Ga naar inhoud


Digisat Pro geeft snel "over current"


BarnOwl

Aanbevolen berichten

Ik heb hier al jaren een Digisat Pro maar nu ik een nieuwe schotel heb geplaatst bleek deze iedere keer als ik hem op de LNB (Duo LNB Canal Digitaal) aansluit over current te geven.

 

Inmiddels heb ik een andere laten komen maar daar doet hij het ook bij. en ook bij degene uit 2000 die het zeker nog doet.

De volgende zaken heb ik reeds uitgesloten:

  • Kabels/F-connectors
  • LNB's
  • Apparaat voorzien van externe stroom (12,6 en 18,5v)
  • Apparaat voorzien van externe stroom (19v van satbox)

Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gaat de midden pin er niet te ver in ? Probeer het eens met een stukje eraf geknipt

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd begrijp ik het begrip "over current" helemaal niet. Ik zie antwoorden alsof er "short"  staat (het engelse word voor kortsluiting). Maar current betekent "stroom"  en volgens die logica betekent "over current"  letterlijk een teveel aan stroom. LNB's geven geen stroom maar trekken stroom uit de ontvanger en juist omdat je zegt dat het aansluiten van een lege F-connector ook al die reactive geeft krijg ik de indruk dat er geen sprake is van een kortsluiting maar van een waarschuwing dat er iets teveel stroom uit de ontvanger trekt of in elk geval dat de spanning die de ontvanger afgeeft niet aankomt. Of zoiets technisch mogelijk is weet ik niet, ik ben geen techneut, maar kan het misschien zijn dat het omgekeerde aan de hand is, geen kortsluiting maar een draadbreuk waardoor de ontvanger niet met de LNB verbonden is? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Overcurrent betekent niet meer en minder dan det je antenneplug teveel stroom trekt.

Wanneer dat al ontstaat door de kabel aan t sluiten zal of de kabel een kortsluiting hebben of door vocht een lekstroom ontstaan.

Het insteken van de f-connector in de ontvanger kan ook betekenen dat het aansluitdeel van de tuner los zit en sluiting maakt door de mechanische belasting van de kabel.

 

Kortom het aloude advies wat nog altijd geldig is:

 

Meten is.....  Weten!

 

(Gissen is missen)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand.....? Het is zelfs zo dat als ik een F-connector aansluit en ik pak deze beet hij al over current geeft. Ik denk dat ik hem weg kan gooien........

Een beetje vreemd, bedoel je dat  je er een F connector op draait zonder antenne kabel

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...