Ga naar inhoud


nieuwe schotel en lnb. Wel signaal maar geen kwaliteit


petrossa
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Ik heb de volgende apparatuur:

 

Triax TDS 78 cm

Inverto duo lnd quad

homecast 9000

 

Omdat mijn oude schotel (ook een 78 cm) behoorlijk verroest was nieuwe set gekocht. Schotel laten uitrichten door professional. Op zijn veldsterkte meter vrijwel 100% signaal sterkte voor de astra 19.2 op de kabel.

 

Op de homecast echter weliswaar 93% signaal sterkte maar 0% kwaliteit.

Ik had nog oude werkende philips, zelfde resultaat.

 

Ik heb nog een 60cm schoteltje die aangesloten, astra kwam gewoon binnen.

 

Toen een nieuwe testkabel rechtstreeks binnendoor van lnb naar homecast.. geen verbetering.

 

De oude lnb van de vorige schotel erin gezet, geen verbetering.

 

Ik begrijp er niets meer van.

 

Wat kan ik nu nog proberen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


hallo je hebt de Schotel laten uitrichten door professional. zeg je zelf 

dan moet je toch ook beeld hebben ? heb je dat 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, de professional was ook verbaast geen beeld. De ontvanger zegt 'geen signaal' dus ook geen beeld

 

De schotel staat op het dak met vrij zicht op de hemel in Menton Frankrijk, 38 graden elevatie, de schotel ernaast met enkelvoudige lnb doet het wel. 

 

INVERTO DUO QUAD 80cm
geschikt voor 78cm tot en met 88cm schotels

aangepast door ceesv
link verwijderd schotel merken type toegevoegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Menton Frankrijk?, nou ja net geen Italië.

Het gaat volgens mij om deze lnb: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=101&cat=36
Hiervan staan de koppen 54,5mm van elkaar. De afstand moet daar zijn 51mm. Er is dus een afwijking van 3,5mm.
Het is daarom verstandig de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten en niet zoals nu de kop van de Astra 19,2.
De duo-lnb moet 11 graden schuin staan, d.w.z. de vrijhangende kop van de Astra 19,2 moet 10,5mm lager staan dan de kop van de Astra 23,5.
De elevatie van de schotel moet iets lager ingesteld worden, van 38,2 naar 37 graden en de schotel moet bijna 6 graden naar het oosten gedraaid worden.

De satellietontvanger moet op diseqc-1.0 ingesteld worden, dan Astra 19,2 op A en Astra 23,5 op B.
De zenders laten zoeken volgens CanalDigitaal HD.

Dan moet het goed komen.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word gek. Nauwlettend instructies opgevolgd, idd is de afstand tussen twee ontvangers groter dan de originele quad kop die op de oude schotel zat, dus we hebben het over dezelfde lnb

 

Resultaat nog steeds 0%

 

Schiet mij maar lek.

 

Dus net nog geprobeerd met de oude CD lnb maar geen resultaat. Ik haal er hier ter plaatse dan maar een expert bij want hier snap ik totaal niets van. Het ligt niet aan de decoder want op de oude 60 cm schotel die er nog verroest al zo'n 10 jaar bij staat met matig signaal pakttie astra 1en NPO via CD zonder problemen.

 

Nog hartelijk bedankt voor je vriendelijke hulp. Als ik erachter kom wat het was dan laat ik het even weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste petrossa

Het zou natuurlijk kunnen dat die duo-lnb niet helemaal in orde is.
Je hebt vier aansluitingen. Als je de coaxkabel nu eens op een andere aansluiting zet, heb je dan ook nog geen beeld?

Welke coaxkabel gebruik je precies. Elke meter staat er een aantal keren iets opgedrukt. Kun je eens aangeven wat er precies op staat.
Hoe lang is de coaxkabel ongeveer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kabel is zo'n 50 meter, de opdruk is 21VatCa

 

Maar het heeft jarenlang prima gewerkt. >90% signaal en kwaliteit

 

Enige vervanging nu schotel en lnb. Maar zelfs met oude LNB geen resultaat dat is zo vreemd. Kabels met multimeter doorgemeten geen sluiting, bij opzettelijke kortsluiting normale weerstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja inderdaad. Prima kabel voor korte afstanden dus. Zoals ik al melde, het werkte jarenlang zonder problemen. Ik snap er niets van. Kijken wat lokale sateliet expert ervan bakt. Ik schreef al dat ik zelfs binnendoor via de trap rechtstreeks de lnb had doorverbonden en dan praten we over max 20 meter kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal geen prima coaxkabel voor satellietontvangst. Goedkope troep uit China. Een middenader van ijzerdraad met een paar micron koper er overheen. Gebruik maar goede coaxkabel met een massief koperen middenader en liefst ook een vlechtwerk mantel van koperdraad en geen aluminium. De lnb's en diseqc-switches krijgen te weinig spanning van de satellietontvanger waardoor ze niet goed werken.

Er staat ook geen schotel op afgebeeld op de rol coax alleen maar een antenne en daar is die wel geschikt voor.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...