Ga naar inhoud


Streamen van sat signaal naar andere locatie


Pino

Aanbevolen berichten

Omdat ik het nergens anders kan plaatsen en google weinig oplevert ..hier dan maar even.

 

Ik ben op zoek naar een device die je  tussen je LNB en je internet in kan zetten om de data die de lnb doorgeeft aan je box al dan niet ingepakt door te sturen / op te vragen op een andere locatie. 

Wat ik vooral tegenkom is een zogenaamde slingbox maar dat is niet echt wat ik zoek.

 

Waarom?

Nou stel je voor dat je op locatie A geen schotel mag plaatsen of geen schotel kan plaatsen maar bij je moeder/vriend/vriendin wel en graag direct de LNB's wil benaderen van afstand( je receiver).

 

Iemand enig idee of het al bestaat?

 

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites


En waarom geen Slingbox? Een slingbox is er juist voor om de door jouw genoemde nadelen te omzeilen van het niet kunnen plaatsen van een schotel. ;)  Je kunt iedere videobron aan de Slingbox thuis hangen en elders bekijken op je pc, tablet of smarttelefoon, al heb je maar net een >1mbps WiFi met de Slingplayer app werkt het al.  Dus extern geen gedoe meer met een satellietontvanger of schotel op een camping hotel of waar ook het werkt als je 3 of 4 G of wifi hebt. :cool:

Een lnb signaal over internet versturen gaat bij mijn weten niet en is ook volkomen nutteloos als er een veel goedkopere oplossing zoals een Slingbox. Ik heb al jaren een Slingbox in gebruik en als ik op vakantie ben waar ook ter wereld, dan heb ik fijn mijn eigen ET8000 of Humax kabel ontvanger bij de hand en kan hem bedienen, films opnemen of afspelen. :/

 

Het nadeel van een slingbox is dat je een receiver op plaats van de ander  (schotel) moet neerzetten. Dat is niet nodig als je de receiver thuis kan plaatsen. 

Een slingbox is leuk voor op vakantie maar komt te kort als je wat meer met je box wil doen dan alleen schotel.

 

Mijn satbox thuis dient voor meer dingen. Ik kan opnemen  naar mijn nas, afspelen vanaf mijn nas. Snel erbij om een nieuwe image erop te zetten. Het biedt gewoon enorm veel voordelen als je fysiek bij de box kan en de box makkelijk bij je eigen netwerk kan zonder allerlei omwegen om er traag te komen.

 

Als een signaal wat vanaf de LNB afkomt  en opgevangen wordt en ingepakt wordt en vervolgens het internet over wordt gestuurd en uitgepakt wordt en aangeboden wordt aan je satbox dan heb je direct aansturing van je LNB.

Sterker nog je kan het zo zien. Je kan dan ook thuis wireless draaien zonder al die kabels te trekken overal. Kastje op zolder en kabels daarheen en klaar is kees.

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak schrijft:

 

"Een lnb signaal over internet versturen gaat bij mijn weten niet"

 

Ja, dat gaat wel maar alleen binnenshuis en niet naar iemand die straten verderop wonen, zie:

satellietontvangst zonder coaxkabel devolo dLAN® TV Sat 2400-CI+

 

 

Dit  had ik ook al gezien op een UK forum. Scheelt je een hoop kabels trekken. 

 

Triax 78 Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je hebt geen 140 dB viervoudig dubbel afgeschermde verliesvrije kabels nodig. Gewoon via het lichtnet en klaar.

Sterker nog, waarom doen we dat niet allemaal, ook al is er de mogelijkheid om coaxkabel te leggen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe werken al die apparaten voor slechts één lnb, niet voor een duo-lnb en al helemaal niet voor een multirail. Daar heb je in Nederland dus niets aan als je de Astra 19,2 en 23,5 wilt ontvangen.

Wel handig voor de Duitsers die honderden Duitse zenders op de Astra 19,2 hebben zitten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...