Ga naar inhoud


Nieuwe mediawet met minimaal aantal zenders?


rolandroland

Aanbevolen berichten

Canal Digitaal schrijft dat er minimaal aantal zenders in een pakket moet zitten. Bij het Set Top Box Pakket zitten er géén 30 in. Nu zie ik dat Digitenne hooguit 29 zenders aabiedt met daarbij nog voetbal zenders waarvoor extra betaald dient te worden. Hoe gaan ze dat straks oplossen? Ik las dat SBS9 niet doorgegeven kan worden vanwege capaciteit te kort. Als het voor de schotel doet gelden dan ook voor Digitenne? Zo moesten ze onlangs een derde Belgische zenders doorgeven. Wat gaat hier straks gebeuren? Verder heb je ook nog tv pakket met beperkt aantal zenders via de DAB kanalen.....

 

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media-en-publieke-omroep/mediawet

 

  • Digitaal standaardpakket radio- en televisiezenders (Omroepdistributiewet) Aanbieders van radio- en televisiepakketten moeten een digitaal standaardpakket aanbieden aan hun abonnees, van minimaal 30 digitale televisiezenders. Bieden de pakketaanbieders daarnaast ook analoge televisie aan? Dan moet het analoge standaardpakket uit minimaal 15 analoge televisiezenders bestaan. In het standaardpakket moeten altijd de belangrijkste Nederlandse en Vlaamse publieke televisiezenders zitten. En de belangrijkste Nederlandse en Vlaamse publieke radiozenders.

De vraag heb ik voorgelegd aan KPN. Moest verplicht smardcart nummer invullen maar ben geen klant van ze. Dus maar paar nullen ingevuld, kreeg een melding en moest op OK klikken omdat het klantnummer niet bekend was.

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites


In België is er helaas ook zo'n wet, en daarmede, heb ik beslist tv aanbieders buiten te gooien.

Het kan bij deze niet, dat ik zenders verplicht moet sponsoren, omdat anderen ze perce wil zien  :mad:  :mad:  :angry:  :(

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste rolandroland

Lees de pdf-bijlage van bericht 39
https://www.sat4all.com/forums/topic/343591-set-top-box-pakket-gaat-verdwijnen-per-1-april-2016/page-3

Kijk op blz. 9 en daar zie je dat KPN-Digitenne tot 31 jan. 2017 (nog 2 jaar dus) een uitzonderingspositie heeft gekregen om minimaal 25 zenders door te geven.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...