Ga naar inhoud


smartwi werkt niet meer bij nieuwe VU+ Solo2


haneli

Aanbevolen berichten


  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

En wat zegt het cam menu van de Vu wanneer je de smartwi in de kaartlezer van de VU gestoken hebt?

Misschien maakt de kaart geen goed contact of is er een probleem met de wireless verbinding van de smartwi?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat zegt het cam menu van de Vu wanneer je de smartwi in de kaartlezer van de VU gestoken hebt?

Misschien maakt de kaart geen goed contact of is er een probleem met de wireless verbinding van de smartwi?

Hoi ceesv,

 

als ik de originele kaart in de VU+ heb zitten dan wordt er onder menu/instellingen/cccam/kies softcam keurig netjes de details van de CD kaart getoond zoals secam/mediaguard etc etc

Als ik de clientkaart van de Smartwi erin stop (originele CD kaart uiteraard in de smartwi master) en ik wil 'kies softcam' selecteren dan gebeurt er niks.

Als ik dan kijk onder cccam smarcard info zegt ie dat er in dev/sci0 zowel als in dev/sci1 geen kaart aanwezig is.

Stop ik dan de originele CD kaart weer terug in de VU+ dan geeft ie onder cccam smartcard info aan er ihn dev/sci1 een seca card van canal digitaal zit. En dat klopt dus....

Dezelfde smartwi clientcard nogmaals getest in een andere ontvanger (SAB) en daar werkt het vlekkeloos.

Dus het zit 'm overduidelijk in de VU+, maar wat kan hier nou mis zijn??

In ieder geval veel dank voor het mee willen denken...

VU+ Solo2 Open pli 4.0 Smartwi 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien een mechanisch probleem, maken de contact lipjes wel goed contact met de smartwi cliënt kaart?

Gaat de cliënt kaart wel ver genoeg in de kaartlezer?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben, ik geloof daar niet zo in.
Ik gebruik de SmartWi al ongeveer 10 jaar en heb hem bij mij op zeker 6 verschillende merken satellietontvangers gebruikt. Ook heb ik hem regelmatig uitgeleend aan mensen om hem uit te proberen en die hadden weer andere merken ontvangers. Het werkte altijd goed.
Ook maakt het niet uit hoe je de cliëntcards in de satellietontvanger steekt want de contacten zitten aan beide kanten van de kaart.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een Smartwi type 1 met aan één kant de chip.

De client kaart -versie 3- verkeert plaatsen is bij mijn versie3 kaart dus wel mogelijk.

De chip is overigens veel groter als op de foto van Sprietje en heeft 4 banen in plaats van de drie op de foto.

De componenten op de client zijn ook nog niet netjes weggewerkt onder een zwarte afdekking zoals op de foto.

Ik denk overigens net als Sprietje dat de chip gewoon moet werken maar dat de client te ver in het slot wordt geplaatst.

Om te testen zou de client in stappen van een millimeter terug getrokken moeten worden.

 

Nog even een aanvulling.

De chip van de CanalDigitaal kaart zit 5 mm uit het midden en heeft 4 banen.

Een client kaart met drie banen kan dus wel verkeert geplaatst worden ook als de client aan twee kanten een chip heeft.

aangepast door Johan45
aanvulling

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johan45,

 

Dan heb jij nog een ouder model, bij mij zitten er zwarte kapjes op net als bij Sprietje.

De client kaarten werken hier op:

TF7700 HSCI, Homecast HS2100, XTrend ET4000 en op DSR 7141 maar niet in de M7 SAT 801 ontvangers.

Op al deze modellen heb ik de client kaarten in beide standen uitgeprobeerd, de chip zit asymetrisch.

post-35794-0-74673800-1430085994_thumb.jpg

post-35794-0-29907700-1430086009_thumb.jpg

aangepast door ben klever

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben klever

Ik zie een client versie 8 op je foto, de asymmetrische plaatsing van de contacten maakt het inderdaad onmogelijk om de kaart verkeerd te plaatsen. Zijn toch wel slimme jongens en meisjes die dit bedacht hebben.

Op je foto is ook te zien dat de 6 contacten gebruikt worden.

De versie 3 client -zie foto- heeft 8 contacten waarvan er slechts 6 gebruikt worden, daar zijn de clients dus gelijk in.

De verschillen tussen de clients zijn alleen opties zo te zien.

 

Misschien dat de afstand van de contacten naar de voorkant van de kaart verschillend is.

Bij de versie 3 is dit 8 mm en is daarmee gelijk aan de CanalDigitaal kaart.

Op jouw foto van client en CanalDigitaal kaart bericht #21 lijkt de afstand verschillend, maar dit kan opties bedrog zijn.

IMG_20150427_103912.jpg

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan45,

 

Die lens v.d. camera is niet zo best.

Net net nog even opgemeten maar de chips zitten beide op 8,5 mm afstand v.d. voorkant, dus dat kan het niet zijn.

 

Trouwens ik had ooit ergens gelezen dat de versie 8 een verbeterde antenne heeft (gemodificeerd) dan het versie 3 model.

Van het versie 3 model verdween de antenne een stukje in de ontvanger.

Op mijn Smartwi kaart is de antenne ingekort en dus niet meer te zien.

aangepast door ben klever

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben klever, 

De antenne verdwijnt niet in de decoder, ook niet gedeeltelijk.

Misschien dat er decoders zijn waarbij dit wel het geval is maar die heb ik niet in mijn bezit.

 

Ccam staat gewoon geinstalleerd op de VU+.

Heb nogmaals de Smartwi clientkaart getest icm de originele CD kaart in een andere ontvanger en dan werkt de Smartwi clientkaart prima. Op een of andere manier 'leest' de VU+ dus niet de clientkaart van Smartwi.

 

Maar waarom niet???????

 

Misschien dat Cccam 2.30 de client niet leest. Nieuwe decoders worden vast niet afgeleverd met een oudere Cccam.

Je kan een oudere Cccam proberen, Seca2 wordt namelijk ook niet "gezien" door cccam 2.30

 

Download Cccam 2.21,  installeren doet de decoder zelf, daarna Cccam 2.21 activeren, misschien dat de client dan wel herkend word.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...