Ga naar inhoud


Oude Hdd kopieren naar Nieuwe Hdd gaat langzaam.


Loui (K)

Aanbevolen berichten

Ik heb een 160Gb hdd in mijn Dm8000 zitten, nu is deze bijna vol. Ik heb nu een Hdd van 1tera en wil dus alles van deze oude hdd over zetten naar de nieuwe, maar nu gaat dit erg traag via netwerk hoe kan ik dit het beste doen? Ik heb allebei hdd's in de dm8000 aangekoppeld als hdd en SDA1 en via tuxcom de mappen van a naar b gekopieerd maar dit gaat niet echt goed. graag een betere oplossing als die ik nu gebruik hi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Ik heb de films eerst naar de NAS gekopieerd. Daarna HDD vervangen, geconfigureerd en daarna weer terug gezet. Duurde ruim 8 uur voor 160Gb. Dus viel op zich wel mee en meteen een backup van de films

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helaas geen nas, het enige wat ik hier heb is een laptop de PC heeft de geest gegeven voor een maand terug. Vrouw en dochter gebruiken een Ipad, vandaar het zo lastig is. Maar een docking station om te clonen is een optie. Een kennis van mij heeft er een als het goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Als je die laptopn via WiFi hebt aangesloten in je thuisnetwerk kan het inderdaad wel flink langer duren. Zet de laptop even bedraad aan je router en kopieer op die manier. Gaat al gauw 3 maal sneller. 160Gb is nu ook weer niet zo erg veel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als beide schijven aan je box hangen, kun je inloggen via telnet en dan een copy commando geven.

In jouw geval zoiets als: cp -R /hdd/movie /dev/sda1/

Je maakt dan de kopie lokaal op je box. Dat zou vrij snel moeten gaan.

 

Telnet zit standaard in Windows maar moet je vaak even aanzetten.

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...