Ga naar inhoud


op zoek naar een betere DVB-T antenne


jozefleon

Aanbevolen berichten

Op zig hoeft een ant.versterker geen probleem te zijn mits dit geen breedband verst.is ,en alleen die kanalen versterkt die van toepassing zijn ,en voorzien is van een sper filter om storingen van 4G netwerk tegen tegaan ,en ruis arm is.

De keuze van de ant.hangt geheel af waar je zit ,en hoe de ontvangst terplaatse is.

@Jozef leon ,die verst.die je daar hebt is een breedband verst.met splitter voor 2 toestellen,deze is nog uit het analoge tijdperk,en is niet zo geschikt voor moderne toepassingen daar deze nogal storing gevoellig zijn ,ook door dat een deel van de UHF band nu voor 4G (mobile internet )gebruikt word.

die Kluisberg daar heb je denk ik op 40 km geen last van,maar ik zou de ant toch eerst maar eens hoger zetten ,en vertkaal,dan zie vanzelf het verschil..

 

Voor  DVB-T -  freqenties -:Wikipedia daar vind je alle gegevens van de desbetreffende zenders ,ook in belgie.,bijv.Brussel kan 56 polarisatiet,vert. vemogen 2kw hoogte 173m

Waver kan..56 hor.80kw 230m hoog

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Voor  DVB-T -  freqenties -:Wikipedia daar vind je alle gegevens van de desbetreffende zenders ,ook in belgie.,bijv.Brussel kan 56 polarisatiet,vert. vemogen 2kw hoogte 173m

Waver kan..56 hor.80kw 230m hoog

 

Deze heeft hij totaal niet nodig columbo , zijn zendermasten van de Waalse omroep en niet deze van de Vlaamse.

 

Hij heeft twee mogelijkheden of wel Egem of Sint-Pieters-Leeuw , beiden op kanaal 22 (482 MHz ) verticaal gericht.

 

http://www.vrt.be/ontvangst-dvb-t

 

Beiden zijn even hoog gelegen : 290 meter en hebben hetzelfde zendvermogen van 20 kw.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-T-frequenties

 

De versterker die je op de foto ziet hoort bij de camping antenne ( wordt samen verkocht in één pakket ) is een simpele splitter naar twee TV's die de nodige versterking hiervoor meegeeft.

Wat hij echt nodig heeft is een goeie breedbandversterker ( kanalen 21 tot 69 ) . Ikzelf gebruik de Johansson 7320 , hiermee kan je de gain regelen tussen 25 en 30 db.

 

Ik zou toch gaan voor de zendmast Egem , het is de sterkste in Vlaanderen en na de Kluisberg heb je praktisch geen natuurlijke hindernissen meer. Het voordeel is ook dat je met praktische zekerheid ook de Franse zenders van Bouvignies gaat binnenhalen.

 

Toevallig ken ik de Kluisberg redelijk goed , de meeste bezoekers gaan enkel tot aan de grote parking en de diverse restaurants , maar vergeet niet die uitschieter via de Torenweg naar de top. Als je rakelings hierlangs kan richten dan voorzie ik geen problemen voor Egem.

 

Echter zou ik ook die antenne aanraden van Sverige , ik heb dezelfde en die is heel goed.  sluit gewoon de antenne op UHF ingang van de Johansson 7320 versterker en de TV uitgang naar je witte splitter-versterker op ANT

post-37533-0-56819700-1447697883.jpg

post-37533-0-56291600-1447698314.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren ik kan u uit ervaring zeggen als je een goed resultaat wild berijken gooi al die oude Rommel in de kliko en begin gelijk met goede matt.dat bespaart een hoop ergenis..

Overigens er zijn div.andere duitse merken ant. met ingebouwde verst.die uitstekend voldoen en deze zijn tevens af geschermt tegen G4  signalen en andere storing .=verplicht.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze heeft hij totaal niet nodig columbo , zijn zendermasten van de Waalse omroep en niet deze van de Vlaamse.

 

Hij heeft twee mogelijkheden of wel Egem of Sint-Pieters-Leeuw , beiden op kanaal 22 (482 MHz ) verticaal gericht.

 

http://www.vrt.be/ontvangst-dvb-t

 

Beiden zijn even hoog gelegen : 290 meter en hebben hetzelfde zendvermogen van 20 kw.

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/DVB-T-frequenties

 

De versterker die je op de foto ziet hoort bij de camping antenne ( wordt samen verkocht in één pakket ) is een simpele splitter naar twee TV's die de nodige versterking hiervoor meegeeft.

Wat hij echt nodig heeft is een goeie breedbandversterker ( kanalen 21 tot 69 ) . Ikzelf gebruik de Johansson 7320 , hiermee kan je de gain regelen tussen 25 en 30 db.

 

Ik zou toch gaan voor de zendmast Egem , het is de sterkste in Vlaanderen en na de Kluisberg heb je praktisch geen natuurlijke hindernissen meer. Het voordeel is ook dat je met praktische zekerheid ook de Franse zenders van Bouvignies gaat binnenhalen.

 

Toevallig ken ik de Kluisberg redelijk goed , de meeste bezoekers gaan enkel tot aan de grote parking en de diverse restaurants , maar vergeet niet die uitschieter via de Torenweg naar de top. Als je rakelings hierlangs kan richten dan voorzie ik geen problemen voor Egem.

 

Echter zou ik ook die antenne aanraden van Sverige , ik heb dezelfde en die is heel goed.  sluit gewoon de antenne op UHF ingang van de Johansson 7320 versterker en de TV uitgang naar je witte splitter-versterker op ANT

Ik zou toch de juiste locatie van Jozefleon eens willen weten, want ik denk als hij zijn antenne op Sint Pieters Leeuw richt, hij met de achterkant dan probleemloos Bouvigny en ook Doornik kan ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...