Ga naar inhoud


geen ontvangst van tv vlaanderen op astra 3


lukke

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik woon al 12 jaar in het zuiden van Spanje (Ronda) en al die tijd heb ik TV Vlaanderen via astra 1.

Ik heb nu een schotel bijgezet om astra 3 te ontvangen, 100 hoog en 90 breed (merk ?) , LNB is Black Premium twin 40 mm LNB (rt inverto.tv) Ik denk dat ik hiermee astra 3 ontvang, de transponders 12187 H en 11856 V ontvang ik uitstekend. (kwaliteit 78%) De transponder 12129 V ontvang ik helemaal niet.

Geen enkele TV Vlaanderen zender kan ik via astra 3 ontvangen. Wel andere HD zenders.

De zenders via astra 1 zijn geen probleem.

 

Dus ik heb twee afzonderijke schotels, eentje voor astra 1 en eentje voor astra 3.

verbonden door een diseqc-switch (Fte normal UMS 125) ). Astra 1 op poort A en Astra 3 op poort B.

De ontvanger - decoder is een Ferguson Avira combi 150.

 

wat zou er fout lopen waardoor ik de zenders van TV Vlaanderen op astra 3 niet ontvang ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op dit forum.

In Ronda is een shotel van 90cm breed en 100cm hoog aan de minimale kant. Meestal wordt daar een schotel van 100cm breed en 110cm hoog gebruikt.
De transponderspecificaties zijn voor alle drie genoemde transponders hetzelfde namelijk DVB-S2, 8PSK, 27.000, 2/3.
Ook ontvang je zowel horizontaal als verticaal gepolariseerde transponders die allemaal in de hoge band zitten.
Je zou dus zeggen dat je ook 12129V ook zou moeten kunnen ontvangen.

Ik zou zeggen, plaats de F-connectors nog eens opnieuw want als deze niet correct geplaatst zijn, is het mogelijk dat je zomaar een bepaalde transponder niet kunt ontvangen.
Heeft dat geen resultaat, dan toch maar eens kijken of je de schotel nog net iets beter uit kunt richten waardoor je wat meer signaalkwaliteit haalt.
Geeft ook dat geen resultaat, dan zou ik een Inverto Black Ultra nemen i.p.v. de Inverto Black Premium.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Ik zou zeggen, schotel wat te klein.  Vereist is minimum (!) 100cm schotel maar gezien uw locatie is béter en stabieler de 120cm schotel.  Zie footprint Astra 3 satelliet op http://www.ses.com/4627900/satellite-fleet  dan begrijp je t'wel.

 

Tip :

  • Voor ontvangst TV Vlaanderen in zuid-Spanje is de Duo-LNB (4,3°) voor Astra 1 & Astra 3 ongeschikt. De goede werking van deze Duo-LNB is constructief beperkt voor gebruik met schoteldiameters van 60 tot max. 80cm. Vermits een schotel van 80 cm niet voldoende capteert om Astra 3 te kunnen ontvangen ben je dus in zuid-Spanje quasi verplicht om één grote schotel (liefst 120cm) te gebruiken in combinatie met 2 aparte LNB's.
  • Andere optie is de bestaande schotel van TV Vlaanderen te behouden voor Astra 1 (19,2) en een andere (grotere) schotel bij te zetten voor Astra 3 (23,5) . Dat is uiteindelijk ook simpelweg gewoon de béste oplossing. :)

 

Succes.

RC2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoedelijk is je schotel op astra 19,2 gericht, anders zou je op 12187 H oa Een HD, Canvas HD, NPO 1 HD en NPO 2 HD ontvangen.

Hier kun je zien welke zenders op welke frequenties zitten.

 

19,2 oost : http://nl.kingofsat.net/pos-19.2E.php

23,5 oost : http://nl.kingofsat.net/pos-23.5E.php

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De genoemde frekwenties kunnen inderdaad van 19oost zijn.

Welke hd-programmaas van 23oost ontvang je dan wel (wat je schrijft)?

 

Heb je diseqc instellingen van 23oost ingesteld, zo ja hoe?

En heb je de ontvangst van 23oost gecheckt met de diseqc switch er tussenuit?

 

Groet, A33

 

NB ik zie dat alles onderstreept doorkomt. Werk nu op een tablet; geen idee hoe ik dat kan corrigeren. Sorry.

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...