Ga naar inhoud


Slingbox HD Pro lukt niet te configureren


Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een Slingbox HD Pro gekocht en nu probeer ik deze in te stellen, maar kom maar niet voorbij het eerste stap " locating your slingbox on the network". Op deze melding blijft het hangen. Iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen doen om mijn box aan de praat te krijgen. Lampjes op de boxen branden zowel van de Power als network.

 

post-31445-0-20098900-1447299492_thumb.jpg

aangepast door michaelangelo

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik bezit weliswaar (nog) geen Slingbox. Staat wel op mijn wenslijstje maar deze eeste stap zou zeggen dat de Slingbox nog niet in hetzelfde netwerksegment zit. Meestal heeft zo'n doosje een fabrieksmatig ingesteld IP-adres. Je zou denken dat zo'n doosje in DHCP mode zou starten maar wellicht is deze anders ingesteld. Heb je hem nieuw aangeschaft of 2de hands? Misschien dat de setting van een eerdere gebruiker staat ingesteld?

 

Wat je kunt doen:

1.Apparaat resetten (zal vast wel een knopje of procedure voor zijn)

2.Kijken via het menu wat de huidige instelling is van het doosje. Vervolgens met een stand-alone PC of Laptop even een zelfde netwerksegment maken. Cross-kabeltje naar de Slingbox en vervolgens de setup uitvoeren. In de netwerkinstellingen van de Slingbox de gegevens van jouw netwerk invoeren. Boeltje bewaren en de Slingbox laten afsluiten. Daarna afkoppelen en verbinden aan je eigen netwerk en vervolgens de setup opnieuw uitvoeren.

 

En dan is er natuurlijk de website van de Slingbox zelf.. Gegarandeerd dat zij wel een oplossing kunnen bieden...

Je hebt overigens wel al een Sling account gemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bezit weliswaar (nog) geen Slingbox. Staat wel op mijn wenslijstje maar deze eeste stap zou zeggen dat de Slingbox nog niet in hetzelfde netwerksegment zit. Meestal heeft zo'n doosje een fabrieksmatig ingesteld IP-adres. Je zou denken dat zo'n doosje in DHCP mode zou starten maar wellicht is deze anders ingesteld. Heb je hem nieuw aangeschaft of 2de hands? Misschien dat de setting van een eerdere gebruiker staat ingesteld?

Wat je kunt doen:

1.Apparaat resetten (zal vast wel een knopje of procedure voor zijn)

2.Kijken via het menu wat de huidige instelling is van het doosje. Vervolgens met een stand-alone PC of Laptop even een zelfde netwerksegment maken. Cross-kabeltje naar de Slingbox en vervolgens de setup uitvoeren. In de netwerkinstellingen van de Slingbox de gegevens van jouw netwerk invoeren. Boeltje bewaren en de Slingbox laten afsluiten. Daarna afkoppelen en verbinden aan je eigen netwerk en vervolgens de setup opnieuw uitvoeren.

En dan is er natuurlijk de website van de Slingbox zelf.. Gegarandeerd dat zij wel een oplossing kunnen bieden...

Je hebt overigens wel al een Sling account gemaakt?

1. Reeds gedaan. Wellicht nog een hard reset uitvoeren.

2. Hoe kom ik in het menu. Er zit geen ab bij.

 

En ja, ik heb een account en word niets wijzer op slingbox.com. Ik ga het ook even proberen met enkele oudere software voor de box.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Informatie genoeg op internet....

 

Reset knopje 5 tot 10 seconden ingedrukt houden... Box schakelt terug naar fabrieksreset. Apparaat gaat dan naar DHCP en default wachtwoord..

 

Je geeft trouwens geen antwoord op de vraag of het een nieuwe Slingbox of een 2de handse is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Informatie genoeg op internet....

 

Reset knopje 5 tot 10 seconden ingedrukt houden... Box schakelt terug naar fabrieksreset. Apparaat gaat dan naar DHCP en default wachtwoord..

 

Je geeft trouwens geen antwoord op de vraag of het een nieuwe Slingbox of een 2de handse is...

 

 

Het is me gelukt! Lag aan de versie van de Slingplayer. Met een oudere versie lukt het configureren wel. Het gaat overigens om een 2e handse box en die had ik al gereset. Thanks voor het meedenken.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...