Ga naar inhoud


Samsung HDMI probleem


MR_B

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe Samsung TV, op HDMI heb ik met de M7sat801HD bibberend beeld met name op L1mburg tv.

Een splinternieuwe M7sat801hd geeft hetzelfde probleem. Een Formuler F3 ook hetzelfde probleem.

Samsung heeft vandaag moederbord in TV vervangen en probleem blijft.

Nu schuift Samsung het af op een HDMI 1.3 Probleem.

 

Wie weet raadt ?

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb een nieuwe Samsung TV,

 

Misschien kunnen we je beter helpen wanneer je met ons deelt welke Samsung het is.

Er zijn problemen bekend met bijvoorbeeld de UHD toestellen en M& ontvangers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het Samsung typenummer: UE40H6203AWXXN

 

Hier het antwoordt van Samsung:

 

Het probleem zit namelijk in het HDMI protocol van de satellietontvanger. De ontvanger ondersteunt de nodige HDMI protocollen niet die de TV vereist. Simpelweg gezegd; de decoder is te oud voor het TV toestel. Dit kunt u verder opnemen met Canal Digitaal, een ander alternatief is het gebruik maken van een CI+ module in plaats van een decoder.

 

CI+ kan helemaal niet omdat dit scherm geen DVB-S aan boord heeft.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De satellietontvanger is te oud? De M7sat801 is nog veel te nieuw. Pure afschuiftechniek... Op mijn Samsung uit 2011 en uit 2013 doen alle boxen het prima... HDMI 1.3 en HDMI 1.4 ondersteunen extra protocollen en doen niets met het aangeboden beeldmateriaal.. HDMI 1.3 HDPC beveiliging en 1.4 3D ondersteuning....

 

Heb je de HDMI kabel zelf al eens vervangen? M7Sat801 en Formuler als eens bij iemand anders getest? Zou eerst eens het 1 en ander uitsluiten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien eens een ander merk satelliet ontvanger proberen?

 

Er zijn meer berichten over HDMI problemen met deze ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, wanneer je het idee hebt dat je beweging kan krijgen in deze impasse, veel wijsheid en geduld.

 

In alle andere gevallen eieren voor je geld kiezen en de koop ongedaan maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.. Gewoon retourneren. Apparaat werkt niet. De verkoper is garantie technisch verplicht dit te regelen. Hij kan (en zal waarschijnlijk) een bedrag inhouden wegens derving. Beste kans op succes is door bij de winkel een ander toestel te kopen. Soort inruil dus. Zo blijf je klant bij de winkelier en zijn ze meer service gericht. Enne... Neem je ontvanger en HDMI kabel mee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

HIer een antwoordt van Samsung:

 

Het probleem ligt inderdaad aan de M7 SAT801 decoder. Deze voldoet niet aan de laatste HDMI standaard.

M7 is hiervan op de hoogte en bezig met een onderzoek om het probleem op te lossen.

Dit probleem speelt ook in combinatie met de UHD toestellen.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het probleem bij de M7Sat801 ligt, dan is dat weer een extra reden om ze links te laten liggen. Ook in dat geval apparaat retourneren en geld terug. I.t.t. Samsung hoef je bij de 'rommel' van M7 al helemaal niet te rekenen op support...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

UH, wat?

 

als er van een wereldmerk een uitspraak komt, met de verklaring dat uw M7 box de boosdoener is

dan vraag ik me af hoe je tot het besluit komt dat je geen Samsung wilt?

 

afgezien van het feit dat het een goedkope kloemel was die MR_B gekocht heeft

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...