Ga naar inhoud


1 transponder geeft geen signaal


TEUNISSEN76

Aanbevolen berichten

Bij mijn nieuwe amiko HD8150 is er exact 1 transponder die bij het invoeren geen signaal geeft .

(na zoeken geeft hij dus "geen zenders gevonden".

 

Verder heb ik op de analoge audio uitgang (scart) bij usb weergave op de achtergrond digitale gerommel ..

 

Het is deze : 12722H op de astra 1 19,2 graden

 

mijn huidige software is 2.2.20.mcas

 

ik zie dat er een nieuwere is :2.3.37conax.  

 

1) is dit probleem bekent?

2) is deze software zeker voor deze ontvanger , en wat zijn de verbeteringe.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is algemeen bekend dat deze transponder de moeilijkste is van Astra 19°E

12722 H 23500 2/3. Let ook op of de SR goed staat ingesteld in je ontvanger.

Anders proberen de schotel nog wat beter af te regelen. 

 

Satfeeds-DX

post-79750-0-81546500-1453107860.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23500 heb ik goed ingesteld , de signaal sterkte van andere kanalen (de hoogste frequenties) zijn ook goed.

 

Ik heb als test gezocht naar een andere transponder met een nog hogere frequentie die alleen op een andere satelliet zit , en die is ook brilliant.

Wel is het zo dat de kwaliteit (groen balkje op de foto) belangrijker is dan de signaalsterkte.

Een beetje de lnb verdraaien of de lnb een klein beetje voor-of achteruit verplaatsen in de lnb-houder

kan al een veel betere kwaliteit opleveren en dan toch deze frequentie ontvangen.

 

Satfeeds-DX

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb van de dealer een andere ontvanger gehad (ivm met audio gerommel wat in een ander forum staat), en deze heeft de zelfde problemen.

 

Verder gaf mijn ontvanger op hun schotel een zelfde slecht signaal.

Eigenlijk belachelijk dat een frequentie met een betaal kanaal niet te ontvangen is ....

Ik denk dat een schotel van 1m net aan werkt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb van de dealer een andere ontvanger gehad (ivm met audio gerommel wat in een ander forum staat), en deze heeft de zelfde problemen.

 

Verder gaf mijn ontvanger op hun schotel een zelfde slecht signaal.

Eigenlijk belachelijk dat een frequentie met een betaal kanaal niet te ontvangen is ....

Ik denk dat een schotel van 1m net aan werkt :-)

Het ligt m.i. toch echt aan de ontvanger. Kun je niet ruilen voor een ander merk?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb van de dealer een andere ontvanger gehad (ivm met audio gerommel wat in een ander forum staat), en deze heeft de zelfde problemen.

 

Verder gaf mijn ontvanger op hun schotel een zelfde slecht signaal.

Eigenlijk belachelijk dat een frequentie met een betaal kanaal niet te ontvangen is ....

Ik denk dat een schotel van 1m net aan werkt :-)

Ik heb hier anders geen enkel probleem om dit kanaal (Infokanaal TVV) te ontvangen op mijn ontvangers

Xtrend ET 8000/ Gigablue Quad Plus/Clarke Tech HD4100/Clarke Tech HD 6600 Plus.

 

Signaalkwaliteit op de XTrend is 12.5 dB(73 %).gemeten aan de Triax 64.

Ontvangers hangen aan Triaxen 64/78 met allebei Triple Lnb

aangepast door Seniorsatter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...