Ga naar inhoud


Geen 19.2 heel apart


Leslie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

het zal zeker een goede schotel zijn

zo te zien is het best goede en degelijke kwaliteit

maar je hebt er niks aan als je iets koopt wat verkeerd in mekaar zit met de verkeerde onderdelen

dan is het geld weggooien

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de fik steken ...

dat soort setallietshops satellietshops

ik wordt al heel nerveus van die maffia en maak schrijffouten

Als je google gebruikt vind je zo de webshop waar deze spullen gekocht zijn.

Daar staat ook een goede beschrijving hoe dit geinstalleerd moet worden,

maar de topicstarter heeft blijkbaar niet de moeite genomen om dit even goed door te lezen.

De schotel is gewoon niet goed uitgericht ( hij ontvangt zenders van 23,5 met de lnb van 19,2.)

SATVISION-63e10752a6d5fb31e2a5b0c033704a2e.pdf

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de schotel is ook niets mis mee, die is prima maar duidelijk is dat de lnb gewoon veel te laag op de schotel kijkt en dat daardoor veel te weinig signaal wordt verkregen. Als het nu een kunststof lnb-houder is, dan zou er misschien nog wat aan verbogen kunnen zijn of iets dergelijks maar aan een aluminium lnb-klem valt niets te verbuigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een lat in de houder gestoken naar de schotel en kom vrijwel in het midden uit bij een 80cm. Niets mis mee! Anders zou Satvision deze antenne niet als zeer goed getest hebben toch?

 

En genaaid Sprietje? Klinkt wat onder je niveau. Moet je niet doen is mijn mening. Was je journalist had je nu een ander programma ;)

Leslie moet beginnen zijn lnb (rechter pijpje) goed in de houder te zetten (scharnierend) en de houder goed vast zetten in de arm. Daarna afstellen op 23.5!

En als dit niet lukt zijn leverancier raadplegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zal jij wel de juiste lnb houder erin hebben zitten hans, en leslie is genaaid  door de handelaar met een verkeerde lnb houder

je ziet toch op mijn foto en op die van sprietje dat hij  niet naar het midden wijst maar ongeveer onderaan

welke kop hij er ook insteekt die  blijft toch niet goed staan

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

-Voor zover ik het kan zien is het de originele lnb-houder.

-Of ie goed op de feedarm is gemonteerd is niet te zien.

-De werkelijkheid is drie-dimensionaal. Een foto twee-dimensionaal.

-Conclusies over de shop waar het spul is gekocht zijn voorbarig.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

X is op dit moment 57,2

De schotel staat in de achterhoek/ Lichtenvoorde

De beugel van de LNB houder zit voor tegen de witte kop aan en kan dus nog een stuk naar achteren waardoor het brandpunt zal verhoogt gaat worden lijkt me.(gezien de hoek)

 

Overigens heb ik een dreambox dm800 nav een eerdere vraag las ik.

 

Zo .... sorry ik had mijn bericht niet verzonden om 19:00 zag ik net toen ik mijn laptop weer aanzette.

Bleek ik een deel discussie gemist te hebben.

Ik heb deze schotel gekozen omdat hij me is aangeraden door de satellietwinkel via de chat. Ik geef liever een paar euro meer uit voor een goede kwaliteit als dat ik loop te prutsen  :crazy:

Ik vond de schotel er degelijk uitzien.

 

Resume...  wat ik nu lees mijn brandpunt ligt te laag, de 19,2 kop leest hoogst waarschijnlijk de 23,5 uit wat verklaard waarom ik deze dus wel ontvang. Moet ik nu gaan lopen buigen om het brandpunt hoger te krijgen :confused:  :confused:  :confused: .

Dat vertik ik want ik heb er best wel wat voor betaald vind ik.

 

Beetje irritant is het al wel, natuurlijk ben ik ook een hobbyist maar na de uurtjes die ik er nu al aan heb besteed en het nog niet voor elkaar blijk te hebben begin ik er al wel een beetje van te balen.

aangepast door Leslie

"De enige beperking in het leven ben jezelf."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Leslie

In Lichtenvoorde moeten voor die schotel de koppen 44mm uit elkaar staan.
Nu bestaan er twee soorten duo-lnb's. Die voor een 60cm-schotel en voor een 80-85cm-schotel. Die bij een 60cm-schotel staan 38mm uit elkaar. Die voor een 80-85cm-schotel staan 53mm uit elkaar.
Met die 44mm die je nodig hebt is er dus een afwijking van 53-44=9mm. Dat is erg veel temeer omdat als de signalen te dicht bij elkaar in een duo-lnb vallen, ze op de vervormde feedhorn terecht komen waar beide feedhorns in elkaar overlopen.
Een duo-lnb voor een 60cm-schotel wijkt minder af, slechts 6mm maar bovendien vallen de signalen goed op de circularringen van de feedhorn. Met deze lnb zou je dus betere prestaties hebben. Maar goed, je hebt nu eenmaal die Inverto en je zult er toch zeker voor moeten zorgen dat de kop van de Astra 23,5 in de klem zit en die van de Astra 19,2 er rechts omgaag naast hangt. De schotel dus uitrichten op de Astra 23,5. Als je daar fatsoenlijk signaal van hebt, zou ik de lnb-klem eens wat los halen zodat je ruimte krijgt om de lnb wat meer omhoog te richten. Ik weet zeker dat je dan meer signaal krijgt. Probeer ook even uit wanneer je het meeste signaal krijgt bij het naar voor of achteren schuiven. In de voorste of achterste stand is normaal gesproken bijna nooit de beste positie.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Sprietje, ik had dit soort informatie verwacht van een winkel bij aankoop maar ik zal het er nu mee moeten doen.

Vanavond ga ik er weer tijd aan besteden om de schotel uit te richten.

Ik zal het resultaat posten.

 

Overigens kan ik door de wet kopen op afstand natuurlijk altijd de LNB omruilen voor een versie voor een 60 cm schotel, daar ga ik even over denken.

"De enige beperking in het leven ben jezelf."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik iets koop in een shop heb ik zelden vragen omdat ik weet wat ik hebben wil. Maar als ik wel vragen heb kan ik ze stellen.

Vervelender is een shop waar ze geen antwoorden hebben op je vragen, maar gelukkig is er dan dit forum met veel kennis (Sprietje!).

 

In dit geval vraag ik mij af of Leslie zijn probleem ook voorgelegd heeft bij de shop waar hij zijn producten  gekocht heeft?

 

Deze discussie is naar mijn mening redelijk ontspoort door verkeerd taalgebruik (genaaid, de fik erin, mafia)  terwijl het meer onkunde is van de vrager. Niets mis mee, maar hou het netjes en stel geen diagnose op een plaatje met harde uitspraken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leslie, bedenk wel even het volgende.
Bij een duo-lnb voor een 60cm-schotel staan de pijpjes heel dicht bij elkaar. De lnb-klem mag dan niet dikker zijn dan 5mm. In bericht 28 heb ik een foto geplaatst hoe de lnb-klem er uit zou moeten zien als er de goede klem op zou hebben gezeten. Daarvan zijn de zijwanden slechts 3,5mm dik en die zou dus goed bruikbaar zijn geweest. Jij hebt een lnb-klem die veel breder is en dan is een duo-lnb voor een 60cm-schotel niet te monteren. Dus ik zou de duo-lnb maar niet omruilen of je moet ook aan een andere klem moeten kunnen komen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...