Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
Alex1970

Oude Ziggo smartcard aanmelden bij 'andere aanbieder'.

Aanbevolen berichten

hansputters schreef op 11 Jan 2016 - 19:31: hansputters schreef op 11 Jan 2016 - 19:31:

Mag hier natuurlijk geen namen noemen dus dan maar via een omweg

verkoopt nog steeds nieuwe Ziggo kaartjes....

Dat bedoel ik en dat is nog een bekende firma ook, de firma's met die woekerprijzen proberen een slaatje uit te slaan uit de zogenaamde schaarsheid, en een 2e hands kaart is echt niet versleten hoor dat maakt geen moer uit.

En je gelooft het of niet maar ik kocht vanmiddag nog een Humax 5200 met 500gb hdd voor 15 euro met een oranje Ziggo kaart erin, die mensen deden hem weg omdat ze overstapten op glasvezel. :whistle:

aangepast door Sjaak(k)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap je niet!

Zo'n kaartje kost bij het bedrijf in kwestie ca. 30 Euries.

Dat beschouw je als woekerprijs?

Wel eens gehoord van een verdienmodel bij het MKB?

Tja, niet iedereen voelt zich thuis op de Zwarte Markt & Co........

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansputters schreef op 11 Jan 2016 - 23:25:

Ik snap je niet!

Zo'n kaartje kost bij het bedrijf in kwestie ca. 30 Euries.

Dat beschouw je als woekerprijs?

Wel eens gehoord van een verdienmodel bij het MKB?

Tja, niet iedereen voelt zich thuis op de Zwarte Markt & Co........

@youiry had het over 100 euro en dat noem ik woekerprijzen, en dat is geen verdienmodel maar uitbuiten en gebruik maken van zgn schaarsheid. En die kaart voor 10 euro is gewoon bIJ een webwinkel met een web keur certificaat :P  En niks zwarte markt gewoon op een veiling site, daar is toch niks mee, daar adverteren ook MKB firma's

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat gaat niet meer lukken, inmiddels zijn ze bijna uitverkocht. Die er nog zijn kosten nu 100 euro.

100 Euro?

Ik zie dat op een bekende online verkoopsite smart cards nu worden aangeboden tussen € 22 en € 35.

Dan kan ik denk ik beter nog even wachten voor mijn ongebruikte oranje Ziggo kaart (met CI+ module) in de verkoop gaat.

Want toen in eind vorig jaar keek was er ruim aanbod voor € 10.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

2 vraagjes:

- indien je een abonnement hebt in het upc gebied kan je dan zo'n smartcard ook activeren bij iemand die in het oude ziggo gebied woont (maar wel op je eigen abonnement dat geregistreerd is in het UPC gebied )

- welke kaarten werken? (ik zag verschillende kaarten; blauw, verschillende oranje. wel handig om te weten....)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Mimisiku

Je kunt géén UPC achtig abonnement afsluiten op een oud Ziggo kaartje... Je krijgt dan het abonnement van de oud Ziggo hoofdkaart op de kaart...

De oranje Ziggo (Irdeto!!!), de oranje-witte Ziggo werken in OScam en CCcam

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

2 vraagjes:

- indien je een abonnement hebt in het upc gebied kan je dan zo'n smartcard ook activeren bij iemand die in het oude ziggo gebied woont (maar wel op je eigen abonnement dat geregistreerd is in het UPC gebied )

- welke kaarten werken? (ik zag verschillende kaarten; blauw, verschillende oranje. wel handig om te weten....)

Dit is het antwoord van Ziggo :''Een ziggo smartcard ACTIVEREN in het voormalig upc gebied is niet mogelijk.

Echter een reeds geactiveerde smartcard zal in sommige gevallen werken als men bv verhuisd van ziggo gebied naar upc gebied''.

Als je een kaart kunt bemachtigen met een abo uit een oud Ziggo gebied, neem dan een oranje kaart, ik heb zelf nog 2 blauwe kaarten maar die hebben een caid 602, en die wil niet lekker werken in een softcam in een E2 ontvanger. Een oranje heeft caid 604 die werkt prima met de diverse softcams.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast Mimisiku

Een reeds geactiveerde Ziggo Irdeto kaart werkt in heel het "oude" UPC gebied. Zelf kunnen testen met mijn kaart in Haarlem, Friesland en Gelderland... Werkt prima..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ok. een oranje kaart dus.

het is me nog steeds niet duidelijk of het mogelijk is om een kaart te activeren in een oud ziggo gebeid met je eigen abonnement in het upc gebied? Ik begrijp uit de reacties dat als ik een reeds geactieveerde oranje kaart heb uit het oude ziggo gebied ik gewoon overal kan kijken. Echter een niet geactiveerde kaart wat zijn daar de opties voor? Kan je die activeren met een UPC-area abonnement in een receiver bij iemand in het oude ziggo gebied maar met je eigen (UPC-area) gegevens????

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
satsatsat schreef op 13 Jan 2016 - 20:42: satsatsat schreef op 13 Jan 2016 - 20:42: satsatsat schreef op 13 Jan 2016 - 20:42: satsatsat schreef op 13 Jan 2016 - 20:42: satsatsat schreef op 13 Jan 2016 - 20:42:

Ok. een oranje kaart dus.

het is me nog steeds niet duidelijk of het mogelijk is om een kaart te activeren in een oud ziggo gebeid met je eigen abonnement in het upc gebied? Ik begrijp uit de reacties dat als ik een reeds geactieveerde oranje kaart heb uit het oude ziggo gebied ik gewoon overal kan kijken. Echter een niet geactiveerde kaart wat zijn daar de opties voor? Kan je die activeren met een UPC-area abonnement in een receiver bij iemand in het oude ziggo gebied maar met je eigen (UPC-area) gegevens????

Logisch dat dat niet lukt, ze kijken naar je postcode en klantnummer waar je abo geregistreerd is, als die in het UPC gebied zit, kun je geen kaart activeren uit een oud Ziggo gebied zoals ik al schreef. Je moet dus iemand zien te vinden die nog geen 3 kaarten op zijn postcode heeft staan  in het oude Ziggo gebied of er een over heeft voor je, of een kaart op Mijn Ziggo met zijn/haar klantnummer registreren en je kunt kijken in jouw upc gebied. ;)

aangepast door Sjaak(k)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondanks dat net één bedrijf is geworden en ondanks dat beide coderingen (dus zowel Irdeto als Nagravision) in beide gebieden actief zijn kan je in vm. UPC gebied geen Irdeto kaart zijn aanmelden.

Volgens mij staat er zelfs in de voorwaarden dat als je verhuist naar een vm. UPC-gebied je contract aangepast wordt en ik vermoed dus dat dan al je Irdeto-kaarten omgezet worden in Nagrakaarten incl. verplichte hardware.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sinds de fusie van Ziggo en UPC werken beide samen onder de naam Ziggo, maar onder de "motorkap" zijn het 2 bedrijven
Ziggo B.V. blijft gewoon Ziggo B.V.
UPC heet nu Ziggo Services B.V.

Om deze reden komen ze ook zo makkelijk met de verschillen weg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pionewbie schreef op 14 Jan 2016 - 09:44: Pionewbie schreef op 14 Jan 2016 - 09:44: Pionewbie schreef op 14 Jan 2016 - 09:44:

Sinds de fusie van Ziggo en UPC werken beide samen onder de naam Ziggo, maar onder de "motorkap" zijn het 2 bedrijven

Ziggo B.V. blijft gewoon Ziggo B.V.

UPC heet nu Ziggo Services B.V.

Om deze reden komen ze ook zo makkelijk met de verschillen weg.

Dat heb je mis, het is één bedrijf maar nog met verschillende netwerken, die ze langzaam maar zeker in elkaar laten opgaan.

Een goede vriend van me was eerst onderaannemer bij UPC en nu bij Ziggo, hij opereerde eerst vanuit Amsterdam waar het hoofdkantoor van UPC zat, maar nu vanuit het hoofdkantoor in Utrecht. In Amsterdam zit per 13 april 2015 alleen nog Ziggo Services B.V, de techniek en service en wat hubs en verder niets alles wordt gecoördineerd van uit Utrecht. Ze zijn nu druk aan het testen met DOCSIS 3.1, maar DOCSIS 3.0 is nog lang niet uit gefaseerd. Het UPC netwerk stond op een hoger peil dan dat van Ziggo ontstaan uit de fusie @Home, Casema en Multikabel die nog oudere infrastructuur hadden. Vandaar die verschillen in codeer systemen voor tv. Ik ben blij dat ik nog in een Ziggo gebied zit dus heb nog keus uit Irdeto en kan mijn eigen apparatuur kiezen, zonder iets te hoeven huren per maand. Hoelang dat nog zo blijft...ik hoop dat het nog een paar jaar zo blijft, Ziggo heeft een groot klanten verlies gehad na de fusie, ik hoop dat ze hun oude klanten blijven koesteren en ze niet wegjaagt door gecertificeerde apparatuur op te dringen. :(

aangepast door Sjaak(k)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
youriy schreef op 14 Jan 2016 - 15:03: youriy schreef op 14 Jan 2016 - 15:03: youriy schreef op 14 Jan 2016 - 15:03: youriy schreef op 14 Jan 2016 - 15:03:

Dat schreef ik toch al dat Ziggo één bedrijf is. ;)

''Voorwaarden gelden als je vanaf 13 april 2015 een Abonnement afsluit bij Ziggo Services B.V.

(hierna: “Ziggo”). Naast deze Extra Voorwaarden gelden dan ook de Algemene Voorwaarden van Ziggo Services

B.V. (voorheen UPC Nederland B.V.) ''

aangepast door Sjaak(k)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen