Ga naar inhoud

dreambox 800se en hdmi cec setup problemen

san

Aanbevolen berichten

Doordat het cec protocol wordt gebruikt door mijn home cinema set en er in het menu van mijn dreambox 800 se ook standaard een hdmi cec setup zit raakt alles hier vaak van slag.

Het geluid over mijn home cinema set wordt dan vaak uitgeschakeld of raakt van slag en werkt niet meer enige wat dan helpt is tv uit zetten home cinema handmatig uitzetten en hopen dat wanneer ik de boel via de afstandsbediening van de tv weer aan zet dat alles weer werkt.

Ik heb alles al uitgeschakelt in de hdmi setup van de dreambox maar dat schijnt weinig te helpen.

Er blijft schijnbaar toch iets actief dat kan ik ook zien op de tv als ik kijk op de tv bij de hdmi van de dreambox wordt er vaak gewoon nog aangeven dat cec van de dreambox nog wordt herkend.

Kan ik zo maar de hdmi cec setup verwijderen uit het menu of kom ik dan voor nog grotere problemen te staan hdmi port helemaal niet werkt bijvoorbeeld.

Of heeft het totaal geen nut om die plugin te verwijderen.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en heb je die dreambox als eens volledig terug opgestart

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles al geprobeerd op verwijderen van de plugin na natuurlijk.

Die dreambox gooit roet in het eten de tv kan niet overweg met meer als 1 simplink zo noemt lg het.

Heb eigenlijk 2 dreamboxen als ik de hdmi kabel van de 2e dreambox ook in de tv laat zitten wordt het helemaal 1 grote puinhoop dat probeer ik niet eens meer.

Dan weet de tv helemaal niet meer naar wie die moet luisteren om het heel simpel uit te leggen.

Wil gewoon niet dat de dreambox herkent wordt door simplink op de tv met me auwe dreambox 800 pvr had ik nergens geen last van die had enkel dvi natuurlijk.

Misschien kan iemand eens een testje doen met openpli wat er gebeurt als je die cec plugin verwijderd.

En dan eens kan kijken of jou tv of home cinema dan nog steeds wordt herkend door de dreambox met cec of simplink of hoe het dan ook heet bij jou tv home cinema enz.

Zelf ben ik niet handig genoeg om als het fout gaat opnieuw pli er op te zetten.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...