Ga naar inhoud


5w/13o/19o/23o/28o in midden-Engeland?


Marten

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben aan het kijken naar de mogelijkheden om de 5 hierboven genoemde satellieten te ontvangen (en 9 oost ook indien mogelijk). Ik woon in Derby in midden-Engeland en heb een vrij zicht op  het zuiden. Ik heb een Sky Minidish aan dit huis hangen (hing er al toen ik hier kwam wonen) en ik heb van een vorig huis nog een 80cm schotel met 4 LNB's.

 

Kan ik die 80cm schotel gewoon weer gebruiken voor 13o/19o/23o/28o en die minidish vervolgens op 5w uitrichten of is een minidish daar te klein voor? Als ik voor die optie ga, kan ik evt. 9 oost aan die schotel toevoegen?

 

Zijn er eventueel mogelijkheden om alles op 1 schotel binnen te halen of liggen de satellieten daarvoor te ver uit elkaar?

 

Bij voorbaat dank. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke schotel is het precies die 80cm-schotel en welke lnb's heb je daar bij?

 

Het is een merkloze schotel met inverto 40 mm twin LNB's.

 

Als het beter zou zijn een nieuwe schotel te kopen is het geen probleem voor mij, al heb ik dan bij voorkeur 1 schotel voor al die satellieten indien mogelijk (T55 misschien???).

aangepast door Marten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het kan wel met een T55 maar dan heb je toch maar weinig regenreserve. Je kunt beter voor een T90 gaan.

 

Een T90:

Dat is inderdaad wel de veiligste oplossing voor een vaste opstelling

ivm 5°W - 9°E - 13°E - 19°E - 23,5°E - 28,2°E :)

 

http://www.flysat.com/e5wa-beam.php

http://www.flysat.com/astra3b-beam.php

http://satstar.net/beams/astra3b_paneur.html

http://satstar.net/beams/eutel9a.html

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een zone 1 of een zone 2 minidish?

 

Waar is die 80cm-schotel met lnb's eerder gebruikt? Was dat in Nederland of waar je nu zit?

 

 

Sorry voor de late reactie, gisteren en vandaag was ik de hele tijd weg, nu heb ik pas weer tijd even online te zijn!

 

Het is een zone 1 dish, die 80 cm schotel had ik in een eerder huis in Engeland gebruikt. Die heb ik hier nog niet opgehangen omdat dit in eerste instantie slechts een huurwoning was voor korte termijn. Maar die korte termijn is permanent geworden, net zoals mijn verblijf in Engeland en ik heb toestemming een nieuwe schotel op te hangen. Daarom ben ik nu naar de mogelijkheden aan het kijken. Ik wil vooral 5 west erbij hebben voor de Franse zenders.

 

Ik zit nu stevig na te denken over de T90.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zone 1 minidish is maar 39cm hoog en 53cm breed. Dat komt ongeveer overeen met een schotel van 46cm rond. Als daar nog de originele Sky-lnb op zit, de Philips SX1019/S, dan kun je daar met weinig regenreserve nog wel de Superbeam van de 5w mee ontvangen maar de Widebeam waar een zestiental Franse radiozenders op zitten niet. Verder is het niet mogelijk er een tweede lnb naast hangen voor de 9e.

Of je met die 80cm-schotel met vier lnb's de vier satellieten goed mee kunt ontvangen weet ik niet. Dan moet ik er eerst meer informatie over hebben.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop gewoon een e85 schotel zoals je kan zien op mijn foto,hierop van links naar rechts, 28.2 23.5 19.2 13 9 en 4.8 west

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan maar niet echt lekker. Je moet je bedenken dat de lnb's in Derby dichter bij elkaar moeten staan dan in Nederland.
Tussen de Astra 19,2 en 23,5 moeten ze daar 49mm van elkaar staan, in Nederland 51mm en tussen de 9e en 13e moeten ze daar 48mm van elkaar staan. Dat wil dus zeggen dat je nogal wat smalle lnb's moet nemen (ALPS) en de lnb-klemmen moet afzagen. Bij een T90 kun je gewone lnb's nemen.

Omdat de Astra 23,5e 14 graden uit het midden komt te staan, krijgt die maar een versterking gelijk aan een schotel van 64cm breed, iets meer dus dan een Triax 64 die 60cm breed is. En tja, het signaal van de Astra 23,5 is in Derby toch iets minder dan in Nederland. Ik vind het aan de krappe kant met al die smalle lnb's.
 

post-60869-0-41097300-1423646340_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...