Ga naar inhoud


Wat is de beste LNB ?


Sliderr

Aanbevolen berichten

Ik via marktplaats deze schotel gekocht met 4 quad lnb's (welke weer naar 2 switchen gaan) ik gebruik dus  2 aansluitingen per lnb en ik heb issues met het switchen van satelliet  vroeg me af wat nou de beste lnb is voor mijn schotel en setup, ik overweeg evt een roterende schotel te nemen maar vraag me af is het waard?? Hieronder een foto van mijn schotel setup

 

IMG_0614.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik denk dat je dan best even een aantal vragen beantwoord:

 

- hoeveel ontvangers worden er op aangesloten

- wil je kijken en opnemen tegelijk

 

 

en mogelijk nog enkele andere vragen.

 

Indien je maar 1 ontvanger wil aansluiten en niet wil opnemen, kan een draaibare schotel best wel.

Van zodra je zou willen opnemen of meerdere ontvangers wil gebruiken, lijkt het me beter om een vaste opstelling te gebruiken... Tenzij je de opname doet op de positie waarop je kijkt.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sliderr

Je vraag is me niet echt duidelijk.
Je koopt een schotel met 4 lnb's.
Dan vraag je wat de beste lnb is? Waarom vraag je dat? Ben je niet tevreden?
Dan geeft je aan dat je een draaibare schotel wilt nemen. Waarom? Wil je meer satellieten ontvangen of is er een andere reden.

Geef nu eerst eens aan wat je probleem is.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb problemen met ontvangst en het switchen van satelliet (13 naar 19, 23,5 etc)  - ik vermoed dat er vocht in een lnb gekomen is in een niet gebruikte aansluiting (?), lijkt lijkt me dus beter om 4 x een twin lnb te gaan kopen en die goed te laten aansluiten, zoals het nu zit lijkt me gewoon niet ideaal ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je de diseqc switch vervangt heb je een goede kans dat de problemen opgelost zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sliderr

Je hebt een Visiosat Bisat schotel voor de vier satellieten.
Ik zie daar Inverto-lnb's op zitten.
De witte zijn de Inverto Multiconnect-lnb's met de spitse snuit. Er bestaan geen lnb's die meer gevoelig zijn voor regendruppels op de snuit dan deze.
Niet voor niets dat ze van deze schotelcombinatie af wilden.
De zwarte lnb is ook een Inverto maar deze is wel goed.

Op een Visiosat Bisat schotel kunnen geen vier lnb's gebruikt worden met een normale kop. Er zullen twee smalle lnb's geplaatst moeten worden maar dan liever niet de Multiconnect en beter ook niet op de positie van de zwakke astra 23,5. Mijn advies, gebruik op de positie van de Astra 23,5 en Hotbird de Inverto Black Ultra twin. Op de Astra 19,2 en 28,2 een smalle lnb, bijv. de ALPS twin.
 

post-60869-0-72686100-1447582492.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

als iemand me zou willen helpen met op het dak klimmen dan heel graag.

 

Welke regio/stad woon je dan? Lijkt me niet onbelangrijk dat erbij te vermelden...

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die zit in het buitenland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...