Ga naar inhoud


Philips (TP Vision) hoe zit dat nu precies?


Aanbevolen berichten

In de vakhandel wordt nogal laatdunkend gedaan over de huidige generatie Philips LED-tv's.

De firmware zou op diverse punten te wensen overlaten, een aspect dat in dit forum ook al eens genoemd werd.

 

In een recente test in het Duitse tijdschrift "Hifi Test" worden enkele modellen juist geprezen om hun superbe beeldkwaliteit. (onder meer 55PFS8159)

 

Hoe zit dat nou?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Elk model zal zo zijn voor en nadeel hebben de ultra HD tv's laten nogal wat te wensen over wat dacht je van de hvec codec die in nog geen enkele tv aanwezig is ook staat contrast niet erg hoog in het vaandel bij Philips en dan die verschrikkelijk hoge inputlag bij veel modellen

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

je wil bijvoorbeeld Netflix gebruiken daar staan al wat UHD series zoals house of cards en breaking bad dan heeft de tv geen juiste codec aan boord dan moet je dus dat kastje van Philips kopen bij de duurdere modellen word het gratis nageleverd het kastje kost 250 euro daar zit oa de juiste codec in,is er nog iets niet helemaal duidelijk ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb pas een nieuwe Samsung gekocht de ue48ju7000 wat een top tv de uhd codec is aanwezig en het kijken van uhd content via Netflix is een waar genot ik raad je dan ook aan niet voor een Philips te gaan maar kies voor een Samsung,LG,Sony,Panasonic dat zijn de merken waar ik uit zou kiezen...kijk hier maar even waar je op moet letten

http://www.homecinemamagazine.nl/2014/07/4k-ultra-hd-uhd-tv-kopen-waar-moet-je-op-letten/

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

puur op tv...

dus niet via een andere media server of IP gebaseerde app

is die Philips een weelde voor het oog

 

hang der maar eens een VU+ solo4k aan

ik heb het gezien vooraf aan de Anga Cable bij die voorlopers van die VUbox op een 55PFS8159

 

maar het is inderdaad zo dat via web en dus IPstreams dat gedoe met die codecs weer heel belangrijk wordt

daar zit voornamelijk qua firmware en hardware drivers het probleem bij philips

 

ciao ciao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Philips is niet zo'n weelde voor het oog hoor paar modellen in huis gehad maar helaas geen enkele tv kon tippen aan de Samsung die ik nu heb voornamelijk het contrast is vaak heel erg slecht wil niet zeggen dat het slechte tv's zijn maar na 10 jaar Philips voor mij geen Philips meer

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar je ontwijkt de stelling, met direct over 10 jaar Philips ervaringen te gaan spreken

lees nog maar eens

het gaat over de moderne app's die de TV's hebben ingebouwd of nadien kunnen worden ingeladen, die bepaald ten dele de beeldweergave en kwaliteit van streams (dat is toch ook bij alle multimediale toepassingen zo)

 

10 jaar geleden waren er nog geen smartTV's

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

10 jaar geleden was Philips OP TV gebied nog een merk van betekenis, nu is het een Chinees koekblik dat vaak al in de doos kapot gaat.

 

Vraag de diverse verkopende partijen maar die het merk stuk voor stuk liever links laten liggen.

 

Beetje off topic reactie op de eerdere bewering: Samsung is veel te duur (in ieder geval de topmodellen) en de nieuwe serie van Sony (de X85C, X93C die echt net uit zijn) en ook een stuk goedkoper is, geeft ook nog eens veel beter beeld. Ze draaien beide Android TV dat nu al veel beter werkt dan de Android TV modellen van Philips van vorig Jaar.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volledig met Michel eens zowel de software als de hardware is brak en misschien is het niet aan Philips maar de Netflix app op de Philips modellen werkt ook niet naar behoren het geluid valt zo nu en dan weg,heb een paar uhd tv's in huis gehad van Philips allemaal retour en uiteindelijk gekozen voor de ue48ju7000 Samsung wat een verademing wat een verschil !

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, terug naar het feitelijk onderwerp....

Met alle respect voor jullie -negatieve- commentaren; hoe kan het dan dat de Duitse vakbladen unaniem lovend schrijven over de huidige generatie Philipsen?

En die oordelen worden gesteund door echte laboratoriumtesten en berusten dus niet alleen op al dan niet vluchtige kijktestjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd weet ik dat niet mijn bevindingen waren anders ook zijn de meeste reviews niet echt lovend

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...