Ga naar inhoud


op grotere afstand pomp schakelen d.m.v. (hand)zender


marco24

Aanbevolen berichten

bij mijn ouders zouden ze graag vanuit huis de beregeningspomp aan en uit kunnen schakelen (staat in de schuur)

 

't is een krachtstroompomp, maar een simpel relais en dat is opgelost

 

groter probleem is de afstand, de  meeste handzenders komen niet ver genoeg.

 

afstand te overbruggen is zeker 100 meter

 

wie weet een geschikte set (handzender+ontvanger) die wel een groter bereik heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De pomp besturen doe je natuurlijk met een beregeningscomputer. Bijvoorbeeld van Rain-bird.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ muppet

 

dat is om aan te sluiten het handigste

maar dan kun je er net zo goed een 380 v kabel in leggen met schakelaar in huis

de kosten van de kabel zijn nog niet echt de belemmering (op internet best voordelige kabel te koop)

maar wel de hele tuin op zijn kop met dat gegraaf

 

@psychosammie

nee , dan spuiten de sproeiers je nog onverwachts voor je donder

't is de bedoeling om de bereging van huis uit aan te zetten en zelf niet nat te worden!!

 

onvoorstelbaar , er zijn heel veel portofoons voor enkele tientjes met een reikweidte van meerdere kilometers

 

maar iets om op afstand te schakelen kan ik niet vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tyro remote / Adeunis / Rukra / GSM schakel systemen  , er is best wat te vinden hoor .

Zie alleen geen prijzen .

Kun je overweg met een soldeerbout dan is een oud mobieltje met prepay kaart bij de pomp een oplossing .

Voor de display een licht sensor die een bi-stabil relais schakelt welke de pomp aan zet .

Één keer bellen , AAN , nog een keer bellen UIT.

Bij sommige oude Nokia's is zelfs direkte aansluiting onderop mogelijk .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@marco24 klopt je kunt een 380 kabel leggen maar je hebt dan wel verliezen in de kabel en voor een degelijke kabel zit je zo op 4€ de meter.

Bij ons op het werk gebruiken we telecrane omdat ik geen reclame mag maken pm ik het wel.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mijn ouders zouden ze graag vanuit huis de beregeningspomp aan en uit kunnen schakelen (staat in de schuur)

 

't is een krachtstroompomp, maar een simpel relais en dat is opgelost

 

groter probleem is de afstand, de  meeste handzenders komen niet ver genoeg.

 

afstand te overbruggen is zeker 100 meter

 

wie weet een geschikte set (handzender+ontvanger) die wel een groter bereik heeft.

Is die pomp in de schuur de enige krachtstroom gebruiker en zit de lichtgroep op één van de fases ?

Mogelijk kun je met een 380 v (spoelspanning) magneetschakelaar in de schuur tussen de 2 andere fases , de motor in en uitschakelen door in huis die 2 fases te schakelen , e.v. met een magneetschakelaar bij de groepenkast via klik-uit klik-aan .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee , dan spuiten de sproeiers je nog onverwachts voor je donder

 

Hoe kom je daar nu bij? Die computer stel je zelf in. Bij mij gaat hij 's nachts aan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

na alle reactie's denk ik toch aan een gsm schakelsysteem/module

 

rond de € 100,00 voor zo'n module en een relais er bij voor het schakelen van de pomp

 

te koop bij de duitser

 

@ trust: er zijn meer krachtstroom verbruikers, dus geen optie

 

@Psychosammie , nee we willen gewoon zelf bepalen wanneer en hoe lang te sproeien

 

 

@muppet   pm is al prijzig , bereik is niet echt overtuigend  ga toch nadenken over gsm module (die kan schakelen d.m.v. bellen  en/of  sms)

 

toch erg bedankt voor het meedenken!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee we willen gewoon zelf bepalen wanneer en hoe lang te sproeien

 

Gemiste kans, met wat sensoren erop kan die computer veel beter bepalen wanneer en hoelang er gesproeid moet worden. Vooral erg handig als je op vakantie bent.

 

But anyway, het is jouw feestje.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In plaats van de optie met een GSM zou het ook kunnen met een gewone DECT-telefoon, denk ik.

 

Basisstation in de schuur, en dan via een handset vanuit de woning het basisstation laten rinkelen (bijv. door zogenaamd de rinkeltoon van het basisstation in te stellen; tijdens die instelling rinkelt het basisstation daadwerkelijk) en daar dan een soort klik-aan-klik-uit-systeem bij maken zoals boven al aangegeven (geluidsschakelaar, of schakelsignaal uit het basisstation aftappen).

 

Bijv. een Siemens Gigaset 2000 of 3000 heeft een bereik van 50 m binnenshuis, 300 m buitenshuis, volgens de specificaties.

Je ziet ze wel op vlooienmarkten.

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...