Ga naar inhoud


IPTV: kan ik Duitstalige zenders ontvangen?


Lutz

Aanbevolen berichten

Op dit moment ontvang ik thuis alleen Duitse en Engelse FTA zender via satelliet. Nu wil ik dat graag uitbreiden met een mogelijkheid om films op mijn tv toestel te kunnen zien. Maar deze films moeten dan of Duits gesynchroniseert zijn of Engelstalig.

 

Ik heb al gekeken: blijkbaar kan ik voor het SEN een PS3 gebruiken, en voor Netflix weet ik het niet. Blijft over: welke aanbieders hebben ook films in het Duits in het programma?

 

Mijn zoon streamt nu al televisieprogramma's van de satellietontvanger naar zijn computer. Kan dat later ook met films, of moet hij dan rechtstreeks verbinding hebben via zijn computer?

 

Zijn er ook televisie toestellen, die zo een iptv ontvanger hebben ingebouwd, en die dan met zo een aanbieder kan samenwerken? Mijn et9x00 zal zeker niet toegestaan zijn.

 

Alternatief kan ik ook mijn internet aansluiting bij Online.nl uitbreiden met televisie. Dat heb ik tot nu toe niet gedaan, omdat de zenders in mijn geval niet zo interessant zijn.

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

denk dat je veel beter bij digital fernsehen kunt kijken naar de duitse IPTV providers

daar er in nederland en of belgie voor zover ik weet enkel in Originele Taal en de landstaal ondertitelt wordt

 

op online met een pakket voor IPTV in nederland zul je maar bitter weinig duitse zenders kunnen ontvangen

dan zit je zoon met een satelliet receiver veel beter der voor

 

idem geld dat ook voor de engelse zenders

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb erna gekeken: of de zenders zijn altijd gratis te ontvangen, of je moet een Duitse IP adres hebben. Dus ik moet echt een Nederlandse provider vinden, wil ik het legaal houden.

Nog iemand met hetzelfde probleem?

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Misschien een rare vraag, maar voor zover ik weet kun je op het internet ook zogenaamde proxies gebruiken zodat het lijkt alsof je in een ander land zit. Met een Duitse proxy dus IP nummer zou je dan dus uitzendingen die voor gebruik binnen Duitsland bedoeld zijn kunnen volgen. Nu kun je wel heel hard gan roepen dat zoiets illegaal is (omdat het wel niet de bedoeling van degene die dat op het internet zet zal zijn) maar illegaal houdt in dat het in strijd is met de "leges" ofte wel wet. Iets wat niet letterlijk door de wet verboden is kun en mag je dus nooit als illegaal betitelen. De vraag die bij mij opkomt is of er überhaupt een wet bestaat die het gebruik van proxies verbiedt. Voor zover ik weet is dat niet zo en is dat nergens zo, maar is er iemand die hier misschien het fijne van weet?

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer een content houder verbied dat je naar de programma's kijkt buiten de regio waarvoor die bedoeld (betaald) zijn, kunt bekijken zal hij iet alleen da als papieren tijger uiten, maar door een ip check ook onmogelijk maken.

 

Inbreken is ook verboden, toch hebben we allemaal sloten en grendels op onze huisdeur.

 

Het kijken naar de uitzending buiten de regio is dus uitdrukkelijk niet toegestaan door de rechthebbende, ongeacht of je dat via een proxy doet, of op laat nemen op een USB stick en die per post buiten de regio brengt.

 

Je mag dus een proxy gebruiken, maar wanneer je naar verboden content kijkt ben je nog steeds zelf verantwoordelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer een content houder verbied dat je naar de programma's kijkt buiten de regio waarvoor die bedoeld (betaald) zijn, kunt bekijken zal hij iet alleen da als papieren tijger uiten, maar door een ip check ook onmogelijk maken.

 

Inbreken is ook verboden, toch hebben we allemaal sloten en grendels op onze huisdeur.

 

Het kijken naar de uitzending buiten de regio is dus uitdrukkelijk niet toegestaan door de rechthebbende, ongeacht of je dat via een proxy doet, of op laat nemen op een USB stick en die per post buiten de regio brengt.

 

Je mag dus een proxy gebruiken, maar wanneer je naar verboden content kijkt ben je nog steeds zelf verantwoordelijk.

 

Daar gaat ie weer, inbreken is verboden omdat daar wetgeving tegen bestaat. Je zou zelfs het kijken naar betaal tv zonder te betalen onder zoiets kunnen laten vallen. Maar als ik jouw beredenering zou volgen dan hebben we al een halve eeuw lang "illegaal" bezig geweest als we onze UHF antenne richting Schoten of Kleef/Wesel zetten en dat is me toch echt veel te dol om ook maar één moment serieus te nemen.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb om te beginnen een smart TV gekocht en het lukt prima om via hbbtv bij Duitstalige content te komen. Netflix moet ik nog proberen, maar het lijkt alsof je ook de Duitstalige synchronisatie kan ontvangen in Nederland.

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar gaat ie weer, inbreken is verboden omdat daar wetgeving tegen bestaat. Je zou zelfs het kijken naar betaal tv zonder te betalen onder zoiets kunnen laten vallen. Maar als ik jouw beredenering zou volgen dan hebben we al een halve eeuw lang "illegaal" bezig geweest als we onze UHF antenne richting Schoten of Kleef/Wesel zetten en dat is me toch echt veel te dol om ook maar één moment serieus te nemen.

Het is verboden om dat zonder overeenkomst met de content provider te doen.

De tv zender koopt de rechten waarin beschreven wordt hoe vaak hij de film mag uitzenden en in welke regio.

De tv zender en dus tegenwoordig ook de ip provider dient maatregelen te treffen waardoor hij het bereik beperkt tot de regio waarvoor hij de rechten heeft gekocht.

Dat in het grensregio zenders te ontvangen zijn is daarbij geaccepteerd als onvermijdelijk, rf signalen trekken zich niets aan van landgrenzen.

 

Anders wordt het wanneer je met hele grote antenne installaties op hoge bebouwen die grenzen gaat oprekken.

In de 70er jaren van de vorige eeuw zijn daar de nodige processen over gevoerd, (Amstelveen), die erin geresulteerd hebben dat kabelnetten een vergoeding zijn gaan betalen aan buitenlandse tv stations.

 

Wanneer je iets meeneemt zonder te betalen, en je gebruikt daarna de stadsbus om het naar huis te transporteren is de stadsbus wel het transportmiddel , maar niet fout, dat ben jij wel.

Zo dien je proxy verbindingen ook te zien, als stadsbus, die een goed vervoert wat jij ontvreemd hebt.

De (Nederlandse) wetgever heeft het omzeilen van technische beperkingen om elektronisch content zonder betaling te kunnen zien in eigen wetsartikelen strafbaar gesteld.

 

En verder ben ik niet de bedenker van of uitvoerder van deze regels en maatregelen,noch vertegenwoordigen ze noodzakelijk mijn eigen mening over deze materie.

 

De kern van het probleem is heel eenvoudig dat het verenigd Europa nog steeds bestaat uit verschillende landen en dat content providers de uitzend rechten per media (content drager) en regio verkopen. Wanneer ik de filmrechten koop van een film voor verkoop per DVD in Nederland mag ik die film alleen verkopen op DVD en uitsluitend in Nederland.

Zodra ik een DVD naar Duitsland stuur heb ik een civiel rechtelijk probleem met de content verkoper.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie zien het een beetje verkeerd. Ik heb een schotelantenne en ontvang alleen FTA. Aan Nederlandstalige stations alleen BVN, dat is ook FTA. Ik kan mij niet voorstellen dat het in Nederland verboden is om Duitstalige zenders te ontvangen. Anixe stuurt gewoon hbbtv content mee, het Duitse RTL gebruikt geolocation op basis van mijn NL IP adres. Wat is hier fout aan? Ik gebruik geen proxy server. En voor netflix kan je gewoon betalen.

 

In Duitsland is geregelt dat ze alles mogen uitzenden mits in het Duitse is gesynchrooniseerd. Dus content is FTA beschikbaar, en de content providers filteren niet op locatie van IP adressen. Wat is dan fout aan het bekijken?

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik kan me voorstellen dat voor die ip streams die geolock er meer opzit voor capaciteitsproblemen dan voor content rechten.

Met ip streams kun je feitelijk de hele wereld bedienen maar je wilt als hoster toch niet dat je bandbreedte met een factor 100 toeneemt doordat je naast de kijkers waarvoor het bedoelt is ook nog eens ip adressen moet bedienen waarvoor de dienst niet in het leven geroepen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Anders wordt het wanneer je met hele grote antenne installaties op hoge bebouwen die grenzen gaat oprekken.

In de 70er jaren van de vorige eeuw zijn daar de nodige processen over gevoerd, (Amstelveen), die erin geresulteerd hebben dat kabelnetten een vergoeding zijn gaan betalen aan buitenlandse tv stations.

 

Wanneer je iets meeneemt zonder te betalen, en je gebruikt daarna de stadsbus om het naar huis te transporteren is de stadsbus wel het transportmiddel , maar niet fout, dat ben jij wel.

Zo dien je proxy verbindingen ook te zien, als stadsbus, die een goed vervoert wat jij ontvreemd hebt.

De (Nederlandse) wetgever heeft het omzeilen van technische beperkingen om elektronisch content zonder betaling te kunnen zien in eigen wetsartikelen strafbaar gesteld.

 

 

Daar ga je weer, eerst processen met kabelnetten aanvoeren terwijl ik het heb over een individueel persoon die met een 20 meter hoge mast de "footprint" van een terrestrische zender oprekt, twee absoluut niet met elkaar vergelijkbare eenheden. Als er een Nederlands IT bedrijf was dat Duitse IP nummers zou verhandelen had je gelijk maar in deze context is er gewoon geen enkel verband tussen.

 

En het tweede is een bewering waarvan ik juist vroeg of dat in een wet zou zijn vastgelegd. Het is namelijk NIET zo dat met name de Duitse publieke programma's a priori door de Duitsers qua verbreiding worden gelimiteerd, zie het simpele gegeven dat ze het hele repertoire via Astra over het grootste deel van Europa ongecodeerd verspreiden. Persoonlijk denk ik dat jouw formulering "om elektronisch content zonder betaling te kunnen zien" de plank volledig misslaat om het simpele feit dat er geen enkele wens is om daarvoor betaald te worden. In concreto, voor zover mij bekend is er geen enkele wet die het gebruik van proxy's als zodanig verbiedt. Maar helaas is het Roomser dan de Paus willen zijn bij sommige mensen zeer verregaand voortgeschreden in hun wijze van denken. Iets wat eigenlijk niemand veel verder helpt, zeker niet als je weet dat een aantal predikers zichzelf niet aan hetgeen houden dat ze anderen verwijten. Dat je je aan de wet wilt houden vind ik zeer loffelijk maar niet zodra je in een soort misplaatste loyaliteit die wet een ruimere interpretatie wilt geven dan hij feitelijk heeft. Dan ben je gewoon hartstikke verkeerd bezig.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik kan mij niet voorstellen dat het in Nederland verboden is om Duitstalige zenders te ontvangen

 

 

Dat in het grensregio zenders te ontvangen zijn is daarbij geaccepteerd als onvermijdelijk, rf signalen trekken zich niets aan van landgrenzen.

Het was niet bedoeld voor uw schotel / antenne in het buitenland, zo moet je die opmerkingen eigenlijk interpreteren.

 

Niemand kan mij verbieden dat te bekijken wat er via Satelliet Onbedoeld over die landsgrenzen heen, wordt uitgestraald en dus wordt ontvangen door mijn apparatuur.

De mensen die zenden kunnen die regels en landsgrenzen namelijk zelf niet gestand doen en dus niet wij met schotel / antenne zijn in de verplichting om niet te kijken, neen de mensen die zenden via die technologie zijn laakbaar.

 

Maar dat is allemaal juridische truttte-miehoen op academisch niveau daar we in een zogenaamde binnenmarkt van Europa leven en eigenlijk alles moeten mogen ontvangen en consumeren.

 

Daar steekt het addertje onder het gras <> de aanbieders van consumptie goederen en dienstverlening willen geld vangen voor geleverde goederen en diensten.

Hetgeen tegengesteld is aan de bedoeling van "broadcasten" uitzenden.

 

(voorbeeldje BDR zendmasten gericht op DDR, Jarenlang bewust beoogd en bedoeld)

 

De Mediawet en Omroepwetten in Nederland en Europa (als verzamelwoord voor het buitenland) is gewoon al meer dan 20 jaar een chaos.

Het verraderlijke van beperkingen internationaal opleggen in zenden en ontvangen is dat je dus OOK geen nieuws " had kunnen zien " over recente gebeurtenissen in Parijs alsook dat internationale samenwerking per geschreven post had moeten worden uitgevoerd.

 

Kijk en luister of ontvang wat binnenkomt en geniet ervan, de rest moet je een rotzorg zijn als wetensgierige kijker

aangepast door Tonskidutch

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Betreffende IPTV is er wellicht iets heel anders aan de hand.

Via de technologie kan men als broadcaster beperken wie men wilt bereiken via het netwerk.

Doordat men de buitenlandse IP-adressen geen toestemming geeft (eenvoudig gezegd) is het rechten en licentie probleem opgelost.

Kijk je dan illegaal via een proxie of VPN met servers in het buitenland ben je zelf verantwoordelijk.

 

punt

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dat laatste, Tonskidutch is in en notedop hetgeen ik wilde zeggen.

 

In Nederland is er verder nagenoeg geen handhaving.

Ik heb in Frankrijk en Duitsland, waar men wetten handhaaft wel meerdere mensen gesproken die van overheidswege op hun vingers werden getikt voor het benutten van aanbod wat niet geautoriseerd was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het geld weer de oude regel: in Duitsland is alles verboden tenzij het expliciet is toegestaan. In Nederland mag alles tenzij het expliciet is verboden. Dus zolang ik geen geolocking met een proxy server omzeil mag ik alles kijken, wat mij wordt aangeboden.

 

Bedankt voor deze interessante discussie!

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...