Ga naar inhoud


dreambox signaal laag, slechte ontvangst


Klaver

Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik krijg een probleem tot mij. Ik heb een tijd geleden een box erbij gekregen van mijn zus. Deze wilde niet meer met schotel.

 

Na een paar maanden goed gedraaid te hebben en alles ingesteld zoals ik wenste PLI 4 alles werkte keurig signaal was goed.

 

Een dag of vijf geleden wilde hij  npo niet meer weer geven. Eerst wat knoeien maar het bleef zo Hij wilde die niet weer geven rtl niet enz.

 

Nu ben ik alles bij langs geweest, en vond waarschijnlijk het probleem. Mijn SNR: 75 % en mijn AGC: 15%  Uiteindelijk kreeg ik hem op 20% en ja daar was het beeld weer. Wie heeft dit probleem ook gehad of wie weet waar het aan zou kunnen liggen.

 

Let wel de schotel is goed afgesteld. Een andere bak er op en alles is perfect dus het moet aan de dreambox liggen.

 

Wie kan helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hij draaide schijnbaar wel goed. Alleen ik share binnen huis. Ik heb al eerder gehad. maar schijnbaar heb ik iets fout gedaan, want hij stond weer op cccam. Ik had alles er in gezet, zowel voor cccam als voor oscam. Met hulp kom je een heel eind. Toen ik daar achter kwam, zette ik het op oscam. Bakken draaien nu perfect. Ik heb de bakken nu alweer vanaf de 20 januari draaien en nog geen misstap weer gehad. Dus opgelost.  

 

De waarden hecht ik niet al te veel aan, want de ene meter geeft 99% en de 78%. De fabrikanten, moeten eens leren om standaard waarden te gebruiken en niet de enen meter met i k en de andere word met 500 ohm bewerkt, ja dan krijg je verschillen. Maar de frikandel wil ook niet kroket worden genoemd. Ieder bedankt voor het mee denken. en alles gedaan en gemeten, maar alles was correct. dus waarom knoeien als het goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...