Ga naar inhoud


Invloed switch op zapsnelheid


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Ik vraag me het volgende af: kan de kwaliteit van een switch invloed hebben op de zapsnelheid?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik denk het niet 

heb  zelf enkele verschillende merken 

en heb daar nog niets van gemerkt 

het hangt natuurlijk ook veel van welke ontvanger je hebt in mhz enz

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Nooit gemerkt. Tenzij je van satelliet naar satelliet zapt en je hebt een herhalingsfunctie aangezet bij DiseqC schakeling.. Maar dan nog lijkt me dit uiterst marginaal...

Praat je over een netwerk switch dan is het een ander verhaal: Als je zapt op je eigen box met eigen kaart en je hebt absoluut niets extern opgeslagen (denk aan EPG of Picons) dan zal je geen verschil zien. Heb je echter extern EPG en andere zaken dan kan dat zeker je zap snelheid beinvloeden. Nog erger wordt het als je gebruik maakt van RemoteStreamConvert of FallbackTuner. Dan kan het zelfs aardig oplopen die vertraging...

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je switched via de buurman zijn kaart ja

als je thuis switched :grin: dan neen

 

je vraag is een beetje mager qua informatie

 

Lan Switch of Diseqc Switch

 

de Diseqc switch is net zo snel als je receiver die het desbetreffende signaal aanlevert

overigens, als je enkel tussen transponders zapt gebruik je helemaal geen diseqc switch maar de hor / vert polariteit

 

en gezien het feit dat mensen meestal enkel een richting kijken, is er niks dat vertraagd behalve de kaart van de buurman

:wink:

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik bedoel diseq switch. Mijn elcheapo switches op het dak zijn al 10 jaar oud en de behuizingen worden een beetje gammel.

Ik vroeg me af of nieuwe Spaun switches voordeel zouden opleveren.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me het volgende af: kan de kwaliteit van een switch invloed hebben op de zapsnelheid?

 

Ja, dat kan, maar alleen als je switch slecht schakelt.

Ik heb een keer een stuk of 8 (acht!) gewone diseqc 1.0 switches achter elkaar gehangen, om te zien of het schakelsignaal van mijn XSAT410 nog doorkwam. En het antwoord is: Ja.

Van het satellietsignaal was weinig meer over, maar het schakelen deed ook de achtste switch nog prima. Wel duurde het schakelen ongeveer een halve seconde per diseqc switch.

Omdat je in mijn XSAT niks kon instellen als diseqc repeat of zo, en de box ook niet over bidirectionele diseqc beschikt (voor zover ik weet), vermoed ik dat de ontvanger uit zichzelf een herhaalde diseqc-opdracht stuurde als er na een schakelpoging nog steeds geen signaal op de antennekabel kwam. Want anders kon ik niet verklaren, waarom er zo vaak een schakelcommando werd gegeven. Dat dit zelfs met acht switches achter elkaar werkte, had ik niet verwacht :crazy: .

 

Dus, als je een slecht schakelende 1.0 switch hebt, dan zou je dat wellicht ook merken door het traag zappen.

Maar in normale situaties zal het dus niets uitmaken, zoals anderen al aangaven.

 

Alleen het kiezen van 'fast diseqc' in je diseqc-menu kan een beetje helpen, omdat dan bij het zappen op 'e'en satellietpositie de overbodige diseqc-commando's voor satellietkeuze worden weggelaten.

 

groet, A33

  • Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...