Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Alex1970

Oude Ziggo smartcard aanmelden bij 'andere aanbieder'.

Aanbevolen berichten

Volgens een medewerker van Ziggo zijn de oude Irdeto- smartcards nog te gebruiken bij andere aanbieders (dus bijv. DELTA, Caiway, Kabel Noord?).

Uiteraard weten ze dat niet zeker en zou ik moeten informeren bij de 'andere aanbieder', maar ik geloof er op voorhand al geen snars van.

Wie heeft er momenteel (dus na de overname door Liberty Global) nog ervaring met het aanmelden van een Irdetokaart als tweede kaart bij Ziggo?

Onmogelijk voor alle klanten?

Of alleen niet mogelijk voor klanten in ex-UPC-gebied?

En wat zou er waar zijn van het aanmelden bij bijv. Delta? Broodje aap?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor zover ik weet kan je in ziggo gebied dus geen oud upc gebied nogsteeds kaarten activeren. 3 via mijn ziggo en 2 via de klantenservice. In oud UPC gebied kun je geen kaarten op je naam zetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Mimisiku

Correct. Alleen in oud Ziggo/@Home/Caiway gebied kun je Irdeto kaarten laten registreren. Eris wel een restrictie:

Registratie alleen mogelijk bij een bestaand abonnement! Nieuwe klanten krijgen onverbiddelijk de Horizon box met Nagra codering.

Tot maximaal 3 kaarten via Mijn Ziggo en 2 via de klantenservice. Voor die laatste 2 moet je wel heel erg overtuigende argumenten op tafel leggen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vorige week nog gebeld om kaart 4 en 5 te registreren en ik heb hiervoor geen argumenten op tafel hoeven leggen.

Lijkt me ook niet nodig. Ze adverteren er zelf mee op mijn ziggo :).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Mimisiku

Dan had je een "lieve" medewerker. Bij mij was het lastiger....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mimisiku schreef op 03 Dec 2015 - 20:04:

Dan had je een "lieve" medewerker. Bij mij was het lastiger....

Dat bedoel ik, bij Ziggo kun je officieel 3 kaarten registreren, 4 of 5 of 6 is uit het verleden. Ik had een probleem met Oscam doordat ik nog een oude blauwe 602 kaart had die wilde niet werken. Ik heb toen een nieuwe kaart gekocht voor 10 euro, deze wilde ik registreren en dat ging niet. Ik moest eerst een oude kaart deactiveren voordat mijn nieuwe kaart geregistreerd kon worden, en die zit nu in mijn Oscam servertje. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben er zelf nu inmiddels achter dat je in vm. UPC-gebied onmogelijk een Irdeto kaart kan krijgen of activeren, geheel naar verwachting dus.

Dit terwijl de Irdeto-codering sinds de fusie wel meegestuurd wordt.

Helaas zit ik dan nu met een onbruikbare oranje Irdeto kaart en de Nagravisionkaart die in de meegeleverde Mediabox zit gaat niet werken in OScam...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Mimisiku

Wat je kunt proberen is om iemand te vinden in het oude Ziggo gebried die bereid is om jouw kaart aan haar/zijn abonnement te koppelen. Ik had gelukkig een collega die bereid was...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat je kunt proberen is om iemand te vinden in het oude Ziggo gebried die bereid is om jouw kaart aan haar/zijn abonnement te koppelen. Ik had gelukkig een collega die bereid was...

Dat is dus vooralsnog niet gelukt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is dus vooralsnog niet gelukt.

Tja maar wie gaat er nu een oude Ziggo kaart overnemen als je die voor 10 euro incl verzenden nieuw koopt. Ik zit gelukkig nog in een Ziggo gebied en daar kan ik nog gewoon 3 kaarten registeren. 

Bij Delta kun je ook 3 kaarten registreren, en een starters pakket koop je voor €24,95, dat vroeg Ziggo er vroeger ook voor maar die koop je nu al voor 10 euro zoals ik al schreef. Heb even gezocht voor je maar je betaalt overal dezelfde prijs, maar dat komt vast doordat het Delta gebied veel kleiner is dan het landelijke Ziggo en het aanbod van kaarten daardoor groter is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja maar wie gaat er nu een oude Ziggo kaart overnemen als je die voor 10 euro incl verzenden nieuw koopt. 

Dat gaat niet meer lukken, inmiddels zijn ze bijna uitverkocht. Die er nog zijn kosten nu 100 euro.

Via ziggo kun je er naar verluidt nog een krijgen door in oud-ziggo gebied een abo met play start te nemen.

Dan zou je een Humax 5300c met smartcard in bruikleen krijgen.

Maar ik begrijp dat Alex iemand zoekt die zijn kaart wil registreren en niet dat hij 'm wil verkopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nieuwe klanten krijgen onverbiddelijk de Horizon box met Nagra codering.

Dit is zoals ik ook al eerder heb gemeld niet waar, bij een abo met tv-gedeelte play start krijg je geen Horizonbox.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
youriy schreef op 11 Jan 2016 - 14:42:

Dat gaat niet meer lukken, inmiddels zijn ze bijna uitverkocht. Die er nog zijn kosten nu 100 euro.

Via ziggo kun je er naar verluidt nog een krijgen door in oud-ziggo gebied een abo met play start te nemen.

Dan zou je een Humax 5300c met smartcard in bruikleen krijgen.

Maar ik begrijp dat Alex iemand zoekt die zijn kaart wil registreren en niet dat hij 'm wil verkopen.

Net even gezocht ik zie ze nog steeds te koop tussen de 10 en 25 euro dat valt dus nog wel mee, en voor 40 euro was er iemand dan kreeg je er een ontvanger bij. :D

Als je geluk hebt staan ze te koop als er iemand overstapt op glasvezel, zo heb ik diverse kaarten en ontvangers geregeld voor mezelf en een paar oudere buren. ;) Ik kan op hun adressen zo nog een paar kaarten activeren, want die hebben vaak maar 1 ontvanger, voorlopig heb ik er zat, en mijn oranje Ziggo kaart  zit in mijn interne Oscam servertje. :whistle:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat zijn dan 2e handse en geen nieuwe zoals je in #10 stelt. De vakhandel is zo goed als uitverkocht.

aangepast door youriy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen