Ga naar inhoud


Mutant 1200HD


maja

Aanbevolen berichten


Zou niet te hard juichen.. Zonder CI+ support heb je steaks geen ruk meer aan deze Enigma2 boxen.. SECA3 is aan de uitvasering begonnen. Hoelang deze kaarten nog werken is natuurlijk koffiedik kijken, maar je koopt een ontvanger voor 3 tot 5 jaar. Het is maar de vraag of M7 nog zolang met Seca3 draait... Canal Digitaal heeft de eerste 2 receivers voor Viaccess ORCA al aangekondigd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen het huidige kanalen aanbod met seca protection echt niet maar zo "orca" only maken.

Dat wordt een versterfhuis constructie. Hoe lang heeft het wel niet voor irdeto geduurd? De truuk was toen om alle extra nieuwe kanalen enkel seca only te maken. Dat geintje kunnen ze nu ook weer uithalen. Alleen ik ben tevreden met huidige aanbod dus mij boeit het niet.

Ok, ze kunnen de extra nano01 protection aanzetten voor ook de non premium channels maar daar lokken ze alleen maar mee uit dat de nano01 sessionkey publiek gaat. En dan kunnen ze wel de volgende sessionkey ervoor draaien maar die gaat er net zo hard achteraan.

Nee, die orca dat duurt nog wel even. We gaan nog zeker fiks aantal jaren tegemoed waar ze gedwongen worden de oude seca codering in stand te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die exacte procedure heb ik een aantal posts geleden ook al aangegeven. Bij Irdeto lag dat anders omdat er toen een gerechtelijke uitspraak lag i.c.m. Het toen NBW paragraaf 28. Dat speelt hier nu (nog) niet. Toen ging het om gecertificeerde ontvangers tegen de nieuwe garde (Seca). Nu praten we over gecertificeerde ontvangers tegen niet-gecertificeerde ontvangers. Dit heeft M7 contractueel mooi afgewimpeld. Geen kijkgarantie en dat zullen ze snel te gelde maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook zat gecertificeerde m7 ontvangers die alleen seca ondersteunen. Ik moet nog zien of daar een firmwareupgrade voor beschikbaar komt die ze orca compatible maken. Mocht ze dat lukken dan zijn we zuur met onze niet gecertificeerde enigma ontvangers.

Hoewel, de ervaring leert dat nieuwe coderingen toch wel toegevoegd worden aan softcams. Maar dat wordt met iedere smartcard revision lastiger gemaakt. Vroeger kon je prima de communicatie met de kaart aftappen en zien wat er gebeurt. Nu wordt de communicatie tussen de kaart en de ontvanger ook al ge-encrypted. De afgegeven controlwords moeten zelfs nog eerst door de cpu nabewerkt worden in de ontvanger alvorens ze door de ca chip gebruikt kunnen worden om scrambled stream te decrypten.

Zelfs de nabewerking gebeurt nu volledig in de cpu, er wordt geen encryption key meer van/naar ram of flash geladen.

Dus om een nieuwe moderne encryption revision te hacken moet je op een paar levels meer dan goede kennis hebben... en tijd!

En als dat allemaal al lukt... ga je het dan wereldkundig maken?

 

Maar ik verwacht dus ergens dat m7 hun oude garde gecertificeerde ontvangers niet kan software upgraden en dus versterfhuis constructie moet toepassen. Die oude meuk upgraden is een risico omdat dit wat veiligheidslaagjes afsnoept van de nieuwe encryption.

Als je immers in oude boxen de overencryption niet in cpu kunt uitvoeren maar dat de cpu actief ram/flash nodig is kan dat relatief eenvoudig getapt of gereversed worden (zoals nu met nano01 sessionkey) en dat wil je als security provider niet dus zal die niet meewerken aan het geschikt maken van oude certified receivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een nieuwe Mutant 1200HD op de markt dat zou,wat ik gelezen heb, de opvolger zijn van de 1100HD.

Wat verandert is is mij niet bekend.

Denk dat dit toch wel de belangrijkste dingen zijn:

 

Mutant 1200

CPU dual threaded 750 MHz
256 MB NAND Flash memory
 
Mutant 1100
CPU 750 MHz single
128 MB NAND Flash memory
 
Belangrijker is eigenlijk kun je de huidige image voor de HD1100 van OpenPli hierop gebruiken?
 

 

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ik niet weten wat ik wel weet dat OpenATV er wel images voor heeft. OpenATV 5.1.

 

Inmiddels gelezen dat hij ook voorgeprogrammeerd kan worden met PLI-software. Welke dat is weet ik niet de ontvanger is in ieder geval leverbaar.

aangepast door maja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...