Ga naar inhoud


sateliet scan probleem box blijft hangen bij Astra 5 e..


Phoenixx

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal..

Ik heb een vraag over het scannen van Astra 5 oost, nadat ik de settings xml van dreamset in /etc/tuxbox/satelite.xml geladen heb.

 

In het begin scant de box todat deze bij 7 % is en dan stopt de scan bij dvb2s 8psk 11474 / 30/ 3/4.
Bij de eerdere frequenties zag ik dvb 11494 /27500 /5/6 , dat getal klopt, maar er staat dus een

foute frequentie in (30 ipv 30000) waardoor de box waardoor deze niet door scant.

Nu heb ik eerst gezocht in /etc/tuxbox/satelite.xml om de foute frequentie te verwijderen maar

deze staat er niet in..

Dus de foute frequentie moet ergens in de box verstopt zijn maar waar ?? het is mij een raadsel.

De box stopt hier en gaat niet meer verder met scannen bij andere satelieten heb ik het probleem niet.

 

Probleempje 2

 

Wat mij ook opvalt is dat ik eerder een backup heb gemaakt in een oudere satelite.xml bestand maar als ik de box reboot krijg ik dus mijn oude eerdergescande satelite niet te zien.. hoe kan dat ??

Weet iemand in welke folder de frequenties opgeslagen worden zodat je bij reboot de

satelieten in het menu te zien zijn ? dus niet in /etc/tuxbox/satelite.xml wat ik altijd dacht ....

 

Gaarne hulp svp en met de settings plugin lukt het ook niet op astra 4 a omdat deze een andere naam geeft en de box dus de sateliet naam niet herkent, ik zit vast ermee, thx..

post-59919-0-34031900-1452440455.jpg

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zal toch ergens een fout in de satellites.xml staan (Ka-Ku-C-band)
Als ik in mijn satellites.xml kijk, staan de frequenties 11494 en 11474 er niet tussen.

Ik heb wel frequentie 11747 V 30000 3/4 DVB-S2 8PSK (EU test, English Club HD)

Op deze sites staat 11494 en 11474 er ook niet bij
http://www.lyngsat.com/Astra-4A-and-SES-5.html
http://nl.kingofsat.net/pos-4.8E.php
http://www.flysat.com/astra4a.php

 

Ik weet dat als je met dreamboxEDIT de zenderlijst inleest de fouten eruit gehaald worden.

Of je zou gewoon eens een nieuwe satellites.xml aanmaken.

Dreamset haalt de frequenties van KoS binnen en daar staat niet alles bij en soms ook foutief.

 

Deze site http://satellites-xml.eu/  haalt de satellites.xml frequenties binnen van Lyngsat.

Je kiest bijvoorbeeld "tabblad Range" en selecteert de satellieten "van...tot" die jij wilt,
en met "Split different band transponders" aangevinkt worden de verschillende banden gescheiden.

 

mvg,

satmaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand in welke folder de frequenties opgeslagen worden zodat je bij reboot de

satelieten in het menu te zien zijn ? dus niet in /etc/tuxbox/satelite.xml wat ik altijd dacht ....

Hangt af van welke image je op de box hebt draaien.

Bij sommige images staat satellites.xml  ook in (gebruikers)map etc/enigma2

Bij de meeste images alleen in (systeem)map /etc/tuxbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze plak je in satellites.xml bij deze regel 

</sat>
<sat name="16 Astra 4.8E" flags="0" position="48">
<transponder frequency="11747000" symbol_rate="27500000" polarization="1" fec_inner="3" system="0" modulation="1" onid="86" tsid="10"/>
<transponder frequency="11747000" symbol_rate="30000000" polarization="1" fec_inner="3" system="1" modulation="2" onid="0" tsid="0"/>

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...