik heb het iniedergeval nog nooit meegemaakt.

 

En op die ene foto van arbe76 staat de schotel heelver naar boven gericht, die van mij staat gewoon rechtop net zoals op de door jou geposte foto.

 

Maar het scheen ook raar weer geweest te zijn vandaag zoals arbe ook aangaf het kwam normaal niet voor

aangepast door sjappie666
Link naar reactie
Delen op andere sites


@sjappie666, Die foto heb ik gemaakt ongeveer vijf meter lager vanaf de stoep en ingezoomd, dus lijkt het misschien dat ie schuiner staat dan wat de foto doet denken.

Ik heb ook nog een andere foto gemaakt waarop te zien is hoe wit de gevel is tot bijna onder de dakrand, behalve achter de schotel. Gelukkig komt dit "voorlopig" weinig voor en is het leuk om deze situaties te delen, terwijl er net een sneeuwschuiver door de straat rijdt.

 

Ondertussen zijn bij mij de signaalsterktes weer als vanouds, tussen de 94 en 99%. 

post-59277-0-37026600-1419715221_thumb.jpg

  • Like 1

Hybride VU+Duo2 met Dual DVB S2 en Dual DVB T2/T/C - OpenPLi 4.0 - Philips 43PUK7100/12 Ambilight, Android en Netflix - Onkyo TX-NR 646
Hybride Formuler F1 - OpenPLi 4.0 - Philips 37PFL9604H Ambilight
Triax TDS88, Multi Block met 4 Inverto Black Premium Quad LNB's op 13-19-23-28 oost - en Ziggo via de kabel
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Optisch bedrog noemen ze dat ook wel.

 

Die 99% signaal verdwijnt ook bij jou als sneeuw voor de zon mocht er ooit een laag sneeuw op je dish en koppen gaan kleven.

Moet je alleen die gevel al eens zien hoe hoog er nog een laagje sneeuw onder de boeien zit. Die schotel heeft beslist geen schuld in dit uitzonderlijke weer.

 

Hier doe ik even de buitendeur los en borstel de multytenne schoon en klaar is het weer ;)

aangepast door theparasol
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker wel... met een rotor. Werkt perfect!

 

Zie hier voor wat (zonnige) plaatjes:

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/340403-technisat-schotels-nu-met-20-jaar-garantie/page-2?do=findComment&comment=2251426

 

Het is een mulytenne die omgebouwd is naar single lnb met rotor.

 

Inmiddels zijn de SNR waardes nog hoger trouwens ;)

aangepast door theparasol
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@theparasol Ik heb hier ook de 45 cm gehad met Astra 19.2 23.5 28.2 Hotbird13.0 lnb maar die gaf met een klein beetje regen al problemen. Heb deze toen door een professioneel sat bedrijf laten uitrichten met apparatuur maar het probleem bleef. Ik ben zelf blij dat ik hem niet meer heb had continu last van signaal problemen met een beetje regen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan had je dezelfde als ik.

 

Ook toen het nog een originele multytenne was geen noemenswaardig last met regen.

Toegeven, regenreserve is aanzienlijk minder dan met een 80cm dish maar die wil ik hier niet hebben hangen.

Vooral de degelijkheid door het aluminium materiaal van de multytenne spreken mij aan.

 

"Professioneel sat bedrijf" nou daar geef ik ondertussen al helemaal geen stuiver meer voor.

Ik klooi liever zelf wat aan dan dat ik een ander ervoor moet betalen voor precies hetzelfde resultaat ;)

 

De multytenne is een fijn klein schoteltje maar het duurt wel even voordat je die helemaal optimaal hebt staan.

Daar zijn genoeg topics aan gewijdt hier op dit forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Daar zijn genoeg topics aan gewijdt hier op dit forum

 

En dankzij die verschillende topics heb ik, tot vandaag, geen beelduitval meer gehad!

Dus noem dit maar een "Professioneel Sat Forum" ;)

aangepast door arbe 76

Hybride VU+Duo2 met Dual DVB S2 en Dual DVB T2/T/C - OpenPLi 4.0 - Philips 43PUK7100/12 Ambilight, Android en Netflix - Onkyo TX-NR 646
Hybride Formuler F1 - OpenPLi 4.0 - Philips 37PFL9604H Ambilight
Triax TDS88, Multi Block met 4 Inverto Black Premium Quad LNB's op 13-19-23-28 oost - en Ziggo via de kabel
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo kun je het forum dan zeker noemen, ik heb hem eerst zelf uitgericht toen had ik met regen problemen, en ben er toen mee aan het kloten geweest maar ik kreeg het toen maar niet voor elkaar om beeld te houden tijdens een regen buitje. Dus toen heb ik een sat bedrijf gebeld en die hebben hem met apparatuur uitgericht. Het probleem was er daarna nog steeds, toen dacht ik dan zal het ook wel niet beter kunnen. Dus heb toen maar besloten een grotere schotel te nemen en dat bevalt me tot de dag van vandaag nog steeds uitermate goed

aangepast door sjappie666
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sjappie666

Ik gebruik de Multytenne al vanaf het moment dat die op de markt kwam, heel veel jaren geleden. Ik heb totaal geen problemen met de ontvangst ook niet met de moeilijkste zender NGC Wild HD op de Astra 23,5. Die ontvang ik nog steeds goed als het regent maar niet meer met flinke regen.
Gewoon een kwestie van heel precies afstellen en niet op de Astra 19,2 zoals voorgeschreven maar op de Astra 23,5.
Verder is het met die Multytenne belangrijk dat die op de juiste schotelskew wordt afgesteld en dat wordt bijna altijd achterwege gelaten.
Tja en als de schotel helemaal onder de sneeuw zit zoals vandaag, dan doet hij het ook niet meer maar dat is een kwestie van even met de ragebol er over. Dat zul je ook bij grotere schotels moeten doen.

En van de meeste schotelmonteurs heb ik geen hoge pet van op, zeker niet als het om multiontvangst gaat.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...