Ga naar inhoud


CI+ mogelijk in 7020HD?


hansputters

Aanbevolen berichten

Laat ik vooropstellen dat ik op het ogenblik bijzonder tevreden ben met mijn Ziggo Irdeto-kaartje.

Maar hoe lang deze codering nog gehandhaafd zal worden, is natuurlijk de vraag

 

Door alle positieve geluiden over het gebruik van de CI+ module i.c.m. o.a. Dreamboxen heb ik dus bij Ziggo (oud UPC gebied) zo'n module besteld -zichttermijn gelukkig- en een CI+ IPK, uit de feed van Newnigma2 geïnstalleerd.

Jullie raden het zeker al: er gebeurt niets behalve de spreuk: wait for ci.........

 

Momenteel heb ik de module in onze (niet gecertificeerde) Philips tv en daar verschijnt ook een popup.

(authenfification in progress......)

 

Mijn vraag is of er in de Dreambox wellicht aanvullende acties nodig zijn of is het soms wachten tot ik een ons weeg?

En dat kan in mijn geval bijzonder lang duren, kan ik jullie verzekeren.

 

Wie kan mij hierbij helpen?

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou kunnen lukken met volgende ipk: dream-ci-plus_2.1-r2_dm7020hd.ipk

 

Te vinden via de unstable feed van NN2.

 

(werkt ook met Merlin/GP naar het schijnt).

 

(zelf heb ik gelukkig :) geen CI+)

 

succes

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dan had mijn bijdrage helaas geen meerwaarde. Sorry.

 

Btw: Bestaat er ook geen CI+ Manager? (of is dat enkel voor de 7080?)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Compliment, je bent goed op de hoogte.

Ik was ook (vergeefs) op zoek naar die leidinggevende.

Zal i.d.d. wel voorbehouden zijn aan de 7080

 

Geen man overboord; het was alleen maar een test of ik na het 7020-tijdperk nog verder ga met een Linux-box.

Met twee werkende modules à € 2,-- per mnd zou ik zo weer kiezen voor een koop-decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de balans opmaken na een dag literatuurstudie op het Web,.

Vele plugins (+verschillende versies) vervolgens uitgeprobeerd in combinatie met de MMIsocket uit de feed.

 

Na heel veel geëxperimenteer resulteerde dit uiteindelijk in een menutoevoeging "Ziggo services"

Het authenticatieproces van de module was soms wél maar meestal niet succesvol.

Wanneer wél verscheen een popup waarin de netwerkfrequentie kon worden ingegeven.

Daarna viel de box in een eindeloze loop met de boodschap: wait for mmi......

 

Overigens lukte de aanmelding van de module ook niet in onze Philips tv.

Hier kan echter geen conclusie worden getrokken daar Philips bij de kabelaar garant lijkt te staan voor allerlei problemen, waaronder de hand shake-kwestie

 

Ik geef het verder maar op in het zicht van de finish

Ben overigens wel benieuwd naar eventuele CAM-ervaringen met de 7080

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de testen, nu weet ik ook meer. Als het niet werkt voor ziggo, dan hoor ik zeggen, dat het ook niet werkt voor onze kabelaar. ze schijnen in de module niet veel qua hardware te verschillen. Softwarematig is dan weer iets anders.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Late reactie, maar ik heb een dreambox 7020hd in oud UPC gebied op de kabel staan met een ci+ van ziggo. En dat werkt perfect i.c.m. Open atv.

Ik moet er wel bij zeggen dat je hem altijd moet opstarten op een FTA kanaal, dan initialiseert de ci module direct en de autenticatie is ook binnen twee seconde gebeurt.

In mijn Sony tv duurt de authenticatie altijd wel wat langer...

Maar opzich werkt dit gewoon goed.

DM7020HD, DM500HD, ziggo, sat13/19,2/23,5/28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...