Ga naar inhoud


Hoe kan ik CCcam installeren in OpenATV 5.1?


Francor
Ga naar oplossing Opgelost door Gast Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Je moet kiezen voor Oscam-ATV. Let erop dat dit een kale OSCam installeert. De configuratie bestanden dien je zelf te plaatsen! En dat is weer iets op zich...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je moet kiezen voor Oscam-ATV. Let erop dat dit een kale OSCam installeert. De configuratie bestanden dien je zelf te plaatsen! En dat is weer iets op zich...

Tsja, het zijn alle vier Oscam-ATV plugins met een toevoegsel. Ik ga je morgen de specificaties nog wel doorgeven. Niet alles is zoals het lijkt ;) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, het zijn alle vier Oscam-ATV plugins met een toevoegsel. Ik ga je morgen de specificaties nog wel doorgeven. Niet alles is zoals het lijkt ;) .

Het zijn er geen vier maar drie. De specificaties:

1. Oscam_ATV 1.2 10998, werkt niet.

2. Oscam_ATV ymod 18.64, werkt niet

3. Oscam Softcam + Emu mit Configs von deppOn ATV Edition.

Deze laatste heb ik ook geïnstalleerd en die werkt, zonder meer. Is dus al geconfigureerd. Geen centje pijn dus.

 

In het softcam panel bevinden zich 2 cams. 1 is aktief met Oscam 3 dus, maar ik kan 2 ook activeren met ccam2.3.0. Is dat aan te raden of gewoon overbodig?

aangepast door Francor
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt omdat 3. een config heeft. De 1. is de nieuwste maar dan moet je zelf de config maken en opslaan in /usr/keys

Dat configureren is weer heel apart natuurlijk. Geen idee wat dat inhoudt. Maar is het nodig? De twee cams in het softcam panel, moeten die allebei actief zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1. Oscam_ATV 1.2 10998, werkt niet.

 

Werkt wel, goede configs er in gooien..

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hallo Mimisiku,

 

Dat is alweer een tijdje geleden. Mijn VU+solose heeft tot nu toe prima gewerkt en zonder problemen. Tot nu toe :( ...

Een paar dagen geleden kwam Teletext niet goed door, zeg maar versnipperd. Normaal is dat vanwege storing en na verloop van tijd komt het weer goed. Nu niet dus.

Vervolgens heb ik OpenATV opnieuw geïnstalleerd en daar beginnen de problemen weer. Ik kan nergens meer Oscam drivers enzo vinden via de pluginextensie. Ik heb het idee dat een en ander veranderd is. Klopt dat?

Ik hoop dat je nog aanwezig bent op dit forum... De URL die je hier hebt gegeven werkt ook al niet...

 

mvg Francor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels OpenPli geïnstalleerd, met succes. Toch heel simpel. Om Timeshift en opnemen aan de gang te krijgen moet je de extensie PAU installeren en dat gaat als volgt (voor iedereen die dat nog niet weet, en die zijn er genoeg):

De decoder moet aangesloten zijn op internet, anders gaat het niet lukken. Je gaat naar:  menu > applicaties > groene knop > plugins > extensies > PAU > installeren.

Bij plugins wordt eerst de pluginlijst geladen voordat je kunt kiezen, dus even geduld hebben.

Ik vertel het maar zo uitgebreid omdat "de plugin PAU laden" niet voor iedereen duidelijk is..., want hoe gaat dat dan?

Als de plugin geladen is zul je zien dat om te beginnen het programma stilzetten en vervolgen, wat het eerst ook al niet deed, meteen werkt.

OpenPli is beduidend simpeler te installeren dan OpenATV wat mij betreft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

het laden van firmware is identiek

het laden van apps en plugins is ook identiek

maar bij OpenATV is niet standaard een softcam aanwezig

en

bij Openpli moet weer uitgeweken worden naar de Plugin PAU (voor opnemen)

 

allemaal kaas

neem VTI 11.x.x

daar zit alles in

 

eenmaal geleerd hoe te installeren en configureren en je vergeet het nooit meer :grin: , denk ik

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...