Ga naar inhoud


Geen 19.2 heel apart


Leslie

Aanbevolen berichten

als ik bijv: naar een garage ga voor een bmw en ik heb helemaal geen verstand van auto's en de verkoper verkoopt me een fiatje  dan ben ik toch genaaid door die verkoper ?

 

in dit geval heeft die verkoper leslie de verkeerde spullen verkocht dus is hij toch genaaid

de schotel op zich lijkt me een voortreffelijk ding en superkwaliteit maar het gaat nu alleen om de lnb houder

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dan had de garage zeker geen BMW?

 

Is Leslie genaaid omdat hij zelf een keuze heeft gemaakt van een prima schotel en lnb? Een schotel die tegen duizenden muren staat?

In Satvision als zeer  goed getest is?

 

Er is in mijn beleving een goede schotel verkocht waarvan de lnb houder van uitstekende kwaliteit is (40mm) en waarin, net als bij andere merken, een vulring van 23 mm bij de lnb geleverd wordt. En zoals ik lees is er een Inverto duo lnb geleverd voor 80 cm. Tot zover klopt het allemaal.

 

Leslie heeft een BMW gevraagd en geleverd gekregen en als daar wat mee aan de hand is moet hij zijn leverancier bellen. Ik ken Leslie niet, maar deze discussie is vast ook niet waarom hij gevraagd heeft.

 

Ik heb van dit merk een 80 en 100 cm staan met dezelfde lnb houder. In de 80cm een duo lnb van Inverto voor 80 cm en in de 100 cm een multifeed voor 4 posities. Van beide systemen heb ik een optimaal signaal. Het is een kwestie van de lnb er correct inzetten en de lnb houder wat naar achteren schuiven (kan zo'n 5 cm heen- en weer) tot het maximale signaal bereikt is. Dat je de houder kan verschuiven zie je aan de uitsparing en is gedaan om vele type lnb's te kunnen plaatsen.

 

Daarvan kunnen ze bij Triax vast nog wat van leren (of onder welke merknaam je dit ook verkoopt).

 

Leslie als je wat wil weten mag je mij altijd een pb sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste HansVUS2

In Satvision is de Emme Esse Super HD 8080HD getest. Dit is de Wavefield 80 cm Super HD. Die zou best op details iets anders kunnen zijn. Dat zag je wel bij de Blueqon ED85. Dat is eigenlijk een Maximum E85 onder een andere naam maar daar hebben ze een andere bevestigingsbeugel op gezet waardoor je de schotelskew niet meer in kunt stellen, zie bericht 24 van dit draadje: https://www.sat4all.com/forums/topic/345686-quadrifeed-131923-e-28-east/page-2
De Maximum E85 wordt door Jonsa in Taiwan gemaakt maar ook door GES in Turkije onder het typenummer GES-85. Werd er niet gewaarschuwd dat de ene vrij snel roest en de andere niet?
Er zijn altijd bedrijven die van het succes van een ander een graantje mee proberen te pikken.

post-60869-0-19230100-1429689609.gif

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Emme Esse is in Duitsland en Italië in vele merknamen te verkrijgen, maar komen allemaal uit de Italiaanse fabriek. Zo ook de in Nederland uitgebrachte Wavefield.

Een hoogwaardige aluminium schotel met een mount en arm in één geheel waarop zelfs patent staat. Met een multifeed rail of een Duo block lnb staat dit super stabiel en kent het niet de nadelen van de goedkope Triax serie die in NL verkocht wordt. Daarmee zeg ik niet dat Triax rommel is, maar daar is zeker wat afgeprutst in de goedkope serie.

 

En zover bekend is er nog (geen) alternatief van Emme Esse antenne op de markt in tegenstelling tot de E85. Daar zijn de verschillen op alle fronten merkbaar door het slechte materiaal bij de schaal. Daar maakt de nep fabrikant zijn marge op!

 

Waar het mij omgaat in deze discussie is dat een product en shop afgekraakt is voordat er een duidelijke diagnose is van het probleem. Daar zit de vraagsteller ook niet op te wachten. Met zijn materialen kan hij alles correct afwerken, maar hij weet niet hoe dit te doen. Zijn lnb staat is verkeerd gemonteerd en de schotel staat niet op 23.5. Verder is de aluminium houder nog niet juist gemonteerd. Laten we hem daarmee helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

By the way...

 

Op je plaatje de nep E85. Deze is helemaal gelijk aan de originele (ook schotel (tilt) skew! Probleem is dat de schotel slecht afgewerkt is (lak fouten) en dat alle toebehoren roesten waar je bij staat. De mount is erg scherp (randen) en de lnb's krijg je bijna niet over de rails verschoven (drama bij fine tunen).

Een originele E85 is volledig gecoat (ook de mount) en voorzien van uitstekende materialen. Op de schaal staat het logo van Maximum en is alleen leverbaar in lichtgrijs.

Vraag bij je leverancier dan ook altijd naar de echte Maximum E85!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Leslie,

 

Ik heb zelf in een 80 super HD een duo Quad zitten en heb deze gewisseld voor een duo single. Dat lukte dus niet. Maar je hebt een Duo twin en dat gaat ook goed. Je hebt alleen de lnb onjuist gemonteerd in de houder.

 

Installatie: als je op de witte doppen kijkt moet de rechter feedhorn in de houder. De schotel stel je af op 23.5 en controleer, door je hand op de dop te houden, dat het ook de feedhorn is die in de houder zit. Nu heb je ook de 19.2 en rest je alleen nog wat fine tuning.

 

Gebruik je een meter vergeet dan niet dat 19.2 diseqc 10 poort A is en de 23.5 poort B.

Zo ook in je ontvanger.

 

Even snel een plaatje gemaakt voor de duidelijkheid.

 

Succes!

 

 

 

 

 

post-72666-0-32605100-1429707728_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de schotel staat goed.

Dat weet ik zeker want ik heb iemand met een satellietmeter hier gehad.

Beide de Astra 1 & 3 op het max haalbare dus een klein beetje compromis.

 

Maar het zou eens goed lopen :/  :/  :/  :/ boven ontvang ik de beide zenders goed maar beneden op de Dreambox alleen de 23,5 en weer niet de 19,2.

De instellingen staan het zelfde als boven.

Lijkt wel een soap dit hahaha

"De enige beperking in het leven ben jezelf."

Link naar reactie
Delen op andere sites

ligt het aan het tijdstip of bent u altijd zo goed / informatief gemutst

we kunnen niets met jouw soap

en ook niet met die kennis dat er iemand met een satellietmeter langs geweest is

heeft ie ook aan de deur gebeld en is binnen geweest, heeft ie ook de meter aan de coax gelegd?

en wat was diens kennis en advies...

 

Leslie,

je maakt een soap... lach ermee.

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Leslie, ik had het al voorspelt. De afwijking van de afstand tussen de twee lnb's is 9mm en dat is best veel. Dan moet er een flink compromis worden gedaan. Laten we zeggen zo'n 3,5mm voor de Astra 23,5 en 5,5mm voor de Astra 19,2. Eigenlijk is dat jammer want de schotel en de arm zijn van goede kwaliteit en dan zou je eigenlijk ook het maximale er uit moeten kunnen halen.

Is er nog gekeken wanneer de meeste signaalkwaliteit wordt verkregen als de duo-lnb naar voren en naar achteren wordt geschoven? Wat was de beste stand?

Heb je ook nog gekeken naar de hoogterichting waarnaar de lnb's kijken. Is dat nog steeds zo laag op de schotel gericht en is er ook gekeken wat er gebeurt met de signaalkwaliteit als de lnb's naar 40% van de hoogte gericht staat?

Ik neem aan dat je voor de aansluiting beneden ook een andere aansluiting op de duo-lnb geprobeerd hebt met waarschijnlijk hetzelfde resultaat?

Zou je morgen eens een foto kunnen plaatsen hoe het er nu uit ziet?
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de schotel staat goed.

Dat weet ik zeker want ik heb iemand met een satellietmeter hier gehad.

Beide de Astra 1 & 3 op het max haalbare dus een klein beetje compromis.

 

Maar het zou eens goed lopen :/  :/  :/  :/ boven ontvang ik de beide zenders goed maar beneden op de Dreambox alleen de 23,5 en weer niet de 19,2.

De instellingen staan het zelfde als boven.

Lijkt wel een soap dit hahaha

ja dat is wel vreemd boven beide sattelieten 19.2°E en 23.5°E

beneden alleen maar 23.5°E

en je instellingen staan goed zeg je 

plaats anders beneden eens een nieuwe zenderlijst in die dreambox!

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal zo even een foto plaatsen hoe die nu staat.

 

De lokale Euronics was zo vriendelijk om met een meter langs te komen zodat hij precies kon zien welke lnb waarop stond en wat de beste positie is van de lnb in de houder. Volgens mij was het gemakkelijker geweest als ik weer 4 losse lnb's had genomen :-)

In elk geval was die met een beter resultaat uit te richt begrijp ik sprietje.

 

Inderdaad is het vreemd dat ik boven wel de beide astra's goed ontvang, daar zit een nieuwe hekst lijst in.

Beneden lukte me dat niet met Idream omdat ik niet in kan loggen. Geen idee waarom want root en vervolgens geen ww is gebruikelijk weet ik.

Zal hem even opnieuw moeten flashen.

Dan weet ik ook of dat probleem met een nieuwe kanaallijst is opgelost.

Lijkt er niet op want als ik het via de plugin doe met een nieuwe lijst doet die het nog niet op de 19,2.

 

Foto's volgen zo even verder op een windows pc

aangepast door Leslie

"De enige beperking in het leven ben jezelf."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze de foto's waarbij ik nu het maximaal haalbare haal uit de beide LNB's haal met deze duo LNB.

 

Als het probleem met de 19,2 opgelost is met een nieuwe zenderlijst dan klopt alles weer en blijft die staan tot de volgende roest vervanging ;)

Dat laat ik nog weten uiteraard.

post-37067-0-84258900-1429788682_thumb.jpg

post-37067-0-48704900-1429788693_thumb.jpg

post-37067-0-66729600-1429788778_thumb.jpg

"De enige beperking in het leven ben jezelf."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja het is jammer dat je nog steeds de lnb van de Astra 19,2 in de klem hebt staan. Met de lnb van de Astra 23,5 in de klem, krijg te toch echt meer signaal op de Astra 23,5.
Verder geef ik je het advies om de lnb-houder toch wat achterover te plaatsen zodat de lnb gericht is op de twee bovenste bevestigingsschroeven van het schotelblad.
Dat moet volgens mij toch wel mogelijk zijn door een vulling te plaatsen tussen de lnb-arm en de aluminium lnb-houder.
Niet dat deze twee zaken de oplossing zijn om ook beneden het probleem op te lossen maar het is zonde om met een prima schotel signaal te laten liggen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...