Ga naar inhoud


Garantie via inverto


musz

Aanbevolen berichten


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

 

De garantie is maar 2 jaar zie: http://www.inverto.tv/guide/?p=16
 

 

Pfoe zeg. Wat een verschil. Sommige hebben 2, 3 of 5 jaar garantie. Allemaal omslachtig. Mijn lnb valt nog gelukkig onder de garantie van 2 jaar.

 

Zojuist een mailtje gestuurd naar LNBsupport@inverto.tv 

 

Hopelijk reageren zij wel in tegenstelling tot info@inverto.tv  en   websupport@inverto.tv.

 

Misschien is het wel allemaal 1 pot nat. haha.

aangepast door musz
Link naar reactie
Delen op andere sites

De garantie is maar 2 jaar zie: http://www.inverto.tv/guide/?p=16

 

 

Dat klinkt meer als voldoende.

6 jaar is een marketing truuk om concurrenten uit het veld te slaan. De nietsvermoedende goedgelovige Jan Kaas gaat dat doen geloven en koopt zo´n ding op grond van de lange garantietijd. Wordt dan ook vaak met die onzinnige 0,2 dB overrompeld die niet of nauwelijks te verifieren is.

 

Wat doet zo´n 6 jaar garantie fabrikant eigenlijk met een LNC die bij volle zon een tijdje in het brandpunt van een schotel heeft staan te bakken en daardoor kapot is gegaan? Dit komt ieder jaar weer voor.

Ik zou dat wel eens willen proberen met zo´n LNC hier bij mij met de zon in het Midden Oosten. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat klinkt meer als voldoende.

6 jaar is een marketing truuk om concurrenten uit het veld te slaan. De nietsvermoedende goedgelovige Jan Kaas gaat dat doen geloven en koopt zo´n ding op grond van de lange garantietijd. Wordt dan ook vaak met die onzinnige 0,2 dB overrompeld die niet of nauwelijks te verifieren is.

 

Wat doet zo´n 6 jaar garantie fabrikant eigenlijk met een LNC die bij volle zon een tijdje in het brandpunt van een schotel heeft staan te bakken en daardoor kapot is gegaan? Dit komt ieder jaar weer voor.

Ik zou dat wel eens willen proberen met zo´n LNC hier bij mij met de zon in het Midden Oosten. :D

 

Goede vraag, een goede fabrikant of winkel zal die moeiteloos moeten vervangen. haha

 

 

Ik heb bericht gekregen van Inverto. Eindelijk  :)  :)  :) !

 

Ik heb de lnb opgestuurd naar Luxemburg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Drs. IJzerbout

Over hoe lang lnb's meegaan?
Anderhalf jaar geleden hadden vrienden van ons een nieuw monoblock nodig voor in Spanje. Ik adviseerde ze een Inverto. Toen ze in Nederland waren gingen ze naar een bekende satellietshop. Tja, die Inverto hebben we op dit moment niet in huis maar deze was nog veel beter zei de verkoper.
Het was een Edision. Dat is een Grieks fabrikaat.
Twee maanden geleden hadden ze slechte ontvangst. De plastic deksels waren volledig door de zon verteerd en door de wind waren er stukjes uitgebroken. Een spin vond in de golfpijp een mooi onderkomen waardoor de ontvangst aller beroerdst werd.
Ja stuur maar op zei de winkelier de dat terwijl ik deze foto had gemaakt.
Tja zeiden onze vrienden, opsturen naar Nederland vanuit Spanje kost net zoveel als een nieuwe, dus laat maar zitten. Hij heeft er nu twee nieuwe plastic doppen op gelijmd. Glas kan ook als er geen lood in zit.
Bij Inverto gebruiken ze een veel betere plasticsoort. Die kan wel tegen de zon.
Zo zie je, goedkoop is duurkoop.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom juist prefereer ik prime focus schotels.

Daar heb je dat probleem niet. En zeker niet hier waar de de zon onbarmhartig zo ongeveer 365 x 7 schijnt.

 

Ik heb één offset primefocus hier in gebruik van 1 mtr. Daar zit een Invacom LNC in met afzonderlijke feedhoorn.

De plastic kap is nog prima in orde en is al zeker 10 jaar oud. Mocht ie het begeven is het nog geen probleem want het regent hier toch nooit. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb vandaag de nieuwe Inverto black ultra quad binnengekregen van Inverto. Ze hebben de lnb vervangen voor een nieuwe. Oude was defect.

 

Ik heb de lnb op de rail geschoven op de juiste afstand die Sprietje berekent heeft en alles werkt weer zoals vanouds.  :grin:

De Astra 2 komt weer keihard binnen.

 

Wat mij opviel aan de lnb en het doosje, is dat er nu geadverteerd wordt met ultra-hd en 4g. Op het oude doosje vond ik deze termen niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste musz

Ik denk dat dat toch echt alleen naar reclame items zijn want de concurrentie schermt al langere tijd met deze kreten en dan kun je niet achterblijven hè?
Dit verschijnsel hadden we eind zestiger jaren ook toen de kleuren-tv zijn intrede deed. Toen hadden we ineens allemaal nieuwe antennes nodig voor de kleuren-tv.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Dit verschijnsel hadden we eind zestiger jaren ook toen de kleuren-tv zijn intrede deed. Toen hadden we ineens allemaal nieuwe antennes nodig voor de kleuren-tv.

 

 

Dat is gedeeltelijk waar.

Als de zwartwit ontvangst al van wat ruis voorzien was, dan was dit misschien nog te accepteren en niet hinderlijk.

Bij kleur werd deze ruis echter soms zeer storend en kon een mooi kleurenplaatje behoorlijk verzieken, vooral door chroma-ruis.

Was de SNR te laag dan kon het zelfs voorkomen dat de kleurweergave heen en weer schakelde tussen kleur en zwartwit of helemaal geen kleur.

Daarom zat er op de eerste KTV´s ook nog een schakelaar voor kleur of zwartwit.

Je had misschien geen nieuwere antenne nodig maar wel een betere. :)

 

Hetzelfde geldt voor FM Stereo...daar had je wel degelijk een betere antenne voor nodig, ook al was de mono ontvangst prima.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zoals bijv. de 23 elements FM-antenne van producent Ron Smith, de Galaxie 23 met een versterking van minimaal 19dB over de gehele FM-band van 88-108MHz en een voor-achterverhouding van 38,9dB en een lengte van 340cm.
 

post-60869-0-11957800-1438010565.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...