Ga naar inhoud


s/pdif out naar optical in?


Aanbevolen berichten

Goedenavond,

 

Ik heb een ontvanger M7 Sat801 die verbonden is met de LG TV via HDMI.

Deze TV is verbonden met een optische kabel naar een soundbar van LG NB2430

Tot zover geen probleem.

 

Ik had nog een mini HiFi keten die verbonden was via rood wit kabel om nog radio te beluisteren via deze ontvanger.

Het probleem is dat die installatie begint te haperen (ouderdom zekers).

 

Vermits die soundbar 2 x optical in heeft dacht ik die ontvanger via optical aan te sluiten maar.....

 

Die ontvanger heeft nu een S/PDIF uitgang.

 

Is het nu voldoende dat ik een kabel haal (S/FDIF naar Optical)

zoiets zoals deze

post-69582-0-60831500-1427913845_thumb.jpg

Of moet dat nog op een andere manier?

 

Wimo01

aangepast door Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij is dit gewoon een spdif kabel. Je moet een omvormer hebben van spdif naar coax. Ff zoeken en er zijn verschillende merken te vinden.

 

Succes

Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet van SFDIF out naar Optical in.

Is het nu optisch of coax of is dat hetzelfde?

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden nogal wat dingen door elkaar gehaald

s/p dif Sony/Philips Digital Interface Format 

kan coaxiaal of optisch doorgegeven worden.

Je ontvanger heeft een coaxiale uitgang dus je moet inderdaad een omvormer hebben.

De foto is een optische kabeltje met een mini-toslink en gewone toslink plug.

 

(Mini-TOSLINK is a standardized optical fiber connector smaller than the standard square TOSLINK connector commonly used in larger consumer audio equipment. The plug is almost the same size and shape as the ubiquitous 3.5 mm stereo minijack. Adapters are available to connect a full-size TOSLINK plug to a mini-TOSLINK socket. Combined 3.5 mm jack and mini-TOSLINK sockets exist which can accept a 3.5 mm jack or a mini-TOSLINK plug; mini-TOSLINK plugs are made 0.5 mm longer than electrical jack plugs so that the latter are too short to touch and damage the LED of combined connectors. Many notebook computers use these connectors, e.g., for either 3.5 mm electrical headphone output or TOSLINK digital output, and for either electrical microphone and TOSLINK line-in. Mini-TOSLINK jacks are commonly used on laptop computers and portable digital audio equipment.)

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

klinkt allemaal een beetje verwarrend.

Voor de ene gaat het en de andere niet.

 

Nu, qua omvormer heb ik iets gevonden wat ik denk dat het dat is wat ik moet hebben.

Hier moet dan nog wel een kabeltje bij vermoed ik om in te pluggen in de ontvanger S/PDif naar die omvormer.

post-69582-0-51894300-1427979973.jpg

 

Ook nog een foto achterkant ontvanger

 

post-69582-0-67698200-1427980019.jpg

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het die omvormer is dan moet ik die waarschijnlijk nog verbinden met deze kabel (van ontvanger naar omvormer)

Coaxial Digital Audio (S/PDIF)

 

111129165311_87284.jpg

Klopt dit?

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt kennelijk coaxiaal uit naar optical in nodig.

Bestaat er dan geen doosje dat dit doet, zonder die extra tulp snoeren?

 

En kun je die soundbar niet aansluiten via een koptelefoonsnoertje of is "portable in" iets anders?

Dan heb je slechts een snoertje met 2x tulp naar die portable in nodig.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

martjeb,

In posting 6 heb ik een afbeelding van een omvormer ( of doosje ) gezet. (dig.coaxiaal naar optisch)

In posting 8 de vermoedelijke kabel om die omvormer te verbinden met mijn ontvanger.

Voor die optical out heb ik nog een kabel.

Wat die Port-In betreft, daarmee kan je bv. een MP3 speler aansluiten.

 

Dus, als die omvormer ok is en die kabel is ok dan ben ik gesteld voor +/- 20€

Ik wil wel 20€ uitgeven maar als nu blijkt dat die omvormer en of die kabel die ik daar laat zien toch nog niet de goeie zijn kan ik opnieuw beginnen.

Sorry, ben maar een leek op dat gebied hoor.

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila,

Dat is hetgeen ik nu moest weten. Dan ga ik mij dat bestellen.

 

Iedereen bedankt.

Ik laat nog wel iets weten als ik het in huis heb.

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 op Philips en Sony apparatuur zal je nooit een optische in/uitgang zien. Dat heeft te maken met rechten, Toslink is gemaakt door Toshiba en dat heeft de rechten verworven voor het ''optical fiber connection system''.  

Hier staat een Sony STR-DE875 receiver, die heeft 4 digitale ingangen waarvan 3 optisch en 1 coaxiaal

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn Sony receiver heeft ook Coax en optisch aan boord.

Ik heb ook nog een DVD player van Sony staan, met zowel een coax als optische uitgang.

 

Ik denk dat Sjaak zich vergist.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoezo dat Sjaak(k)?

 

ik las tijden geleden [sPDIF] optisch vs. coaxiaal op ht forum.

de goedkoopste spdif kabel en je bent klaar

 

En ik heb er eigenlijk altijd betrouwbaar en snel top geluid mee uit de spelers gehaald (meestal audio)

Maar als glasvezel niet goed genoeg zou zijn voor beeld en geluid dan vraag ik me af waarom we hele landstreken met glasvezel volleggen.

 

De HDMI kabels van meer dan 1 meter vind ik een dure (grap) en kwetsbare maar niet die SPdif

ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...