Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Hi ,

Ik heb van de week een slingbox gekocht, om in Italië of waar dan ook ter wereld Nederlandse tv te ontvangen via WiFi internet.

 

Ik moest hiervoor een tweede mediabox bij mij moeder plaatsen en nog een HDMI naar component converter.

 

Gisteren de boel bij me moeder geïnstalleerd en via een app op me iPad had ik meteen beeld!

 

Heb echter 1 probleem, wanneer mij moeder met de AB van kanaal verwisseld, dan schakelt ook de andere mediabox naar dat kanaal. En dat lijkt me geen leuk idee, als ik in Italië voetbal of darts zit te kijken en er komt ineens GTST voorbij.

 

Ik kan de media box niet verplaatsen bij me moeder en ik heb ook geprobeerd om met tape op de display van de tweed mediabox, maar hij blijft het IR signaal ontvangen.

 

By the way ook als ik op mijn iPad de virtuele afstandsbediening gebruik, schakelt de tv van mijn moeder naar dat kanaal.

 

Weet iemand hier iets op?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een beetje tape zal inderdaad niet helpen.

Je moet echt zorgen dat er helemaal geen licht van de Slingbox sensor de kamer in kan en geen licht van een afstandsbediening op de voorkant van de media box kan komen.

Je moet hem daarom bv in een afgesloten kast (denk aan warmte afgifte) zetten, of de hele voorkant afdekken met lichtdicht materiaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Txs! Ik heb vanochtend vanuit een andere locatie op slingbox gekeken en toen ik van kanaal veranderde, veranderde ook het kanaal bij mijn moeder op de tv. ( ze hing meteen aan de telefoon)

 

Komt dit misschien omdat zowel de slingbox als zowel de mediabox van mijn moeder op de zelfde router zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...